Moeder is het niet eens met de gastenlijst van onze bruiloft

04-06-2018 23:42 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd en we willen komend jaar in februari gaan trouwen. We zijn er erg snel aan uit hoe we onze bruiloft willen vormgeven. Nu geeft mijn moeder aan teleurgesteld te zijn dat we naast onze grootouders, ouders, broers, zussen en beste vrienden geen andere familieleden uitnodigen. De totale gastenlijst bestaat uit 26 volwassenen en 20 kinderen. We willen een kleine ceremonie met aansluitend een diner. Een intieme bruiloft met onze naasten.
Mijn moeder zegt dit te respecteren maar is erg teleurgesteld (zelfs in tranen) omdat ik zelfs mijn peettante en oom niet uitnodig want dan heeft “zij” niemand op de bruiloft.

Onze voorkeur heeft het niet maar ben ik nu echt egoïstisch? Lees verschillende verhalen en reacties op soortgelijke items dus ben benieuwd naar reacties op mijn verhaal.

PM Het alternatief voor onze bruiloft was de maandagochtend maar dat vonden we echter te beperkt (mochten maar 2 mensen meenemen).
anoniem_347102 wijzigde dit bericht op 04-06-2018 23:50
0.10% gewijzigd
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Alle reacties Link kopieren
Het is jullie bruiloft, daar heeft je moeder weinig over te zeggen vind ik
Alle reacties Link kopieren
Je moeder heeft niemand? Haar eigen kinderen zijn er toch? En haar man?
Jankt je schoonmoeder ook dat ze niemand heeft?
ik geef mn bek ook maar een douw
ceremonie

maar ik begrijp haar wel. je peettante!
Wil je moeder zich alleen bemoeien met de gastenlijst of wil ze ook wat te zeggen hebben over de jurk, de ringen, de bruidstaart, de hapjes, de huwelijksnacht en de huwelijksreis?
Alle reacties Link kopieren
Onbevangen schreef:
04-06-2018 23:45
Het is jullie bruiloft, daar heeft je moeder weinig over te zeggen vind ik
Vind ik ook maar zij denk daar anders over vandaar dat ik wilde checken of ik niet egoïstisch denk...
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Alle reacties Link kopieren
Het is jullie bruiloft dus jullie bepalen. Je moeder heeft daar niets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-06-2018 23:45
Je moeder heeft niemand? Haar eigen kinderen zijn er toch? En haar man?
Jankt je schoonmoeder ook dat ze niemand heeft?
Haar man, zoon, schoondochter, schoonmoeder en kleinkinderen zijn er ook. Maar toch voelt ze zich alleen als er "zelfs" niet 1 broer of zus van haar aanwezig mag zijn. Mijn schoonmoeder vindt het prima. Mijn vriend is gescheiden en wordt dit zijn tweede huwelijk. Zij vraagt zich af waarom we niet voor een samenlevingscontract gaan maar respecteert onze keuze en vindt het ook leuk.
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
je moeder wil pronken met haar dochter de bruid en natuurlijk vind zij het leuk als daar mensen bij zijn die voor haar belangrijk zijn. Peettante vind ik trouwens niet zomaar iemand. Raar dat je 50 mensen uitnodigt maar niet je peettante. Intiem is het niet met zoveel mensen
Die peettante kan er vast nog wel bij.
Is je moeder ook weer blij.
Alle reacties Link kopieren
Jo82 schreef:
04-06-2018 23:47
Vind ik ook maar zij denk daar anders over vandaar dat ik wilde checken of ik niet egoïstisch denk...
Ja het is egoïstisch, maar dat mag toch. Het is toch jullie dag.

Als ik ooit zelf mag trouwen dan zou ik mijn hele familie uitnodigen. Ken ook mensen die getrouwd zijn en helemaal geen mensen erbij uitgenodigd hadden. Maar zoiets is gewoon hartstikke persoonlijk.
Wie betaalt bepaalt!

Als jullie het zonder haar financiele hulp zelf bekostigen, dan moet je moeder er maar aan wennen. Jullie feestje!
Alle reacties Link kopieren
Is de band zo slecht dat je je peetoom en tante niet uitnodigd? Verdere familie kan ik me voorstellen, maar peetoom en tantes zijn toch meestal iets specialer dan de rest.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-06-2018 23:46
ceremonie

maar ik begrijp haar wel. je peettante!
Bedankt voor jouw alertheid. Heb de spelfout aangepast;-)
Peettante is inderdaad meer dan een " gewone" tante. Alleen komt deze ook niet op verjaardagen etc. Als ik eerlijk ben zou ik dan liever wat vrienden uitnodigen die we nu ook niet uitgenodigd hebben omdat we een kleinere setting fijner vinden. Kun je aangeven waarom jij wel de peettante uit zou nodigen?
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Jullie bruiloft dus jullie beslissen!

Heb je weinig en /of slecht contact met je peettante TO?
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
04-06-2018 23:46
Wil je moeder zich alleen bemoeien met de gastenlijst of wil ze ook wat te zeggen hebben over de jurk, de ringen, de bruidstaart, de hapjes, de huwelijksnacht en de huwelijksreis?
Vooralsnog alleen met de gastenlijst...maar we zijn ook pas net begonnen met de voorbereidingen;-)
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Jo82 schreef:
04-06-2018 23:53
Bedankt voor jouw alertheid. Heb de spelfout aangepast;-)
Peettante is inderdaad meer dan een " gewone" tante. Alleen komt deze ook niet op verjaardagen etc. Als ik eerlijk ben zou ik dan liever wat vrienden uitnodigen die we nu ook niet uitgenodigd hebben omdat we een kleinere setting fijner vinden. Kun je aangeven waarom jij wel de peettante uit zou nodigen?
voor je moeder. die tante was belangrijk voor haar toen jij geboren en gedoopt werd. zij is dus ook belangrijk voor haar nu je gaat trouwen
S-Meds schreef:
04-06-2018 23:54
voor je moeder. die tante was belangrijk voor haar toen jij geboren en gedoopt werd. zij is dus ook belangrijk voor haar nu je gaat trouwen
En? Het is de bruiloft van TO en zij is dus blijkbaar niet zo hecht met haar peettante.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
04-06-2018 23:50
Die peettante kan er vast nog wel bij.
Is je moeder ook weer blij.
Ik overweeg het ook alleen dan komt er misschien weer meer gedoe omdat ik meer contact heb met andere ooms en tantes dan met mijn peettante (maar daar heeft mijn moeder weer minder mee). Ik wist alleen niet dat dit zo'n ding zou worden. Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen hun "mooiste" dag vormgeven zoals zij die willen vieren.
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Jo82 schreef:
04-06-2018 23:58
Ik overweeg het ook alleen dan komt er misschien weer meer gedoe omdat ik meer contact heb met andere ooms en tantes dan met mijn peettante (maar daar heeft mijn moeder weer minder mee). Ik wist alleen niet dat dit zo'n ding zou worden. Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen hun "mooiste" dag vormgeven zoals zij die willen vieren.
maar het gaat niet om jouw kinderen als je die al hebt. Het gaat om jou en natuurlijk wil jij dat jij je moeder zou moeten vinden dat jij je dag moet vormgeven zoals jij dat wil. Als je zelf kinderen hebt zal je merken dat ook jij verwachtingen en verlangens hebt en dat mag. Je moeder heeft verteld wat zij belangrijk vindt (ze moest er zelfs van huilen) en het is aan jou om over je hart te strijken of te blijven volharden in: het is Mijn Feestje en Ik doe wat ik wil.
ava75 schreef:
04-06-2018 23:57
En? Het is de bruiloft van TO en zij is dus blijkbaar niet zo hecht met haar peettante.
en? ik neem aan dat ze wel hecht is met moeder.
Alle reacties Link kopieren
Jo82 schreef:
04-06-2018 23:58
Ik overweeg het ook alleen dan komt er misschien weer meer gedoe omdat ik meer contact heb met andere ooms en tantes dan met mijn peettante (maar daar heeft mijn moeder weer minder mee). Ik wist alleen niet dat dit zo'n ding zou worden. Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen hun "mooiste" dag vormgeven zoals zij die willen vieren.
Persoonlijk zou ik het dan weer raar vinden om alleen die peettante uit te nodigen en niet je andere ooms en tantes waar je meer contact mee hebt.
En zo gaat dat altijd een beetje met dat soort dingen. Je wil het klein houden dus je moet ergens een grens trekken,
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-06-2018 23:54
voor je moeder. die tante was belangrijk voor haar toen jij geboren en gedoopt werd. zij is dus ook belangrijk voor haar nu je gaat trouwen
Ik denk dat mijn moeder het ook zo ziet. Ik wil ook een blije moeder op mijn bruiloft alleen schrok ik van haar reactie. Ik vind het persoonlijk nogal ver gaan om te bepalen wie iemand anders op zijn/haar feest moet uitnodigen. Ik had verwacht dat ze mijn keuze zou respecteren aangezien ik altijd heb geroepen kleinschalig te willen trouwen zonder ooms/tantes/neven en nichten.
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Jo82 schreef:
05-06-2018 00:02
Ik denk dat mijn moeder het ook zo ziet. Ik wil ook een blije moeder op mijn bruiloft alleen schrok ik van haar reactie. Ik vind het persoonlijk nogal ver gaan om te bepalen wie iemand anders op zijn/haar feest moet uitnodigen. Ik had verwacht dat ze mijn keuze zou respecteren aangezien ik altijd heb geroepen kleinschalig te willen trouwen zonder ooms/tantes/neven en nichten.
je moeder is ook maar een mens he?
Alle reacties Link kopieren
Kun je het ook even parkeren? Dat je het gewoon nog even niet weet en ook nog niet hoeft te weten?

En je moeder, zijn tranen iets wat ze vaker inzet als middel of is het oprecht?

Probeer te bedenken wat je eventueel aan zou willen passen, wat daar de gevolgen van zijn en waar je grens ligt. En laat je partner hetzelfde doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven