Abortus enkel met toestemming van de vader

18-04-2018 16:43 540 berichten
Persoonlijk zou ik een dergelijke nieuwe wet wel iets vinden eigenlijk.

Vandaag een collega, zijn vriendin was zwanger van hem, wilde het niet en liet het weghalen, hij, de vader, had geen enkele inspraak terwijl hij het kind wel graag wilde.

Best heel oneerlijk als je erover nadenkt, een kind is van beide maar het is altijd enkel de vrouw die bepaald. Het "baas in eigen buik" vind ik hierbij niet altijd opgaan, een man kan er niets aan doen dat hij geen zwangerschap kan dragen, dat zou toch niet moeten betekenen dat hij geen enkele inspraak heeft over iets dat net zoveel van hem is als van een ander.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dat de vrouw dat ten alle tijden zelf bepaald. Ik ben het dus niet met je eens.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ja het is oneerlijk, maar je kan een vrouw moeilijk dwingen he?
Alle reacties Link kopieren
En wat nou als je niet weet wie de vader is? Mag je dan helemaal geen abortus meer plegen? Of moeten alle potentiële vaders afzonderlijk toestemming geven?
Baas in eigen buik!
Onzin. Ik zou mijn lichaam en gezondheid ook niet op het spel zetten door 'n ongelukje uit te dragen. En dan mag je waarschijnlijk nog alimentatie betalen ook? No way!
Als de man zonodig een kind wil, er lopen hele kuddes vrouwen met rammelende eierstokken rond waar ze raak mogen schieten.
Oneerlijk? Echt? De vrouw moet alles doorstaan, de man staat er bij en kijkt er naar en kan bij wijze van spreken elk moment gewoon weg lopen als hij dat wil. Nee, ik vind dat verre van oneerlijk.

De vrouw bepaald en zo hoor het ook. Als de man een kind wil adopteert hij maar of zoekt een draagmoeder.
Absoluut niet mee eens.

Baas in eigen buik, ten alle tijden!!!
Ik vind dat zolang de vrouw het kind moet dragen 9 maanden lang en moet werpen, zij beslist of ze het wel of niet wil houden. Blijkbaar is eea niet gepland als zo'n vraag rijst, dus jammer de bammer.

Just my 2 cents
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
18-04-2018 16:45
Dat de vrouw dat ten alle tijden zelf bepaald. Ik ben het dus niet met je eens.
dit
Alle reacties Link kopieren
Dat zal misschien wel voor altijd een lastig dilemma blijven. Ik ben toch voor baas in eigen buik.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Is fijn als je verkracht bent en je moet je verkrachter toestemming vragen :nope:
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Lullig voor die man ja. Meer niet en zeker geen reden om een vrouw dan maar een kind op te dringen.
Alle reacties Link kopieren
Dus een vrouw moet negen maanden met alle ellende van dien, misselijk, bekken instabiliteit , dikke enkels, uitgezakte buik, bubbels die nooit meer weggaan, hangtieten... allemaal doorstaan omdat hij zo graag een kind wil? Klinkt als slavernij eigenlijk.
Heel vervelend voor de man, maar vrouw beslist.
Alle reacties Link kopieren
Oneens!

Ik heb ooit de beslissing genomen om een abortus te laten doen. Ik was per ongeluk zwanger geworden van de betreffende man en ik wilde echt geen kind met hem (dan laat ik ff de financiële kant van het verhaal buiten beschouwing), ik was daar niet gelukkig van geworden.
Hij zei me dat hij me steunde daarin, wat mijn beslissing ook mocht zijn. Achteraf bleek hij toch wel het kind te willen (had hij overigens nooit iets over gezegd. Niet dat dat mijn beslissing op dat moment had veranderd).

Dit was geheel en alleen mijn keuze. En ik vind dat ik daar recht op had, juist omdat ik anders degene was geweest die 9 maanden zwanger had moeten zijn, had moeten bevallen, etc. etc...
Het is zowiezo een moeilijke kwestie: de vrouw heeft er wel 9 maanden ongemak van dus ik vind dat de keuze van de vrouw in dat opzicht toch zwaarder weegt dan die van de man. Maar ik vind dat je zoiets bespreekt tenzij dat echt niet meer mogelijk is.

En nog een nadeel: Er zijn mannen die erop schijnen te kicken dat ze zoveel kinderen hebben verwekt bij ik weet niet hoeveel vrouwen maar betalen ho maar. En hoe zit het dan bij verkrachting of als de man stiekum het condoom eraf haalt?!
Alle reacties Link kopieren
Bij een zwangerschap is het nou eenmaal niet gelijk verdeeld, logisch dat de vrouw de beslissing mag nemen en niet afhankelijk is van toestemming van de man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In feite weet je nooit zeker wie de vader is voordat het kind geboren is. Dus zo'n wet kan daarom al niet. Naast dat vind ook ik sowieso dat de vrouw eindbaas is. We zijn geen baby-fabriek.
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 16:52
2.65% gewijzigd
Degene die werpt, beslist. Met andere woorden: ik ben voor baas in eigen buik. Mijn lijf, mijn ongemakken en dus ook mijn beslissing of ik dit wil doorstaan of niet.

Daarnaast: stel je raakt zwanger van een verkrachting. Over mijn lijk dat ik aan de verkrachter toestemming moet vragen of ik een abortus mag!

Hoe langer ik over deze stelling nadenk, hoe paternalistischer ik hem vind. Als vrouw ben je ten alle tijden baas over wat er met jouw lichaam gebeurt! Geen enkele man die het recht heeft om beslissingen te gaan nemen over het lichaam van een vrouw. Die tijden hebben we wel gehad mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
Tja zolang hij niet draagt en bevalt is hij niet de baas.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wow, nee! Absoluut niet met je eens. De vrouw zou altijd, onafhankelijk deze keuze moeten kunnen maken. Natuurlijk kun je discussiëren over een mogelijke abortus, maar de uiteindelijke beslissing zou altijd bij de vrouw moeten liggen.

Jouw idee "abortus enkel met toestemming van de vader" zou dus ook betekenen dat de opvattingen van de man in kwestie (of dat nu een ONS of echtgenoot is) doorslaggevend zijn in een mogelijk levensveranderende keuze van de vrouw in kwestie - in mijn ogen de omgekeerde wereld
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
18-04-2018 16:52
Degene die werpt, beslist. Met andere woorden: ik ben voor baas in eigen buik. Mijn lijf, mijn ongemakken en dus ook mijn beslissing of ik dit wil doorstaan of niet.

Daarnaast: stel je raakt zwanger van een verkrachting. Over mijn lijk dat ik aan de verkrachter toestemming moet vragen of ik een abortus mag!

Hoe langer ik over deze stelling nadenk, hoe paternalistischer ik hem vind. Als vrouw ben je ten alle tijden baas over wat er met jouw lichaam gebeurt! Geen enkele man die het recht heeft om beslissingen te gaan nemen over het lichaam van een vrouw. Die tijden hebben we wel gehad mag ik hopen.
Helemaal eens.

Stel je voor dat jij echt tot uit het diepst van je tenen niet wilt. Echt dus niet. Om wat voor reden dan ook. Dan moet het toch niet zo zijn dat de andere partij toestemming moet geven?
Susan schreef:
18-04-2018 16:51
Bij een zwangerschap is het nou eenmaal niet gelijk verdeeld, logisch dat de vrouw de beslissing mag nemen en niet afhankelijk is van toestemming van de man.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Het is te allen tijde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven