Van roken naar vapen!

04-06-2018 21:54 76 berichten
Ik las laatst iets over vapen en eigenlijk sprak me dat wel gigantisch aan. Ik zou graag minder willen gaan roken en uiteindelijk stoppen, dus dit is wel een optie die ik zou willen proberen.

Maar Ik zie door alle bomen het bos niet meer, kan iemand een beginneling een beetje op weg helpen met aanraders? :)
Zal wel hetzelfde idee zijn als de e-cigaret destijds. Nog steeds mega slecht voor je.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meteen stoppen zonder tussenkomst van andere dingen. Even je schouders er onder en gaan.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
04-06-2018 22:09
Gewoon meteen stoppen zonder tussenkomst van andere dingen. Even je schouders er onder en gaan.
Dit. Het is gewoon zelfbedrog en nog at meer chemicaliën over je longen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vape ook, maar alleen vloeistof met nicotine maar zonder smaakstoffen. De basis vloeistof is niet slecht voor je, maar de smaakstoffen kunnen dat wel zijn. Welke smaakstoffen precies gebruikt worden is vaak een raadsel, dus ik vermijd ze allemaal.
Smaakloze vloeistof is wel lastig te krijgen. Ik bestel het bij Zwoofs. Goed adres.
.
impala schreef:
04-06-2018 22:17
Ik vape ook, maar alleen vloeistof met nicotine maar zonder smaakstoffen. De basis vloeistof is niet slecht voor je, maar de smaakstoffen kunnen dat wel zijn. Welke smaakstoffen precies gebruikt worden is vaak een raadsel, dus ik vermijd ze allemaal.
Smaakloze vloeistof is wel lastig te krijgen. Ik bestel het bij Zwoofs. Goed adres.
Dank voor je reactie! Zal het eens opzoeken. Heb je wellicht ook tips voor een vaper om mee te starten?
Een eenvoudige Ego is meer dan prima om mee te vapen. Ik heb een Justfog 1453 en die voldoet heel goed. Heb er batterijen bij van Kanger evod, daar heb ik er twee van, zodat de één kan opladen als ik de andere gebruik.

Je kan beginnen met 6 mg. nicotine, dat doe je een week en dan verlaag je naar 3 mg. en vervolgens een week later naar nicotinevrij en dan ben je er zo van af.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 04-06-2018 22:37
Reden: foutje merk.
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
impala wijzigde dit bericht op 04-06-2018 22:50
97.58% gewijzigd
.
MissMagicx schreef:
04-06-2018 22:23
Dank voor je reactie! Zal het eens opzoeken. Heb je wellicht ook tips voor een vaper om mee te starten?
Hoi, vaper hier.
Ik ben alweer ruim twee jaar een tevreden vaper en momenteel bevalt mij de ego aio eco van Joyetech mij bijzonder goed. Het is een klein penmodelletje, zuinig in gebruik, makkelijk mee te nemen, lekt niet ( een verademing ) en de smaak is boven verwachting goed voor zo'n goedkoop vape-apparaatje.
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
04-06-2018 22:23
Dank voor je reactie! Zal het eens opzoeken. Heb je wellicht ook tips voor een vaper om mee te starten?
Ik heb de justfog c14. Vapers die er een sport van maken zo groot mogelijke rookwolken te produceren lachen erom, maar ik ben erg tevreden mee.
.
Dank voor de reacties, nu heb ik alweer wat meer aanknopingspunten om verder te zoeken. :hello:

Stiekem vind ik het best leuk om me erin te verdiepen.
Mij is het gelukt met de i-stick basic van eleaf. Die batterij gaat lekker lang mee, hij dampt veel rook en je kunt hem neerzetten (dat vind ik handig).

Verwacht trouwens niet dat het makkelijk gaat worden! Het is echt wennen. Een apparaat wat helemaal naar jouw wens is, scheelt de helft.
Wat vind jij belangrijk aan een e-smoker, denk je?
Die van Bobby-pin spreekt me wel aan!

Hoe lang gaat zo'n liquid ongeveer mee?
Gewoon proberen om helemaal te stoppen met roken. Heb ik ook gedaan na ruim dertig jaar gerookt te hebben, het is even moeilijk de eerste 2 weken ongeveer, maar daarna wordt het steeds makkelijker. Ben nu alweer 8 jaar rookvrij.

Mijn broer wilde ook stoppen en is aan de E-cigaret gegaan.
Ik heb het idee dat hij nu nog meer rookt dan hiervoor, want hij zit nu constant met die E-cigaret aan zijn mond.
Een gewone sigaret maakt je uit en dan wacht je weer even voordat je een volgende opsteekt. En niet te vergeten er zit ook nicotine in. Op deze manier kom je volgens mij nooit van het roken af.
Hippiemeisje schreef:
04-06-2018 22:48
Mij is het gelukt met de i-stick basic van eleaf. Die batterij gaat lekker lang mee, hij dampt veel rook en je kunt hem neerzetten (dat vind ik handig).

Verwacht trouwens niet dat het makkelijk gaat worden! Het is echt wennen. Een apparaat wat helemaal naar jouw wens is, scheelt de helft.
Wat vind jij belangrijk aan een e-smoker, denk je?
Die zal ik eens opzoeken. Wat een enorme keuze zeg. :)

Nee, ik ben heel benieuwd of het effect een beetje vergelijkbaar is met dat van een sigaret. Hmm, ik denk dus toch wel een beetje het idee van een sigaret in je mond hebben, het inhaleren, die rustmomentjes pakken. Ik ben bang om in zo'n gat te vallen als ik stop met roken, daarom wil ik graag gaan vapen. Spanning en stress eruit, gezellige momentjes of juist een momentje voor mezelf. Zit niet écht op het apparaat zelf vast dus, maar toch het liefst iets dat niet al te veel opvalt en enorm groot of duur is. :)
Die van mij is wel groot en ook prijzig (€40)
Ik doe met een flesje liquid zo'n 3 dagen.
MissMagicx schreef:
04-06-2018 22:49
Die van Bobby-pin spreekt me wel aan!

Hoe lang gaat zo'n liquid ongeveer mee?
Dat is persoonlijk maar ik doe met een flesje van 10 ml 3 dagen mee in de ego aio eco en in de iStick met Nautilus minitank 2 dagen. Ik
vape alleen maar snoepsmaakjes, momenteel heb ik Jawbreaker in mijn tankje, zoooooooooooo lekker, hahaha. De tabakssmaakjes vind ik vies maar ik was ook al gestopt met roken voordat ik serieus ging vapen.
Alle reacties Link kopieren
Als kind liep ik met een pijpje en daarin een nepsigaret, maar misschien is dat wel kinderlijk. Koop een grote zak wybertjes extra zout en knabbel die bedachtzaam een voor een op.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Speciaal mijn account afgestoft om hier te reageren, vooral omdat ik het doodzonde vind dat er mensen zijn die onterecht maar niet op dampen overstappen wegens onterechte onderbuikgevoelens/schreeuwerige suggestieve krantenkoppen/onzinnige Facebookberichten. Ik raad je met klem aan echt je eigen gezonde verstand te gebruiken, onderzoeken te lezen en je eigen keuze te maken. Ik kan hier echt héél veel over zeggen, maar dat is wellicht niet helemaal passend in dit topic. Ik weet niet zo goed wat ik hier wel/niet mag linken dus ik zou zeggen; lees je in op de juiste plekken en stel al je vragen gerust!

Ik zou je de Justfog Q16 aanraden, met de 1.2 ohm coils en liquids met een 50/50 verhouding op 12mg. Het is verstandig om verschillende smaakjes te nemen zodat je lekker af kan wisselen. Er zal een wereld voor je open gaan!
Heel veel succes in ieder geval :)
jen16 schreef:
05-06-2018 11:21
Speciaal mijn account afgestoft om hier te reageren, vooral omdat ik het doodzonde vind dat er mensen zijn die onterecht maar niet op dampen overstappen wegens onterechte onderbuikgevoelens/schreeuwerige suggestieve krantenkoppen/onzinnige Facebookberichten. Ik raad je met klem aan echt je eigen gezonde verstand te gebruiken, onderzoeken te lezen en je eigen keuze te maken. Ik kan hier echt héél veel over zeggen, maar dat is wellicht niet helemaal passend in dit topic. Ik weet niet zo goed wat ik hier wel/niet mag linken dus ik zou zeggen; lees je in op de juiste plekken en stel al je vragen gerust!

Ik zou je de Justfog Q16 aanraden, met de 1.2 ohm coils en liquids met een 50/50 verhouding op 12mg. Het is verstandig om verschillende smaakjes te nemen zodat je lekker af kan wisselen. Er zal een wereld voor je open gaan!
Heel veel succes in ieder geval :)
Wat een fijne reactie, dank je wel! Ik ben me er zeker in aan het verdiepen, laat me niet zomaar afschrikken door mensen die van alles roepen.

Oh, wat een mooi ding! :$ Die coils, moet die echt elke week vervangen worden? Ja, ik denk dat ik met 12 mg ga beginnen, dan verder kijken. Die smaakjes doorkijken is ook al zo leuk!

Nogmaals dank! :)
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
05-06-2018 12:11
Wat een fijne reactie, dank je wel! Ik ben me er zeker in aan het verdiepen, laat me niet zomaar afschrikken door mensen die van alles roepen.

Oh, wat een mooi ding! :$ Die coils, moet die echt elke week vervangen worden? Ja, ik denk dat ik met 12 mg ga beginnen, dan verder kijken. Die smaakjes doorkijken is ook al zo leuk!

Nogmaals dank! :)
Leuk! Het vervangen van je coils is een beetje afhankelijk van hoeveel vloeistof je er per dag doorheen jaagt en welke liquids je gebruikt. Maar gemiddeld zal een coil zo’n 7-14 dagen meegaan, als je moet wisselen merk je het vanzelf hoor.

Het is niet mijn blog, ik heb geen aandelen en ik ben niet nieuw op het forum; dus toch maar een linkje waar je veel links naar onderzoeken kan lezen:
http://www.stoprokenvandaag.nl/sitemap/

De fabels rondom nicotine zijn erg hardnekkig, er zijn heel veel belangen mee gemoeid om mensen niet te laten overstappen op dampen en het is o.a. Big Tabacco en Big Pharma er alles aan gelegen om vapen in een kwaad daglicht te stellen. Logisch natuurlijk, maar wel indirect zeer schadelijk. Dat onderzoeken naar dampen, gefinancierd door Big T, achteraf gemanipuleerd bleken te zijn heeft de media nooit echt gehaald. Terwijl mensen nu dus nog wél refereren aan het eerdere onderzoek waarvan de resultaten dus verkeerd geïnterpreteerd zijn.. Heel vreemd, want dat is toch best shocking!

Er zijn nog steeds mensen die denken dat nicotine -los van tabaksroken- zeer schadelijk, zeer verslavend en zelfs kankerverwekkend is.( Of dat nicotine aanslag geeft op je tanden, vingers en muren, haha |-) ) Ookal wordt 100x het tegendeel bewezen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
04-06-2018 22:17
Ik vape ook, maar alleen vloeistof met nicotine maar zonder smaakstoffen. De basis vloeistof is niet slecht voor je, maar de smaakstoffen kunnen dat wel zijn. Welke smaakstoffen precies gebruikt worden is vaak een raadsel, dus ik vermijd ze allemaal.
Smaakloze vloeistof is wel lastig te krijgen. Ik bestel het bij Zwoofs. Goed adres.
Ik weet niet hoe lang je al dampt, maar er zijn inmiddels heel veel diacetyl-vrije smaakstoffen verkrijgbaar als je dit wil vermijden. Ik maak mijn liquids zelf, maar ook qua k&k liquids heb je hierin veel opties wat fabrikanten betreft.
Als smaakloos goed bevalt is dat natuurlijk helemaal prima hoor; doe je ook lekker lang met je coils! :D
*meeleest
Alle reacties Link kopieren
jen16 schreef:
05-06-2018 13:16
Ik weet niet hoe lang je al dampt, maar er zijn inmiddels heel veel diacetyl-vrije smaakstoffen verkrijgbaar als je dit wil vermijden. Ik maak mijn liquids zelf, maar ook qua k&k liquids heb je hierin veel opties wat fabrikanten betreft.
Als smaakloos goed bevalt is dat natuurlijk helemaal prima hoor; doe je ook lekker lang met je coils! :D
Het gaat niet alleen om diacetyl. Dat is alleen de meest bekende schadelijke smaakstof.
Ik heb van een liquid met tabakssmaak de ingrediënten gegoogeld en er zat spul tussen dat ik niet wil inademen. Ik vertrouw die smaakjes niet meer. Er wordt van alles ingegooid, je hebt geen idee wat je rookt want meestal staan de smaakstoffen er niet eens op, alleen iets als 'aroma'.

En idd ik doe heeeel lang met een coil :-D
.
Alle reacties Link kopieren
jen16 schreef:
05-06-2018 12:28
Leuk! Het vervangen van je coils is een beetje afhankelijk van hoeveel vloeistof je er per dag doorheen jaagt en welke liquids je gebruikt. Maar gemiddeld zal een coil zo’n 7-14 dagen meegaan, als je moet wisselen merk je het vanzelf hoor.

Het is niet mijn blog, ik heb geen aandelen en ik ben niet nieuw op het forum; dus toch maar een linkje waar je veel links naar onderzoeken kan lezen:
http://www.stoprokenvandaag.nl/sitemap/

De fabels rondom nicotine zijn erg hardnekkig, er zijn heel veel belangen mee gemoeid om mensen niet te laten overstappen op dampen en het is o.a. Big Tabacco en Big Pharma er alles aan gelegen om vapen in een kwaad daglicht te stellen. Logisch natuurlijk, maar wel indirect zeer schadelijk. Dat onderzoeken naar dampen, gefinancierd door Big T, achteraf gemanipuleerd bleken te zijn heeft de media nooit echt gehaald. Terwijl mensen nu dus nog wél refereren aan het eerdere onderzoek waarvan de resultaten dus verkeerd geïnterpreteerd zijn.. Heel vreemd, want dat is toch best shocking!

Er zijn nog steeds mensen die denken dat nicotine -los van tabaksroken- zeer schadelijk, zeer verslavend en zelfs kankerverwekkend is.( Of dat nicotine aanslag geeft op je tanden, vingers en muren, haha |-) ) Ookal wordt 100x het tegendeel bewezen.
Nou eh, verslavend is het natuurlijk wel. Anders hoefde ik niet te vapen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven