Laatste kans om op anoniem te gaan, straks kan het niet meer

23-05-2018 12:53 29 berichten
Om onze privacy te “verbeteren” heeft viva besloten dat we niet meer op anoniem kunnen na de 25e. De mod zegt in een topic over de AVG

Een geanonimiseerd account ziet er vanaf nu wel anders uit. Je gebruikersnaam blijft namelijk intact, net als de berichten die gepost zijn. Een geanonimiseerd account is echter niet meer te loepen omdat je niet meer naar een overzichtspagina kan, wat voorheen wel het geval was.

Dus de mod doet alsof je je nog steeds kan laten anonimiseren maar dat is niet waar want je gebruikersnaam blijft gewoon bestaan. Het enige dat ze doen is dat je niet meer kan reageren met je account, je account is inactief geworden. De mod zegt blij dat je niet meer geloept kan worden op het forum. Maar ook dat is een wassen neus want met je gebruikersnaam is via google je hele forumgeschiedenis te zien.

Als je nog op anoniem wilt moet je het vandaag en morgen doen. Anders kan het niet meer.
Bedankt voor de tip. Ik ga het wel doen.
Hoe doe je dat?
Nou gezellig hoor, massale uitstroom, geen idee wie wie straks is.
Thnx voor de tip/uitleg! Kan in het centraal mod topic toch?
RégineFilange schreef:
23-05-2018 13:22
Nou gezellig hoor, massale uitstroom, geen idee wie wie straks is.

Weet je nu in principe ook niet toch? :)
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
23-05-2018 13:25
Weet je nu in principe ook niet toch? :)
Nee, maar Lady_Day en Bumba1985 zijn wel wat makkelijker van elkaar te onderscheiden dan Anoniem87654321 en Anoniem86754321 :)
Alle reacties Link kopieren
Past dit wel in de nieuwe wetgeving of moeten we het ergens melden? (6)
s0leil wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:05
6.04% gewijzigd
Goed dat je het aangeeft s-Meds :thumbsup:
Wat een onzin van Viva weer.
Nou ja, er zijn wel forummers die ik 'graag lees' en ken en soms ook specifiek volg (nee niks engs stalkerigs :P) maar gewoon, dat je wil weten hoe bepaalde dingen gaan.

Lijkt me niks als ik zometeen allemaal vreemde nicks lees en geen idee meer heb hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dan Google je op de oude gebruikersnaam en zie je die ergens genoemd in een reactie. Daaruit kun je de anonieme naam afleiden en tadaaa: de hele geschiedenis ontvouwt zich weer.
...
S0LEIL schreef:
23-05-2018 13:41
Past dit wel in de nieuwe wetgeving of moeten we het ergens melden? (6)
dit staat haaks op de nieuwe wet
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
23-05-2018 13:22
Nou gezellig hoor, massale uitstroom, geen idee wie wie straks is.
Ach, een frisse start kan geen kwaad. Ben je straks gezellig in een topic aan het samenspannen met een forummer die altijd je grootste ergernis was ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Was vroeger ook al zo. Gewoon terug naar het oude dus.
...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-05-2018 14:06
dit staat haaks op de nieuwe wet
Ja toch! Ik zie nu pas het andere topic en zie dat dat daar al geroepen is ook.
Maar ja, daar zal Viva wel weer maling aan hebben zeker.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag, maar wat houdt anonimiseren precies in en hoe doe je het?
Rooss4.0 schreef:
23-05-2018 14:41
Was vroeger ook al zo. Gewoon terug naar het oude dus.
Nee hoor, mijn nicks zijn echt geanonimiseerd.
Alle reacties Link kopieren
ankalida schreef:
23-05-2018 14:05
Tsja, dan Google je op de oude gebruikersnaam en zie je die ergens genoemd in een reactie. Daaruit kun je de anonieme naam afleiden en tadaaa: de hele geschiedenis ontvouwt zich weer.
Inderdaad. De huidige manier van anoniem maken is echt alleen symbolisch beter dan de nieuwe.
Wat een paniek om niks zeg.
Het maakt mij echt geen snars uit dat ik niet op anoniem kan.
watdachtjehiervan schreef:
23-05-2018 16:00
Wat een paniek om niks zeg.
Het maakt mij echt geen snars uit dat ik niet op anoniem kan.
Mij wel. Zonder paniek.
Alle reacties Link kopieren
:)

Tot nu werd een nick na verzoek tot anonimiseren vervangen met een unieke getallenreeks achter "anoniem", dus ipv een jouw zelfverkozen persoonlijke nick kreeg je een eigen rugnummer.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Anoniem235181652 schreef:
23-05-2018 15:58
Nee hoor, mijn nicks zijn echt geanonimiseerd.
Maar die zijn wel gewoon loepbaar. En met een beetje zoekwerk is waarschijnlijk gewoon je oude nick te linken aan je anonieme nick met nummer en dus is je hele hebben en houden toch terug te lezen.
Alle reacties Link kopieren
inkepinkje schreef:
23-05-2018 16:10
:)

Tot nu werd een nick na verzoek tot anonimiseren vervangen met een unieke getallenreeks achter "anoniem", dus ipv een jouw zelfverkozen persoonlijke nick kreeg je een eigen rugnummer.

Ja precies. Maar het kost wel iets meer moeite dan googlen op inkepinkje of Soleil en dan alles terug kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zegt de AVG wetgeving dat je het recht hebt om vergeten te worden "recht op vergetelheid". En dat de webbeheerder aan je verzoek moet voldoen als jij vraagt om verwijderd te worden. Dus volgens mij is Viva gewoon verplicht om je hele account weg te halen als jij daar om vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven