Elektrische fietsaccu - hoe weet ik of 'ie past?

20-04-2018 12:25 8 berichten
TL;DR: Ik heb online een accu gekocht, die te breed voor de bagagedrager blijkt te zijn. Ik ben niet de enige die online accu's besteld, dus er moet een manier zijn om achter de maten te komen. Help? :)

(Edit: De miskoop-accu kan ik gelukkig nog wel terugsturen.)

In een klunzig moment is de accu van mijn elektrische fiets gevallen en onbruikbaar geworden. (Het "gripstuk" hangt los, draadjes hangen los, etc.) De fiets is tweedehands en minstens vijf jaar oud, dus garantie zal er niet meer opzitten gok ik. Hij is van Itek en voor zover ik weet is er geen extra garantie gekocht. (Daarbij valt iets laten vallen bijna nooit onder garantie.)

Nou heb ik een nieuwe accu besteld, met de juiste volt en ampère en alles, alleen past 'ie niet! :| :nope:

Het merk van mijn fiets is Bike&Run, de accu is XH370-10J. Geen van de fietsenmakers in mijn stad doen ook maar iets met accu's, dus ik zal 'm online moeten bestellen. Op de site van Itek vind ik geen maten van de bagagedrager, en op bijv. de site van AccuCompany staan toch al geen maten.

Hoe weet ik nou of ik niet weer een miskoop doe? Is er een manier waarvan ik denk: "Oh duh! Zo logisch!" (bijv. een of andere sticker die overeenkomt met een sticker op de fiets, om aan te geven dat 'ie geschikt is voor de accu, weet ik veel.)
even bellen met de fabrikant?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zelf de maten van de oude opmeten en dan de leverancier vragen of het past.

Je kunt ook overwegen om de accu te laten reviseren, dan weet je zeker dat het weer last: https://www.fietsaccu-revisie.nl/phylio ... 37v-bagage
Zit er geen sticker op van de fietsenmaker waar hij vandaan komt? Dat hij het kan bestellen voor je?
Nummer*Zoveel schreef:
20-04-2018 12:38
Je kunt zelf de maten van de oude opmeten en dan de leverancier vragen of het past.

Je kunt ook overwegen om de accu te laten reviseren, dan weet je zeker dat het weer last: https://www.fietsaccu-revisie.nl/phylio ... 37v-bagage
Dat zou vast kunnen als ik 'm niet had laten vallen. Er hangen echt losse draadjes uit. Dan zou 'ie eerst gerepareerd moeten worden.
Lemon_tree schreef:
20-04-2018 12:48
Zit er geen sticker op van de fietsenmaker waar hij vandaan komt? Dat hij het kan bestellen voor je?
Hij is van Itek, daar zou ik natuurlijk naar kunnen bellen. Of bedoel je de fabrikant van de fiets?
Alle reacties Link kopieren
Bij Itek zouden ze je toch wel moeten kunnen vertellen welk type vervangende accu je precies nodig hebt ?
Ik zag op hun website dat ze zelf geen vervangende accu's verkopen, en er staan niet zulke goede recensies over de service van Itek online :|
In het zuiden van het land hebben ze winkels, misschien helpt het om te bellen ?
Je hebt natuurlijk maar één betrokken medewerker nodig die het voor je uitzoekt !
nounou
Alle reacties Link kopieren
Op de huidige Accu staat vast wel ergens een Merknaam + Model nummer / type nummer + serie nummer. Als die er niet op staan, dan had die nooit in de Europese Unie verkocht mogen worden.

Met die gegevens kan je bij de leverancier (Merknaam) een vervangend exemplaar bestellen. Of je kan het Merk+model nummer gebruiken om te zoeken op het internet voor een vervangend exemplaar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven