Accu leeg - komt dat goed?

27-05-2018 09:30 56 berichten
Ik heb mijn autolicht niet helemaal goed uitgezet en nu is de accu leeg. Straks ga ik ergens heen met een vriendin, zij komt met de auto.
Dus maar even een poll: komt het goed met die accu, met twee onhandige dames die de binnenkant van een auto erg intimiderend vinden?

Kan ik morgen weer naar mijn werk rijden?

Totaal aantal stemmen: 41

Ja, maar niet voordat de garage bij je langskomt. (2%)
Natuurlijk, met YouTube kan zelfs jij het. (51%)
Nee, dat wordt een nieuwe auto. Is de asbak toevallig ook vol? (15%)
Heb je geen buurman? (32%)
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk komt dat goed even wat startkabels lenen van een buur
Alle reacties Link kopieren
Met een youtube tutorial gaat het vast wel lukken.

Ik krijg ook veel voor elkaar dankzij tutorials, dus dan moet het jullie zeker lukken.

Zet 'm op!
Als je startkabels hebt komt het wel goed. Daarna een flink stuk rijden, dan laadt de accu weer op.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ff ANWB bellen, die sterten hem zo en daarna moet je ff een uurtje rijden zodat hij weer op kan laden
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de buurman gaan, kan die als je (of hij) accukabels hebt overstarten. Dan loopt ie iig en kan de accu weer wat opladen tijdens het rijden.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Okay, misschien een domme vraag, maar moet je ook rijden terwijl die kabels er nog aan zitten? Of kunnen ze er eerst af en dan meteen rijden? En kun je een stroomschok krijgen als je het er verkeerd op doet?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
27-05-2018 09:37
Okay, misschien een domme vraag, maar moet je ook rijden terwijl die kabels er nog aan zitten? Of kunnen ze er eerst af en dan meteen rijden? En kun je een stroomschok krijgen als je het er verkeerd op doet?
Nee niet rijden met de kabels er nog aan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een buurman vragen toch wel verstandig.
Als jij of die vriendin startkabels hebben is het niet zo moeilijk, even op Internet zoeken waar je ze aan moet sluiten en wat je moet doen en dan lukt het zo.

Vergeet niet daarna wel even een flink stuk te rijden om de accu weer een stuk op te laden, anders sta je daarna weer stil.
-jolijn- schreef:
27-05-2018 09:37
Okay, misschien een domme vraag, maar moet je ook rijden terwijl die kabels er nog aan zitten? Of kunnen ze er eerst af en dan meteen rijden? En kun je een stroomschok krijgen als je het er verkeerd op doet?
Als je dit moet vragen zou ik toch even bij de buren aanbellen :proud:

De kabels moeten er af voor je gaat rijden en je krijgt geen stroomschok, maar je moet ze ook niet bij het metalen stuk pakken.
Hmm, ik hoop dat er dan straks een buurman wakker is. En/of dat we startkabels hebben.
Ik zou het eerst zelf proberen!
Heb vertrouwen!
-jolijn- schreef:
27-05-2018 09:37
Okay, misschien een domme vraag, maar moet je ook rijden terwijl die kabels er nog aan zitten? Of kunnen ze er eerst af en dan meteen rijden? En kun je een stroomschok krijgen als je het er verkeerd op doet?
Hoe wil je gaan rijden met de kabels erop? Die zitten aan de auto van je vriendin vast ;-)
Kijk op YouTube hoe het moet. Je vriendin moet bijvoorbeeld wel gas geven (in zn vrij!!) als jij je auto start. Anders kan je haar accu leeg trekken
Alle reacties Link kopieren
Of laat de buurman(nen) ff aanduwen, dat kan ook nog. En daarna ff een tijd mee rijden (uurtje ofzo).

ANWB bellen terwijl je auto voor je voordeur staat kan erg prijzig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Doe je het verkeerd, van - naar + en van + naar - dan gaan je zekeringen kapot. Dus van + naar + en van - naar -. Motor goede auto laten draaien, kabels erop, en motor slechte auto starten, kabels eraf, eerst -, dan +. En dan een flink eind rijden en de motor niet laten afslaan.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
27-05-2018 09:46
Doe je het verkeerd, van - naar + en van + naar - dan gaan je zekeringen kapot. Dus van + naar + en van - naar -. Motor goede auto laten draaien, kabels erop, en motor slechte auto starten, kabels eraf, eerst -, dan +. En dan een flink eind rijden en de motor niet laten afslaan.
Nee, eerst de kabels aansluiten, dan pas de motor van de goede auto aan, en dan de motor van de slechte aan. Toch?
Uitdagend.
Okay. Dus je doet die klemmetjes eerst 1 op de plus van de hulpauto en dan op de plus van de lege auto, dan hetzelfde voor de min (maakt het ook nog uit welk klemmetje, zit daar verschil in) en dan pas de motor van de hulpauto aan?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2018 09:51
Nee, eerst de kabels aansluiten, dan pas de motor van de goede auto aan, en dan de motor van de slechte aan. Toch?
Zo inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
27-05-2018 09:52
Uitdagend.
Okay. Dus je doet die klemmetjes eerst 1 op de plus van de hulpauto en dan op de plus van de lege auto, dan hetzelfde voor de min (maakt het ook nog uit welk klemmetje, zit daar verschil in) en dan pas de motor van de hulpauto aan?
Het enige verschil is plus en min, dus het maakt niet uit welke kant van de rode of zwarte kabel je op welke auto zet.

Als je een grote auto hebt, dan moet je wel een extra dikke startkabel gebruiken, want anders gaat er teveel kracht doorheen en krijg je eerst rook en dan vuur... (sprak zij uit ervaring :facepalm: )
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2018 09:59
Het enige verschil is plus en min, dus het maakt niet uit welke kant van de rode of zwarte kabel je op welke auto zet.

Als je een grote auto hebt, dan moet je wel een extra dikke startkabel gebruiken, want anders gaat er teveel kracht doorheen en krijg je eerst rook en dan vuur... (sprak zij uit ervaring :facepalm: )
o nee he. Dacht ik net: ik probeer het zelf wel...
Hoe weet je nou weer of je een grote auto hebt. Het is een seat cordoba, is dat groot of middenklasse?

en hoe weet ik nou of de beschikbare startkabels extra dik zijn of niet....
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
27-05-2018 10:08
o nee he. Dacht ik net: ik probeer het zelf wel...
Hoe weet je nou weer of je een grote auto hebt. Het is een seat cordoba, is dat groot of middenklasse?

en hoe weet ik nou of de beschikbare startkabels extra dik zijn of niet....
Ik denk dat een SC wel met alle kabels aan te jagen moet zijn. Problemen ontstaan bij hele zware motoren (V8 ed).
Alle reacties Link kopieren
Sonne- schreef:
27-05-2018 09:38
Misschien is een buurman vragen toch wel verstandig.
:rofl:

Inderdaad.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
27-05-2018 09:44
Of laat de buurman(nen) ff aanduwen, dat kan ook nog. En daarna ff een tijd mee rijden (uurtje ofzo).

ANWB bellen terwijl je auto voor je voordeur staat kan erg prijzig zijn.
Ik hoop dat het geen automaat is dan. :)

Trouwens, een diesel overstarten met behulp van een benzinewagen is ook best lastig. Het heeft de voorkeur wanneer de startende auto ongeveer een gelijk of groter vermogen heeft dan de pechauto.
Niet geschoten is altijd mis
het is heel simpel


https://www.accudienst.nl/h/355/hoe-geb ... abels.html


anwb is gratis als je woonplaatsservice hebt vlg. mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven