Een kennis van 43 woont nog thuis bij zijn moeder.

23-05-2018 19:31 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van 43 woont nog thuis bij zijn moeder en vader,zijn moeder doet
nog alles voor hem,de was, strijken en eten koken, is dat normaal?Hij zegt
t gemakkelijk te vinden.
Een kennis? Ja ja.

Wat kan jou het schelen? Leven en laten leven toch.
Tja, mijn keuze zou het niet zijn.
Je weet vast wel hoe de reacties gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt je er zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is vrij apart
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Mijn collega zou zeggen.....daar word ik niet nat van
Rosetrea schreef:
23-05-2018 19:32
Wat vindt je er zelf van?

Ja! De vraag stellen is ‘m beantwoorden.
Tenzij ze een familiebedrijf hebben en op het terrein wonen, maar ook dan hebben ze vaak aparte woonruimte
Alle reacties Link kopieren
mijn bijna buurman al 63 jaar, eerst zorgde zijn moeder voor hem, nu andersom.

so what
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij er mee te maken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Slimme man.
Weinig woonlasten, huishouden wordt gedaan.
Waarschijnlijk kan hij zo een huis hypotheekvrij aftikken.
Echt een catch!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zowel mannen als vrouwen die daarvoor kiezen, liever dan een eigen huishouden te beginnen kiezen ze voor het ouderlijk nest. Zijn na verloop van tijd ook verstokte vrijgezellen, want ik denk niet dat je met iemand van midden 40 die nog nooit zelfstandig heeft gewoond (of het nou een man of vrouw is) hoeft te hopen dat die ooit nog een zelfstandige partner wordt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind er niet veel van. Een hele goede vriend van mij heeft tot zijn 35e thuis gewoond. Hij was elke dag lang van huis ivm zijn werk, maar idd zijn moeder kookte, deed de was. Hij deed de grotere klussen, ramen zemen, werk in de tuin. (Vader was overleden.) En toen hij voor zijn werk naar het buitenland ging, kon hij het ook allemaal zelf én in een wildvreemd land. Maar hij vond het wel heel vervelend dat er nu niemand was om voor zijn moeder te zorgen.

Iemand is niet sneu omdat diegene nog thuis woont. Maar de houding van zo'n iemand kan sneu zijn. Maar iemand die op zichzelf woont, kan gelukkig net zo sneu zijn, hoor. Het ene sluit het ander niet uit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat kan jou dat nou schelen? Wat is “normaal”? En is dat altijd beter?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-05-2018 19:43
Er zijn zowel mannen als vrouwen die daarvoor kiezen, liever dan een eigen huishouden te beginnen kiezen ze voor het ouderlijk nest. Zijn na verloop van tijd ook verstokte vrijgezellen, want ik denk niet dat je met iemand van midden 40 die nog nooit zelfstandig heeft gewoond (of het nou een man of vrouw is) hoeft te hopen dat die ooit nog een zelfstandige partner wordt.
Jij kijkt ook echt nooit verder dan je eigen hele kleine wereldje hé.
Ken ik ook.

Een man 48 die bij pappa en mamma woont.
Is verslavingsgevoelig, nu gaat het goed.

Andere man die bij mamma bleef wonen.
Toen hij 50 was, overleed mamma.
Nu woont zijn vriendin bij hem in huis. Hartstikke leuke vrouw.
Dus Pekeja: het kan wel hoor.

Laat die mensen toch lekker.

Ik ken een man die in een half jaar tijd drie vrouwen heeft bezwangerd. Dàt vind ik niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
23-05-2018 19:49
Jij kijkt ook echt nooit verder dan je eigen hele kleine wereldje hé.
Heeft er niks mee te maken. Als je op je 45e nog "als een kind" bij je ouders woont, op je kinderkamer van 30 jaar geleden bivakkeert, dan heb je gewoonweg nooit meegemaakt wat het is om zelfstandig in het leven te staan, eigen huis en haard te moeten onderhouden en zelf je problemen met instanties op te lossen, want het enige dat je kent is thuiskomen in een huis waar alles geregeld is, waar je avondeten klaar staat en je bedje in je tienerkamer is opgemaakt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als hij het geen probleem vindt en zijn moeder ook niet dan is het toch prima?

Uit je bericht maak ik op dat je er een mening over hebt. Ga je die delen met ons?
Ik ken er meerdere en geloof me die vinden dat ze alles goed voor elkaar hebben. Ze doen absoluut alles waar ze zin in hebben en hun moeders vinden het geweldig, ze hebben nog iets te moederen. Nu ik er over nadenk vaders zijn er niet (meer).
Alle reacties Link kopieren
Hugsy34 schreef:
23-05-2018 19:53
Als hij het geen probleem vindt en zijn moeder ook niet dan is het toch prima?

Uit je bericht maak ik op dat je er een mening over hebt. Ga je die delen met ons?
Ik heb er geen mening over, want ieder moet doen wat hij zelf prettig vindt. Ik reageerde gewoon op de post van TO.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ga er vooral niet mee in zee, want voor je het weet ben jij "mama". Van hem en zijn huishouden.

Als er een handicap mee gemoeid zou zijn, zou ik het niet erg vreemd vinden.
Maar je bent van 1990. Dus 27 à 28.
Zie jij jezelf binnen 15 jaar nog bij je ouders / je moeder wonen?
Waarbij ze dus ook nog kookt, je kleren wast, strijkt, je kamer poetst, ...

Tuurlijk vindt ie "hotel mama" makkelijk en waarschijnlijk goedkoop.
En bovendien heeft ie waarschijnlijk nooit alleen gewoond dus kent ie niets anders.
pejeka schreef:
23-05-2018 19:53
Heeft er niks mee te maken. Als je op je 45e nog "als een kind" bij je ouders woont, op je kinderkamer van 30 jaar geleden bivakkeert, dan heb je gewoonweg nooit meegemaakt wat het is om zelfstandig in het leven te staan, eigen huis en haard te moeten onderhouden en zelf je problemen met instanties op te lossen, want het enige dat je kent is thuiskomen in een huis waar alles geregeld is, waar je avondeten klaar staat en je bedje in je tienerkamer is opgemaakt.
Misschien doet die kerel wel de administratie in zijn eentje.

Onlangs was ik in een typisch mannenhuishouden.
Dat zag er ongeveer zo uit:
https://twitter.com/kaatrog/status/292663910664896512

Wie wil het plaatje even plakken?
Pekeja, wees trots dat jij als man alleen je eigen boeltje zo goed bestiert.
Dat deed ik al toen ik 18 was.

Ik ken een man van 35 die zijn was en strijk nog door mamma laat doen.
Hij heeft wel een eigen koopwoning, die man.
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeel normaal. En nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven