E-bike; merken en ervaringen

31-03-2018 19:34 31 berichten
Ik heb op dit moment een Batavus Mambo E-go. Een maandagochtendversie helaas.
Vorig jaar een dure reparatie en nu weer stuk. Tijd voor een nieuwe!
Maar er is een enorme keuze aan e-bikes.
Ik kijk op het moment naar Batavus, Gazelle en Stella.

Mijn vraag: Welk merk e-bike heb jij? Ben je tevreden?
Specifiek ben ik op zoek naar ervaringen met Stella, maar ook over andere kerken hoor ik graag iets.
Gazelle oranje plus. 5 jaar nu, nog geen kosten aan gehad. Topfiets.
Alle reacties Link kopieren
Na 2 jaar Trenergy nog steeds tevreden. Geen reparaties gehad tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meer dan 5 jaar een Sparta. Geen reparaties aan gehad maar wel regelmatig bij de fietsenmaker om aan de computer te zetten om up te daten.
Deze heb ik

https://www.fietsenwinkel.org/product/s ... nexus-8-2/
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Batavus e-diva. Heel tevreden over. Enig minpunt vind ik dat de remmen niet in verhouding tot de snelheid/kracht staan.
Alle reacties Link kopieren
Nare ervaring met de Batavus en er toch weer naar kijken?
Alle reacties Link kopieren
Had eerst een gazelle, maar nu een Batavus. Vind de Batavus toch wat fijner, maar kan natuurlijk ook gewoon aan het type en nieuwigheid liggen. Ga naar een fietsenmaker en maak gewoon wat proefritten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon even langs gaan in een winkel eerlijk gezegd,
maar ik heb wel de ervaring dat je met Stella soms niet bij de fietsenmaker terecht kan.(Aangezien die eigen monteurs hebben, bij mij op het werk repareren we ze niet).
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik rij een qwic. Tevreden over, nu 4 jaar en nog geen problemen mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd op een Pegasus. Bevalt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Batavus Padova easy. 10 jr oud en langzaam aan vervanging toe.
Vorige week een proefrit op een Stella gemaakt. Dit vond ik vervelend fietsen. Schoot soms vooruit terwijl ik niet of nauwelijks trapte. Zou volgens verkoper aan voorwielmotor liggen. Ook de remmen en zo voelde te plastic. Niet stevig.

Heb ook een proefrit gemaakt op een giane grandtour E+ 2008.
Die fietste fantastisch. Zal het Wrs ook worden. Is een fiets met middenmoter. Mijn huidige fiets heeft een achter motor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sparta regular met zeven versnellingen en vijf ondersteuningsstanden.
Een fijne fiets, heb hem nu bijna een jaar en er 2800 km mee gefietst.
Pluk de dag
gizzmo-returns schreef:
31-03-2018 19:43
Gazelle oranje plus. 5 jaar nu, nog geen kosten aan gehad. Topfiets.
Ter aanvulling : 5700 km op de teller.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Victesse Magnum van Fietsenwinkel.nl
Bevalt prima en heeft goede recensies voor een niet al te dure e-bike. Hiervoor een andere gehad van hun, daarvan was de ondersteuning kapot, 3x naar de reparatie geweest, mocht op een gegeven moment een ander uitzoeken. Voor mij was een rechtop zit belangrijk vanwege rugproblemen en niet al te hoge instap. Bij fietsenwinkel hebben ze contracten afgesloten met bepaalde fietsenmakers in de buurt waar je je fiets voor een onderhoudsbeurt of reparatie kan brengen. Die van ons zit wel een paar km verderop. Maar ach, mooi fietstochtje ;-) .
hen70 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 21:54
1.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
31-03-2018 20:23
Ik zou gewoon even langs gaan in een winkel eerlijk gezegd,
maar ik heb wel de ervaring dat je met Stella soms niet bij de fietsenmaker terecht kan.(Aangezien die eigen monteurs hebben, bij mij op het werk repareren we ze niet).
Oh joh! Dat wist ik niet.
Nou zit hier een stella bij mij om de hoek, dus qua afstand repareren geen probleem. Maar zou wel eens in de kosten kunnen schelen...
Ik heb dus een stella. Fijne fiets alleen de snelheidsmeter klopt niet, daar moet ik nog steeds voor terug.
Maar ik kwam van een elektrische fiets van het eerste uur, dus alle nieuwe ebikes voelen voor mij als een walhalla.

Ik zou gewoon op velen een testritje maken. Dan voel je wat voor jou fijn is.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Hier een Stella, bevalt zeer goed. Nog geen problemen mee gehad.
Gazelle Miss Grace HMB. 10 maanden in gebruik en 2100 km op de teller.

Trap ondersteuning, midden motor en 7 versnellingen.

Fantastische fiets :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sparta Emotion van inmiddels 6 jaar oud. Heb er al 37.000 km. op gefietst. Echt heel tevreden over, geen kosten aan gehad behalve dan natuurlijk de onderhoudsbeurten. Verder is er nooit iets aan stuk gegaan. De accu gaat ongeveer 3 jaar mee en kost 300 euro maar dat betaal ik van de fietsvergoeding die ik krijg via mijn werk dus voelt wat dat betreft niet als een grote uitgavenpost.

Mijn volgende E-bike wordt waarschijnlijk een Giant Elegance, E-bike van het jaar 2016 met hele goede recensies en ik vind 'em gewoon heel erg mooi.
...
Alle reacties Link kopieren
Gezelle Orange, 1 jaar in gebruik en 2300 op de teller.
Hele fijne degelijke fiets (voorwielmotor).
Ik zou wel een grote accu nemen.
Ik heb de brons en kan ‘maar’ 45-50 km fietsen met standaard ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds een jaar een Trek LM400+ (7 versnellingen, 3 ondersteuningsstanden). Ik ben er erg content mee, nog geen problemen mee gehad. Ik fiets er zowel recreatief mee maar gebruik hem ook voor woon-werk (indien het droog is).
Alle reacties Link kopieren
Cortina Ecomo. Fietst heel lekker, ook zonder batterij. Ik ben er blij mee, zeker gezien de aanschafprijs. Maar de batterij is echt om te janken, ik had al voor een grotere gekozen maar zelfs die kan met een beetje pech maar amper 25km op de hoogste stand. Als de fiets het een beetje volhoudt koop ik over een jaar een nog ‘grotere’ batterij erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hier de puch e-beat s, bevalt erg goed!
Ik had eerst een knettersdure Sparta (> €2200). Hij fietste heerlijk, heel intuïtief, paste zich op allerlei manieren aan aan je fietsgedrag. Daartoe zat hij vol met sensoren en nieuwe snufjes. Alleen was er ook om de haverklap iets kapot. Na zes weken moest er een nieuwe motor in, na een half jaar een nieuwe accu. Gelukkig allemaal garantie. Maar na de garantietermijn hield het niet op. Volledige bedrading vervangen, weer kuren met de motor, steeds weer een andere sensor kapot... En elke keer kreeg ik van de fietsenmaker op mijn kop dat zo'n fiets ook niet gemaakt is om mee door de regen te fietsen of om een zware fietskar te trekken :nut:

Uiteindelijk weggedaan en een nieuwe gekocht. Dit keer wilde ik er een waar niks kapot aan kan gaan. Ik heb nu een Cortina U4 transportfiets (€1700) met accu XXL. Geweldig! Heb hem nu 1,5 jaar, 5800 km mee gefietst, en hij is super betrouwbaar. Nog niks kapot gegaan, doet het altijd. Wat voor mij de doorslag gaf is dat de fietsenmaker me liet zien dat deze ook heel veel gebruikt worden door fietskoeriers,

Maar: ik voel wel duidelijk het (prijs)verschil met de Sparta, die fietste lekkerder hoor. Meer sensoren, meer instellingen, vloeiender ondersteuning. Het is maar net waar je m voor nodig hebt. Als je bij mooi weer grote fietstochten door het heuvelland wil maken zou ik toch de Sparta adviseren. Maar om in vrieskou en wolkbreuken een zware kar met drie kinderen te vervoeren echt de Cortina! Het is een log gevaarte, het oogt als een russische onderzeeër en zo fietst hij misschien ook wel, maar is wel reuze betrouwbaar en heeft echt een krachtige motor voor als je zware vrachtjes bij je hebt.

Wel altijd gaan proeffietsen voordat je een keuze maakt hoor, er zijn zoveel verschillen. En kopen in de buurt, bij een zaak die niet alleen dealer maar ook fietsenmaker is, voor als er eens iets aan mankeert. Een standaard fietsenwinkel heeft niet van alle merken reserveonderdelen beschikbaar of weet hoe t werkt.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 01-04-2018 19:48
11.33% gewijzigd
BorisTheGreatest schreef:
31-03-2018 20:18
Nare ervaring met de Batavus en er toch weer naar kijken?
Ja, ik zou niet weten waarom niet. Dat ik toevallig een mindere variant had, wil niet zeggen dat alles van het merk slecht is.
Daarnaast kan je over alle e-bikes negatieve dingen vinden op internet, maar tevens ook hele positieve reacties.
rups13 schreef:
31-03-2018 20:22
Had eerst een gazelle, maar nu een Batavus. Vind de Batavus toch wat fijner, maar kan natuurlijk ook gewoon aan het type en nieuwigheid liggen. Ga naar een fietsenmaker en maak gewoon wat proefritten.

Proefritten ga ik zeker maken. Ik vaar niet blind op wat anderen schrijven. Ieder mens is verschillend.

Welke batavus heb jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven