Onzeker over contact maken/zoeken, wie brengt me down to ear

30-03-2018 12:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Aub geen reacties met dat ik wanhopig ben hoor ;) want ik probeer juist e.e.a te leren begrijpen van andere, zodat ik beter kan omgaan met mensen( ivm mijn verleden zijn sommige sociale acties beetje anders bij mij)

Ik heb bindings-verlatings angst en hechtingsprobleem. Dus bij mij moet het lijntje tussen twee mensen continu actief zijn, als het even onderbroken word, dan ben ik bang dat de vriendschap niet meer goed zit, want je denkt immers niet aan iemand. Hopelijk kunnen jullie reacties mij een beetje van mijn doem gedachtes afhelpen. Omdat jullie eerlijk en neutraal zijn.

ik ken iemand die als ze druk is nooit appjes beatwoord. ook als ze niet lekker in haar vel zit. Alles word gelezen maar NIETS beantwoord. Ik snap het wel, maar merk dat ik er onzeker van word. Ik wil het beter begrijpen of dat vaker voorkomt, en er niet onzeker meer van worden.

Ik app namelijk zelf altijd iedereen, hoe druk ik ook ben, even tijdens een serie, smorgens of savonds in bed, even na het douchen, vind altijd wel een moment.

Wie appt er ook vaak niet terug, en skan mij uitleggen wat de denkwijze is van mensen die zo zijn.

Dank je wel

Ik app mijn vriendinnen over gezellige dingen...

Totaal aantal stemmen: 16

altijd terug binnen 2 dagen (19%)
als ik druk heb vergeet ik weleens (13%)
vergeet het weleens bij drukte of geen zin (31%)
ik lees veel, neem het op, maar reageer alleen als er antwoord verwacht word (38%)
Dus om de denkwijze van anderen te weten, geef je voorbeelden van jouw manier van denken en daar moeten wij dan uit kiezen?

Ik heb verschillende redenen om niet terug te appen:
- ik heb niets te melden.
- ik ben erg druk.
- ik ben bang dat een reactie weer tot een nieuw appje leidt en dat daar dan ook weer een reactie op verwacht wordt - en voor je het weet ben je de halve dag aan het appen.
- ik ben bang dat mijn reactie ofwel oneerlijk, ofwel kwetsend is - dus zeg ik liever niets.
- ik zit ik het buitenland.
- ik ben in de Efteling en tegen de tijd dat ik 's avonds thuis ben, wil ik naar bed.
- ik moet mijn aandacht over kinderen, werk, vrienden en kennissen verdelen en daarin wil ik graag mijn eigen keuzes maken in plaats van dat ik geleefd word.
- ik las de app, was met iets anders bezig, daarna zoveel apps gekregen dat deze er tussendoor is geglipt.

En ik heb vast nog wel meer redenen.
Alle reacties Link kopieren
ik ken iemand die als ze druk is nooit appjes beatwoord. ook als ze niet lekker in haar vel zit. Alles word gelezen maar NIETS beantwoord. Ik snap het wel, maar merk dat ik er onzeker van word. Ik wil het beter begrijpen of dat vaker voorkomt, en er niet onzeker meer van worden.

Wat maakt het uit of er meer zijn zoals je vriendin? Vast wel want ze zal niet uniek zijn, maar je weet dat ze zo is, dus dan hoef je je daar niet druk om te maken. Als je echt meteen antwoord wil, dan bel je haar. En als ze dan de telefoon in de buurt heeft zal ze wel antwoorden. Als ze net als ik is, dan ligt de telefoon heel ergens anders dan waar ze is, en dan hoort ze hem niet, dus wordt er niet geantwoord.
Ik ga er ook van uit dat mensen die me echt nodig hebben me wel weten te vinden, en ben ik ergens anders zonder mobiel, pech gehad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik app vrijwel alleen over mededelingen en afspraken. Dus wie een gezellig praatje wil, zal moeten wachten tot ik tijd en zin heb.
Alle reacties Link kopieren
Hi Nlies
ze leest wel, en het is nog geen vriendin ;) meer beginnend contact. En ik wil snappen dat het niets persoonlijks is als mensen zo zijn. Lastig om uit te leggen, maar bedankt voor je reactie iig

Yette jij ook bedankt
Ik heb bijna nooit zin om te appen, ik vind lange gesprekken via de app vreselijk, en ik vind het storend om te moeten appen terwijl ik iets anders aan het doen ben. Ik antwoord dus maar zelden, en dat ligt absoluut niet aan de persoon aan de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb continu de mogelijkheid te appen, dit ook omdat ik m'n collega's op die manier bereik als ze extern zitten.
Maar soms kan ik gewoon niet meteen reageren omdat het druk is, ik gewoon geen zin heb om te reageren of what ever.
zingfanaat1982 schreef:
30-03-2018 13:47
Hi Nlies
ze leest wel, en het is nog geen vriendin ;) meer beginnend contact. En ik wil snappen dat het niets persoonlijks is als mensen zo zijn. Lastig om uit te leggen, maar bedankt voor je reactie iig

Yette jij ook bedankt
Wat valt er aan te snappen?

Leg je er gewoon bij neer dat jij problemen hebt en dat anderen die problemen niet hebben en dus niet de hele tijd bevestiging en de hele contact nodig hebben.


Kan je dat niet is het tijd voor ( en nieuwe) therapie/ psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
30-03-2018 13:35
Ik app vrijwel alleen over mededelingen en afspraken. Dus wie een gezellig praatje wil, zal moeten wachten tot ik tijd en zin heb.
Ik ook, dat geklooi met die kleine toetsjes, als ik echt wil kletsen bel ik, of ga er heen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet goed verwoorden denk ik. IK wilde gewoon even snappen, maar goed, is misschien niet duidelijk via een scherm.

Bedankt in ieder geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven