Goedkope(re) bruiloft alternatieven

23-05-2018 14:11 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op bruiloften! Nu mag ik zelf ook gaan trouwen. Helaas is ons budget niet oneindig en willen we ook geld besteden aan een mooie huwelijksreis. We voelen allebei niet zoveel voor een hele kleine bruiloft met gratis trouwen en een feestje thuis. Een grote bruiloft is niet mogelijk qua budget maar is ook niet aan ons besteed. We willen het klein houden en intiem met een buiten/boerderij/bohemian gevoel.

We hebben denk ik zon 25 mensen voor bij de ceremonie en 50 voor het feest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van gemiddelde kosten. Veel dingen lijken mij ook niet per se nodig.
Ik vind het ook leuk om alternatieven te bedenken voor standaard dingen zowel om kosten te besparen als gewoon voor de leuk.

Wat zijn dingen die je makkelijk kunt skippen of waar je goed op kunt besparen?

Welke leuke/bijzondere/alternatieve dingen hebben jullie gedaan of zijn jullie tegengekomen?

Ik denk aan besparen op een trouwauto ( geen), trouwjurk ( tweedehands), kaarten ( zelf maken) taart ( simpele vlaai ipv bruidstaart ( lusten we beiden niet).

Ik ben ook benieuwd naar alternatieven voor het diner. Ik vind een standaard diner niet zo bij ons passen en ik ben zelf een moeilijke eter. Fancy dingen zijn niet aan mij besteed.

Ook over de dagindeling zijn we nog niet uit. Wat zijn mogelijkheden daarin?
Alle reacties Link kopieren
de goedkoopste waar ik eens was:
hij in pak dat hij al had, zij in jurk van H&M
korte ceremonie op stadhuis, daarna lunch en dat was het
Aanwezigen: haar ouders, zijn ouders, 1 zus, 1 stel goede vrienden (wij)

echt, het kan heeeel goedkoop
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je dingen bestelt, zoals een boeket of catering, zeg er niet bij dat t voor een bruiloft is.
Zodra ze het woordje huwelijk of bruiloft horen, gaan de prijzen 3x over de kop.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Misschien een bbq? Lekker makkelijk (kun je inhuren), iedereen pakt wat hij/zij lekker vindt en het is lekker low-key.
Ontbijt ipv diner! Veel restaurants bieden goedkope ontbijtjes/ontbijtbuffetten aan, omdat de omzet in de ochtend het laagst is. Zo ben ik laatst met een groep bij een strandtent wezen ontbijten, privébuffet met aardig wat keuze, koffie, thee en flessen bubbels voor ongeveer 16 euro pp.

En asos.com heeft ook mooie, goedkope trouwjurken.
Alle reacties Link kopieren
maar als je echt van bruiloften houdt, kun je dan niet beter een jaar flink sparen?
krijg je geen spijt van je minimalisme?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd trouwens :)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geld zou je uitgeven voor een feest voor 50 mensen? En eten voor 25 (50?).

Omdat het woord bruiloft eraan vast zit, hoeft het opeens niet veel duurder te zijn.

Wil je zelf goedkoop trouwen op het gemeentehuis, of wil je op locatie ergens gaan trouwen waar je de rest van de dag de mensen erbij hebt.

Wat wil je met de maaltijd doen? BBQ, buffet, plate service (pas nog bij een bruiloft geweest waar iedereen een boord lekker kip, rijst en salade kreeg)

Zet je zelf spotify aan, of wil je een band of dj?

Trouwens mag je in elke outfit, dus waar voelen jullie je senang bij?

etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Mooie cupcakes i.p.v. bruidstaart
Frietkar met snacks in mooie gevouwen zakjes i.p.v. uitgebreid diner
In de avond trouwen (dus alleen trouwen en feest)
1 enkele mooie bijzondere bloem i.p.v. een heel boeket
Geen corsages
Hoe kom je zonder auto bij het stadhuis? Of bedoel je om gewoon een auto te gebruiken van jullie zelf of vrienden / familie? Dat is een prima alternatief.

Vlaai als bruidstaart zou ik persoonlijk best een afknapper vinden en totaal niet creatief. Doe dan iets individuelers met cupcakes of snoepjes of voor mijn part lolly’s. Maar vlaai is saaaiiii.

Je bericht klinkt alsof je eigenlijk wel het hele plaatje wilt, maar dan voor weinig. Dan kun je imo het beste kijken welke dingen je kunt weglaten en op de dingen die je belangrijk vindt niet al te erg beknibbelen.
Kijk ook eens op
http://www.boerenbed.nl/de-perfecte-trouwlocatie/
daar staan een paar locaties op waar je een bruiloft met Max 50 gasten kunt houden en waar evt gasten of jullie zelf ook kunnen blijven slapen. Ik denk dat die locaties ook veel informatie kunnen geven wat er allemaal mogelijk is qua invulling voor jullie gewenste budget. Alvast gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Huur een kampeerboerderij oid met keuken af voor het feest en vraag de gasten allemaal om een gerecht te maken voor het buffet. Wel coördineren/sturen indien nodig zodat je niet met alleen maar hartige taarten of pastasalades zit.
Alle reacties Link kopieren
ik denk meteen aan een grote tuin/buitenplaats, lange tafels en lekker eten, bijvoorbeeld met een prive kok.

(tipje http://www.stephankookt.nl/)

Ik weet dat een bekende van mij haar bruiloft hier in een lokaal natuurgebied heeft gehad, met weinig gasten en een soort Toscaanse bruiloft idee. Meeste kosten waren voor de catering.

Ik zou een feest skippen en met een kleiner gezelschap uitgebreid gaan eten
Alle reacties Link kopieren
Natuurcampings hebben soms ook leuke mogelijkheden. De achterburen van mijn ouders hebben ook een natuurcamping met orangerie-kas waar vaak bruiloften worden gevierd. Met goed weer kun je dan nog uitwijken naar de boomgaard (al snel leuk versierd met wat mooie stoffen van de 1-euro-kraam op de stoffenmarkt) met mogelijkheid tot het opstoken van een kampvuurtje in de avond. :rose: Gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook geen bruidstaart, maar gewoon koffie met gesorteerd gebak. Wij zijn om 3 uur in de middag getrouwd in het gemeentehuis daarna foto's met de daggasten daarna borrelen met de daggasten op de feestlocatie. Als maaltijd een broodmaaltijd met soep vooraf.

Daarna het feest, de locatie had darvoor een all inn tarief, 2 kopjes koffie (of thee) met gebak, onbeperkt drinken en een aantal hapjes. Was toen (13 jaar geleden) iets van 20 euro pp.

Wij hadden wel een band, maar niet de duurste (en ook niet de allergoedkoopste). Wij hebben bewust gekozen voor de favoriete band van mijn man. Naast openbare optredens deden zij ook besloten feesten en daar hadden ze een speciaal tarief voor
Alle reacties Link kopieren
Trouwjurk zou je ook kunnen kijken bij outlet winkels.
trouwauto hadden wij via marktplaats iemand die het voor de hobby deed.

Het is misschien wel handig om aan te geven wat het richtbedrag is. Een feest voor maar 50 personen drukt ook al aardig in de kosten als dat je meer dan 100 man zou hebben.
hoeveel waarde hecht je aan een trouwring. Die kun je ook van platinum (meen ik) laten maken. Deze zijn alleen neit verstelbaar mochten je vingers ooit dikker of dunner worden.

Wij hadden alleen trouwboeket en corsage voor mijn man de dag gasten hadden verder geen corsage.
Bakfiets kan ook nog
Alle reacties Link kopieren
Welke regio?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kun je op alle items wel bezuinigen ... . Je kunt het zo simpel of duur maken als jullie zelf willen.

Aan je gasten kun je eventueel als kado suggestie een financiële bijdrage vragen. Zo 'verdien' je vermoedelijk al een hoop kosten terug.
Alle reacties Link kopieren
- boeket laten maken bij de Intratuin (een met bloemenafdeling) of een bloemist.
- taarten laten maken door vrienden
En dan zo'n taartentafel met allemaal verschillende taarten hebben
- 's avonds trouwen en daarna feest. Hierdoor kunnen evt alle gasten bij de ceremonie en het feest zijn en hoef je geen diner te verzorgen
- make up/haar laten doen door een bekende die dat goed kan
- trouwjurk idd tweedehands. Of een jurk kopen die officieel geen trouwjurk is.
- als je bedankjes wil: zelf maken. Bedankjes zijn geen must imo.
- wij hadden een (hele leuke!) Band die uit 3 mensen bestond. Scheelde in de kosten. Bands met 5 (Wat ook wel gebruikelijk is) zijn toch duurder.
Alle reacties Link kopieren
" ik ben zelf een moeilijke eter. Fancy dingen zijn niet aan mij besteed. "

Als je van niet al te ingewikkelde dingen houd....ben je toch juist een makkelijke eter???
Alle reacties Link kopieren
godfried schreef:
23-05-2018 15:13
" ik ben zelf een moeilijke eter. Fancy dingen zijn niet aan mij besteed. "

Als je van niet al te ingewikkelde dingen houd....ben je toch juist een makkelijke eter???
nee, een gemakkelijke eter, lust alles, ook fancy dingen
Wanneer ga je trouwen? Wij hadden het feest van de bruiloft in de (grote) tuin van mijn ouders en hadden een barbecue. Was echt erg leuk en paste goed bij ons.

Verder hadden we een auto geleend, dus dat hoefden we niet te betalen.

Wij waren denk ik het meeste geld kwijt aan drankjes tijdens onze (korte) receptie en de fotograaf. En de ringen natuurlijk. Jurk van mij was nog geen 100 euro en pak van m'n man weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet je gasten inschakelen voor het maken van eten en taarten. Ook niet voor het maken van de foto's.
Tenzij ze het zelf, helemaal spontaan aanbieden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bruiloft van vrienden
Op de fiets naar het stadhuis. Echt super leuk op de foto's!
Feest en eten op een boerencamping. Iedereen had een tentje mee zodat ze konden blijven slapen.
Foodtruck
Vuurkorven
Ipv bloemen grote bossen gipskruid
Bevriende band trad op als trouwcadeau
En we dronken flesjes bier :mrgreen:

Was echt top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven