Tuinfeest organiseren

28-03-2018 10:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort een tuinfeest organiseren. Omdat het ter ere van een jubileum is, wil ik er toch iets bijzonders van maken. Nu kwam ik al leuke sites tegen met leuke ideeën. Zo denk ik aan een dj. Maar ik kwam ook andere leuke ideeën tegen, zoals mensen uitnodigen die iets aparts doen. O.a. een goochelaar. Heeft één van jullie hier ervaring mee? En heeft er iemand tips wat betreft catering? UItbesteden, zelf doen... Wat zijn de voor- en nadelen? Alle tips zijn welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2018 12:33
Reden: Dit bericht is gewijzigd i.v.m. spam, maatregelen genomen.
10.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voordelen catering : je hebt er verder geen werk aan.
Nadelen catering : kost een tiet met geld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
voor tien man of voor 100?
wat doe je bij slecht weer?
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hadden een zanger geregeld, was super.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wanneer moet dat feest plaatsvinden ? En tussen welke tijden ?
Denk aan ( leuke ) verlichting, eventueel heaters, eventuele boze buren ivm geluidsoverlast. Je kunt alles huren ; ook losse , grote ijskasten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer moet dat feest plaatsvinden ? En tussen welke tijden ?
Denk aan ( leuke ) verlichting, eventueel heaters, eventuele boze buren ivm geluidsoverlast. Je kunt alles huren ; ook losse , grote ijskasten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
28-03-2018 10:28
Wanneer moet dat feest plaatsvinden ? En tussen welke tijden ?
Denk aan ( leuke ) verlichting, eventueel heaters, eventuele boze buren ivm geluidsoverlast. Je kunt alles huren ; ook losse , grote ijskasten.

Buren inlichten (en niet alleen de naaste buren) en eventueel een vergunning voor de geluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren
Het riekt wel een beetje naar spam....
ghostly41 schreef:
28-03-2018 10:38
Het riekt wel een beetje naar spam....

Dat was ook mijn gedachte.
Alle reacties Link kopieren
TO, haal je links eens weg!
Springkussen opblaasbaar voor kinderen. Zijn die ook zoet.

Heaters, tentzeil met stellage dat flexibel is. Bij warmte blijft warmte hangen en bij wegkappen zeil kan die warmte weg. Bij kou sta je zo lekker warm.

BBQ, voor ieder wat wils in hoeveelheid die ieder wil en zo weinig mogelijk ommekijken naar.

Tap afhuren. Zelfbediening of neef/nicht “inhuren”. Dat laatste ook voor opruimen, drinken uitschenken, eten opdienen indien geen zelfbediening.

Tafel vullen met flessen en pakken drinken. Zelfbediening.

Tapas voorbereiden ter consumptie.

Buren tijdig inlichten en beter nog......uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
28-03-2018 10:23
Voordelen catering : je hebt er verder geen werk aan.
Nadelen catering : kost een tiet met geld.
Vond ik nog wel meevallen, wij trouwen van de zomer in onze eigen tuin met aansluitend een grote BBQ
Of ik nou een feestzaal huur of het zo doe ontloopt elkaar niet zo veel

En wat je zegt, je hebt alle tijd om je bezig te houden met de gasten in plaats van met lege glazen, rommeltjes op de tafel en aangebakken eten X-D
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Of iemand die de kinderen kan schminken, ook leuk.
Spelletjes voor de kinderen, zoals blikken gooien (aparte hoek), stoepkrijt, rare bellenblaas vormen, voldoende sop.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal (sorry voor de links, nieuw hè) Het feest is in mei of juni en zal gaan om zo'n vijftig personen. We wonen buiten het dorp,dus burenoverlast is niet aan de orde.
Een zanger is ook leuk. Ik snuffel nog lekker verder.... Catering lijkt me super makkelijk, maar de kosten houden mij een beetje tegen...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal (sorry voor de links, nieuw hè) Het feest is in mei of juni en zal gaan om zo'n vijftig personen. We wonen buiten het dorp,dus burenoverlast is niet aan de orde.
Een zanger is ook leuk. Ik snuffel nog lekker verder.... Catering lijkt me super makkelijk, maar de kosten houden mij een beetje tegen...
Alle reacties Link kopieren
Oeps..dubbel😣
Alle reacties Link kopieren
wat doe je met slecht weer?

Niets zo sneu als een nattig tuinfeest
Alle reacties Link kopieren
Klopt, dat is ook een puntje. Ik dacht aan partytenten.
Alle reacties Link kopieren
Partytent kun je hier in het dorp gewoon huren, met als statafels. Of je leent hem van vrienden.
Als je mensen zelf hun drank laat pakken en je huurt iemand in die de barbecue regelt (wat betreft salade, brood en vlees en wat betreft bereiding), dan kom je met 15 euro per persoon al een heel eind. Zoek maar eens naar wat lokale cateraars. Alleen inclusief drank en bediening is het een dure grap, maar drank en bediening zijn optioneel. En overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Oké, die ga ik onthouden!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-03-2018 13:22
wat doe je met slecht weer?

Niets zo sneu als een nattig tuinfeest
Party tenten, vloeren in de tenten anders zakken de vrouwen met de hakken in het gras.

Met slecht weer de zij flappen naar beneden, bij prachtig weer zij flappen omhoog en het dak gebruiken als zonwering.

Hier komen ze 2 dagen van te voren opbouwen en een dag na de bruiloft afbreken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zelf drank laten pakken. Dan niet meteen alle drank neer zetten, maar het verdelen over de avond.

Ik heb het twee keer mee gemaakt dat groot deel van de gasten niets kreeg.

1) Cateraar had limiet van aantal consumpties per tijdseenheid. Gasten die wat later kwamen hadden niets.
2) Gasten mochten zelf pakken en om 22:00 was bijna alles op. Er waren boven verwachting veel te veel gasten gekomen. Winkels waren toen allemaal dicht.
Veel jonge gasten die niet tegen drank konden. :sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven