Ik word lastiggevallen

27-05-2018 09:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Ik ben een jongen van 16 en zit met een probleem.

Wat uitleg:
Toen ik 14 was liep ik op straat tegengehouden door een groep allochtonen Nederlanders, ze zeiden: ''Stoppen, telefoon inleveren nu, alles'', natuurlijk deed ik dat niet en kreeg ik een harde klap op mijn kaak. Toen ik een beetje was bijgekomen zat mijn telefoon verbazingwekkend nog in mijn zak. Een maar thuisgekomen hebben mijn ouders gelijk de politie gebeld en aangifte gedaan. Na een week of 2 kregen we een belletje dat ze 'wel een idee hadden wie het waren'. Ze werden gevraagd om naar het politiebureau te komen voor een verhoor, tijdens dat verhoor heeft er 1tje (per ongeluk) bekent. Ik dacht mooi, alles is afgelopen, daders gepakt bla bla. Maar toen begon de hel pas, 1 maand later kreeg ik allerlei appjes binnen: 'ey jij bent toch die en die? we gaan je afmaken vriend' en dingen die daar op lijken, daarna ben ik ook meerdere malen tegen gehouden, opgewacht en belachelijk gemaakt. Weer naar de politie gegaan, nummers doorgegeven en heel de mik mak. Wéér die jongens aangehouden en straf gekregen (denk ik). Toen was het stil voor 2 jaar, tot dat mijn ouders sinds vorige week worden gebeld met: 'Hey, we moeten nog wat afhandelen met die en die, beter komt ie nu.'

Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen of moet ik het gewoon voorbij laten gaan en verder gaan met m'n leven?
Heeft naar de politie gaan nog zin?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk weer aangifte doen. Met een beetje geluk stopt het dan weer een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
Melden bij de politie en een logboek bij houden, wat, wanneer, hoevaak.
Alle reacties Link kopieren
Zeker melden bij de politie. Zorg ervoor dat je alls bewaart zodat je een dossier kunt maken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad; logboek bijhouden van alle incidenten met die idioten, met van elke gebeurtenis de datum, het tijdstip, een beschrijving van wat er gebeurde en wie daarbij betrokken waren. De politie kan dan een dossier opbouwen en dat kan van pas komen als het tot aanhouding komt. Ik had ook ooit zo'n probleem en de politie kon de dader pas aanpakken toen er voldoende reden voor was. En meld het altijd bij de politie als je wordt bedreigd of als je je bedreigd voelt. Zet ook in je logboek dat je de politie hebt betrokken, wanneer dat was en wie je hebt gesproken.
Absoluut aangifte doen. Je ouders ook, als zij nu de bedreigingen binnenkrijgen.

Wat ontzettend vervelend voor je, ik kan me voorstellen dat dit een heel onveilig gevoel geeft.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Melden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Naar de politie gaan. Snap niet waarom je de vraag nog stelt. En hier??

Daarbij vraag ik me af waarom je perse moet benoemen dat het allochtonen Nederlanders waren.
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
27-05-2018 11:38
Naar de politie gaan. Snap niet waarom je de vraag nog stelt. En hier??

Daarbij vraag ik me af waarom je perse moet benoemen dat het allochtonen Nederlanders waren.



Ja, het had beter in de doofpot moeten blijven toch? Als we alles censureren en politiek incorrect nieuws onderdrukken dan lijkt het net alsof er geen misdaad is in Nederland.
Een soort fake news, maar dan middels zelfcensuur en anderen verbieden de lezer of kijker goed te informeren.

Riekt wel flink naar een dictatuur trouwens.....
Alle reacties Link kopieren
In het laatste telefoon geval, daar wordt jij niet lastig gevallen, maar je ouders. Ook zij moeten aangifte gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
27-05-2018 09:50
Melden bij de politie en een logboek bij houden, wat, wanneer, hoevaak.
Dit.
The owls are not what they seem.
Vervelend zeg!
Je moet opnieuw aangifte doen, en elk bewijs dat je hebt ook bewaren! Van elk binnengekomen berichtje een screenshot maken en deze bewaren.

En inderdaad ook een logboek maken met wanneer zij jou gebeld hebben, en als er een nummer bij staat deze noteren!

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven