Het simuleren van een reis tijdens het chatten

23-05-2018 19:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe manier van chatten gevonden. Dat is dat men een reis simuleert met de persoon met wie men reist. Het kan dus met een of meer andere chatters, maar niet alleen.

Hij/zij en ik vertellen hetzelfde als wat men tijdens het echte reizen doet, inclusief welk vervoersmiddel in het buitenland men neemt, in zoverre men daar gebruik van maakt.

De andere chatter of ik gebruiken allerlei manieren om alles zo echt mogelijk te laten lijken. Het meest bruikbare is Google Streetview waarmee men door de straten wandelt (helaas ondersteunt niet elk land Streetview, zoals bijvoorbeeld Duitsland, Wit-Rusland en China vanwege hun respectievelijke wetgevingen). Voor het weer gebruikt men weerwebsites (men weet of men het nemen van regenkleding moet simuleren), voor toeristische plekken gebruikt men respectievelijke websites (en/of Google Binnenkijken). Als men ergens gaat eten, gebruik men websites van restaurants waar men binnenloopt. Om de juiste trein te pakken met de juiste tijd gebruikt men vertrekstaten van stations die men vindt op Google Maps.

Om alles zo echt te laten lijken, gebruik ik de tijd van Nederland of van het land waar men het verblijf simuleert. Over de datum en de startlocatie kan men afspraken maken met de andere chatter(s).

Wie heeft dat eerder gedaan? Op dit moment doe ik dit met een chatter, die daardoor het gevoel krijgt dat zij die reis echt maakt.

Ik weet eigenlijk niet onder welke pijler ik dat moet aanmaken. Onder Reizen, onder Digi, over onder Overig.

Wie heeft zoiets ook gedaan in een chatbox (waaronder ook Whatsapp of Facebook Messenger)?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen Psyche :proud:

Zonder al te veel dollen, denk dat je behoorlijk autistisch moet zijn om hier de lol van in te zien :)
impala wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:33
65.22% gewijzigd
.
Neuh.

Maar 100 jaar geleden schreven mensen op deze manier al boeken.
Wat info over een plek bij elkaar scharrelen en schrijven maar.

Hans, je probeert toch niet om die chatter te versieren hè?
Misschien is het wel geen vrouw, maar een vijftigjarige wietrokende kerel.
Alle reacties Link kopieren
Iets wat hier enigszins op lijkt zijn virtuele reizen. Zo is er een Japans bedrijf die een reis simuleert m.b.v. o.a. een VR-bril (daarnaast wordt een kachel of een grote ventilator gebruikt om hitte of sterke wind te simuleren). Zo'n virtuele reis duurt 2 uur en kost 6600 yen, ongeveer € 50,-.
World of Warcraft: Legion
Je kan ook lekker naar Friesland gaan
en daar je reisverslag schrijven.

Friesland is door Lonely Planet uitgeroepen tot toplocatie.
Hop, naar Leeuwarden toe.
Veel leuker dan achter je schermpje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
23-05-2018 19:32
Hans, je probeert toch niet om die chatter te versieren hè?
Misschien is het wel geen vrouw, maar een vijftigjarige wietrokende kerel.
Zou kunnen. Je hoeft niet per se iemand te versieren. Kan ook gewoon een goede vriend zijn.
World of Warcraft: Legion
impala schreef:
23-05-2018 19:31
Ik zou zeggen Psyche :proud:

Zonder al te veel dollen, denk dat je behoorlijk autistisch moet zijn om hier de lol van in te zien :)
:rofl:

Ik dacht dat ik al ver ging door routes van mijn echte reizen hier en daar op streetview te bekijken van te voren.
hans66 schreef:
23-05-2018 19:33
Iets wat hier enigszins op lijkt zijn virtuele reizen. Zo is er een Japans bedrijf die een reis simuleert m.b.v. o.a. een VR-bril (daarnaast wordt een kachel of een grote ventilator gebruikt om hitte of sterke wind te simuleren). Zo'n virtuele reis duurt 2 uur en kost 6600 yen, ongeveer € 50,-.
Bioscoop is ook een aanrader.
Heb je de Wilde Stad al gezien?
Klinkt leuk, veel plezier!
Geen ervaring mee. Misschien dat je blogs kunt vinden van mensen die in dit land of die streek zijn geweest. Om wat sfeer erin te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 19:34
:rofl:

Ik dacht dat ik al ver ging door routes van mijn echte reizen hier en daar op streetview te bekijken van te voren.
Dat deed ik ook weleens... Ik ga naar een bepaald land toe en ik ben erg nieuwsgierig. Even op Streetview kijken. Maar bij sommige landen - zoals ik al zei - kan het niet... Helaas pindakaas! :proud:

Of gewoon een verkeerssituatie. Ik simuleer dan alleen het rondrijden in de stad of land in kwestie.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 19:34
:rofl:

Ik dacht dat ik al ver ging door routes van mijn echte reizen hier en daar op streetview te bekijken van te voren.
Dit doe ik ook! Vind het helemaal niet ver gaan, juist leuk dat dat kan. Kom je aan: "ja, dit 'ken' ik... Hier naar links, dan zie je..."
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch dezelfde idioterie als mensen hier die een picknick oid voor elkaar neerzetten en vragen wie er aanschuift (met foto erbij)
Oh klinkt leuk! Veel musea hebben hun collectie online of een filmpje op de site, dat kun je ook gebruiken.

Globespotter is ook een goede site trouwens, beter dan Google Maps (alleen weet ik niet welke landen die ondersteunt).
hans66 schreef:
23-05-2018 19:38
Dat deed ik ook weleens... Ik ga naar een bepaald land toe en ik ben erg nieuwsgierig. Even op Streetview kijken. Maar bij sommige landen - zoals ik al zei - kan het niet... Helaas pindakaas! :proud:
Ik heb 't tot nog toe eigenlijk alleen gedaan waar ik zelf rij en daar was het mogelijk.
Maar ook restaurantopties zoek ik van te voren al op op tripadvisor en dan zit ik me lekker te maken op de menukaarten. Soms had ik al 'n gerecht uitgezocht wat ik in 'n bepaalde plaats in 'n bepaald restaurant wilde gaan eten. Dus ook behoorlijk autistisch, haha! ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 19:41
Ik heb 't tot nog toe eigenlijk alleen gedaan waar ik zelf rij en daar was het mogelijk.
Maar ook restaurantopties zoek ik van te voren al op op tripadvisor en dan zit ik me lekker te maken op de menukaarten. Soms had ik al 'n gerecht uitgezocht wat ik in 'n bepaalde plaats in 'n bepaald restaurant wilde gaan eten. Dus ook behoorlijk autistisch, haha! ;-D
Ik doe dat ook, dus punt bewezen :proud:
Maar dan is het wel mijn reis. De virtuele reis van een ander boeit me toch minder :P
.
impala schreef:
23-05-2018 19:43
Ik doe dat ook. Maar dan is het wel nijn reis. De virtuele reis van een ander boeit me toch minder :P
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
23-05-2018 19:40
Dat is toch dezelfde idioterie als mensen hier die een picknick oid voor elkaar neerzetten en vragen wie er aanschuift (met foto erbij)
Nou... ik zie dat ook wel op het Viva-forum in topics van de Entertainment-pijler. Dubbeltje op z'n kant of een ander realityprogramma met een hoog soapgehalte. Dan is er een forummer die virtueel met een dienblad komt met drinken, chips en vooral popcorn, als het spannend wordt. :popcorn: Dat heeft wel bijgedragen aan dit nieuwe idee.
World of Warcraft: Legion
dagdromer1986 schreef:
23-05-2018 19:40
Dit doe ik ook! Vind het helemaal niet ver gaan, juist leuk dat dat kan. Kom je aan: "ja, dit 'ken' ik... Hier naar links, dan zie je..."
Ja, bizar eigenlijk. Rij je ergens voor 't eerst maar herken je wel waar je moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-05-2018 19:43
Ik doe dat ook, dus punt bewezen :proud:
Maar dan is het wel mijn reis. De virtuele reis van een ander boeit me toch minder :P
Kan ook een gezamenlijke reis zijn. Je kunt zelf met een voorstel komen, of de ander, net zoals bij een echte reis.
World of Warcraft: Legion
Zitten de bordelen ook in de reis verwerkt?
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
23-05-2018 19:47
Zitten de bordelen ook in de reis verwerkt?
Men kan zelf bepalen wat men doet. Dus ook wel of niet naar een bordeel.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het veel te veel gedoe vinden en waarschijnlijk zeggen ‘ik zie je wel weer op het virtuele vliegveld voor de terugvlucht’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat?...
'You can't always get what you want'
Wat je in je OP omschrijft zou mij te ver gaan (teveel gedoe vooral, voor een reis die je niet echt maakt), maar wat anderen hier schrijven over streetview en restaurants uitkiezen (tot aan de menukaart aan toe) herken ik wel. Maar ik vermoedde altijd al dat ik in het spectrum zat ;)
redbulletje schreef:
23-05-2018 19:46
Ja, bizar eigenlijk. Rij je ergens voor 't eerst maar herken je wel waar je moet zijn.

Ik doe dat ook, ik heb op die manier een keer een hele stadswandeling gemaakt in Parijs (ik als gids, en mijn vriend kon meesjokken :P). Het was best leuk om te doen en grappig om helemaal al de weg te weten, maar eigenlijk wil ik daar voor volgende vakanties wel mee minderen. Want op die manier heeft daadwerkelijk in het buitenland een plaats ontdekken bijna geen meerwaarde meer als je gewoon op streetview ergens kunt rondbanjeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven