Er kon geen eens een dank je wel vanaf..

07-06-2018 12:02 69 berichten
Het begon twee winters terug, toen heb ik een prachtig mooi vogelhuisje opgehangen voor de vogeltjes. Zo eentje van de vogelbescherming.
Precies volgens de richtlijn die de vogelbescherming op gaf.
Het eerste voorjaar kwam er niets in. We zaten al met elkaar te overleggen of we een bord moesten ophangen van hier gratis B&B voor vogeltjes. Gelukkig wel in het tweede voorjaar dat het huisje er stond. Ik heb ze druk zien paren, nestelen, kleintjes voeren. Wat een heerlijk gezicht zo.
En nu na ruim 20 dagen liefdevolle verzorging is het doodstil in het vogelhuisje. De ouders vliegen niet meer, het getjilp is over. De kleintjes zijn vanochtend vroeg? uitgevlogen samen met de ouders.
Ik heb van de familie Koolmees genoten, wat was dat een leuk gezicht. Ze zijn volgend jaar natuurlijk weer welkom!!
Maar hé een klein dank je wel voor dat onderkomen was blijkbaar te veel van het goede :daisy:
Wat ik met dit topic wil? Eigenlijk niets.
Maar kunnen jullie ook zo genieten van de vogelnestjes in de tuin of ander kleine dingetjes in de tuin?
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 12:34
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze zitten nu bij mij in de tuin met zijn allen, elke ochtend, een uitgebreide familie koolmees, druk piepend en fladderend op zoek naar rupsen, vliegen en muggen :)
nounou
Als dank heb je vast wat vogelpoep op je tuintegels gekwakt gekregen? :-)

Leuk hoe je schrijft over dit gezin. En wat fijn dat ze dank jou/jullie een gezin konden en mochten worden.
Als dank zal er vast volgend jaar weer een gezin worden gesticht dank jullie inzet.

Ik kan zelf ook genieten van kleine dingen. Los van locatie, jaargetijde of thema. Toch betrap ik me er veel vaker op dat ik te weinig zie en voel wat er daadwerkelijk om mij heen voor moois gebeurd. Jammer is dat!
Ha, denk dat ze volgend jaar weer komen!

Wij hebben dit jaar een kamperfoelie vol groene en bruine rupsen.., de familie koolmees en zelfs een grasmusje of braamsluiper vliegen af en aan!
anoniem_370014 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 21:46
7.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze nog niet uitgevlogen, maar ik hoop dat de jonge koolmeesjes zich beter aanpassen aan onze gewoontes dan de oudere generatie. Pa of Ma heeft als bedankje voor onze gastvrijheid op een tuinkussen gepoept @(
Vogeltjes zijn mooi, vlinders zijn mooi, maar het meest houd ik van de hommels en de bijen....
Ttroeteltje schreef:
07-06-2018 12:09
Als dank heb je vast wat vogelpoep op je tuintegels gekwakt gekregen? :-)

Daarvoor heb ik een man én een hoge drukreiniger.
In mijn tuin is het altijd een drukte van belang, heerlijk vind ik dat.
Vorig jaar hadden we een egel met vier jonkies rondscharrelen, dat was echt zo gaaf. Elke avond ging ik buiten kijken of ze er nog waren. Ik hoop dat ze er dit jaar weer zijn :love:
Wat ik heb begrepen maken ze soms nog een tweede leg in het zelfde periode.
Het vogelhuisje maak ik wel na de zomer schoon met heet water. ( volgens richtlijnen van de vogelbescherming)
Ik heb laatst flink zitten snoeien in de tuin. Toen ik klaar was zag ik een merelpaar af en aan vliegen naar een hoek onderin de struiken (hele begroeiende tuin). Ik was zo bang dat ik een nestje kapot had gemaakt. Ik hoop het niet. Maar heb echt geen nestje gezien.

We hebben ook lang een uil in een boom gehad. Ook erg leuk.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 12:21
10.29% gewijzigd
-Esmeralda- schreef:
07-06-2018 12:18
In mijn tuin is het altijd een drukte van belang, heerlijk vind ik dat.
Vorig jaar hadden we een egel met vier jonkies rondscharrelen, dat was echt zo gaaf. Elke avond ging ik buiten kijken of ze er nog waren. Ik hoop dat ze er dit jaar weer zijn :love:
Leuk is dat he.
Wat gaaf zeg. In de winter maken de vogels gretig gebruik van alle netjes pinda's en vetbolletjes die we hebben hangen. Vanaf het voorjaar lopen onze katten weer in onze tuin dus dan laten ze zich alleen vanaf het dak van de schuur zien. We hebben dus ook geen nestjes. Wel heel veel bijen bij onze plantjes. Ook erg leuk om te zien :-D
Hier heeft een buurgezin een vijver met.........kikker. En die kikker kwaakt en ratelt er op los. In de vroege uurtjes bij voorkeur. Stiekem vind ik dat minder amusant.
Hier was een dom beginnend vliegertje in de afgesloten achtertuin geland en had zich verstopt achter een bloembak.

Dit tot grote blijdschap van mijn kat.

En denk je dat de ouders van het domme vliegertje dankbaar waren toen wij kat hevig teleurgesteld binnen opsloten en het dompie weer op weg hielpen..

Volgens mij hebben ze nog wel een uur op de schutting staan schelden naar ons.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen tuin, wel een balkon, een een vogelhuisje op de balkon en heb altijd van die zwarte vogels die pinda's en zaadjes eten, en elk jaar komt er een met een voetje, en gister zat ik buiten op de balkon met een broodje en kwam die naast mijn voet zitten voor een stukje brood, dan geniet ik echt

voor de rest veel nestjes in de buurt van meerkoetjes, zwanen, normale eenden en witte eenden, heerlijk om te zien hoe groot ze steeds maar weer worden, en een nestje heeft opeens weer een nieuw eitje,


Correctie : de Zwarte vogels zijn merels :)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
07-06-2018 12:25
Hier was een dom beginnend vliegertje in de afgesloten achtertuin geland en had zich verstopt achter een bloembak.

Dit tot grote blijdschap van mijn kat.

En denk je dat de ouders van het domme vliegertje dankbaar waren toen wij kat hevig teleurgesteld binnen opsloten en het dompie weer op weg hielpen..

Volgens mij hebben ze nog wel een uur op de schutting staan schelden naar ons.
:woa: :hihi:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Pipistrello schreef:
07-06-2018 12:25
Hier was een dom beginnend vliegertje in de afgesloten achtertuin geland en had zich verstopt achter een bloembak.

Dit tot grote blijdschap van mijn kat.

En denk je dat de ouders van het domme vliegertje dankbaar waren toen wij kat hevig teleurgesteld binnen opsloten en het dompie weer op weg hielpen..

Volgens mij hebben ze nog wel een uur op de schutting staan schelden naar ons.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden had ik een eendennest in de tuin. Zoooo schattig die kuikentjes. Heel veel kraaien weggejaagd die ze probeerden te vangen.
Dit jaar voor t eerst in jaren geen koolmezen in het hokje. Waarschijnlijk vanwege de kat die we sinds 2 jaar hebben.
Afgelopen winter zat hier een ijsvogel. Wat een prachtig diertje is dat!
Jaren geleden had ik in een ander huis wel vaak een nestje in de bosjes die tegen de schutting groeide. Een van de kleintjes was er uitgevallen en lag op de grond. Ik dacht aardig te zijn en het kleintje op te pakken om terug te zetten. Helaas vatte moeder vogel dat anders op en vanuit het niets vloog ze snoeihard op me af, tegen mijn hoofd en haar poten stak ze daarbij flink uit. Ik schrok me kapot en liet t baby vogeltje vallen (leefde nog wel) Volgens mij heeft moeder het toen zelf opgelost.

Dus ik ben wel bekend met de dankbaarheid van vogels :proud:
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 12:38
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weinig vogels die zo dom zijn om hier te nestelen met twee katten. Gelukkig. Wel komen ze dankbaar gebruik maken van m'n vijver. Heb wel een pleeg egeltje uit de opvang en veel beestjes in je tuin. Zo leuk
mamsvan schreef:
07-06-2018 12:26
ik heb geen tuin, wel een balkon, een een vogelhuisje op de balkon en heb altijd van die zwarte vogels die pinda's en zaadjes eten, en elk jaar komt er een met een voetje, en gister zat ik buiten op de balkon met een broodje en kwam die naast mijn voet zitten voor een stukje brood, dan geniet ik echt

voor de rest veel nestjes in de buurt van meerkoetjes, zwanen, normale eenden en witte eenden, heerlijk om te zien hoe groot ze steeds maar weer worden, en een nestje heeft opeens weer een nieuw eitje,


Correctie : de Zwarte vogels zijn merels :)
Hier in de buurt is elk jaar weer een nestje zwarte zwanen. Echt prachtig. En ook een nest met ooievaars even verder op. Altijd het grote nest op dezelfde plek en rond deze tijd komen er weer 2 of 3 eieren uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier een paar jaar geleden een nestje met merels.
Helaas al twee jaar niet meer gezien.
Wel elk jaar heel veel zwaluwen.
Ook een nestje bij ons onder de dakpannen.
Heel de zomer vliegen ze hier af en aan.
Geniet van de laagvliegende zwaluwen over de tuin.
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
07-06-2018 12:40
Hier in de buurt is elk jaar weer een nestje zwarte zwanen. Echt prachtig. En ook een nest met ooievaars even verder op. Altijd het grote nest op dezelfde plek en rond deze tijd komen er weer 2 of 3 eieren uit.
hier ook altijd op dezelfde plekken, echt leuk om te zien, zodra het in april begint is voor mij de lente begonnen, :flirting:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik had een paar jaar achter elkaar merels achter in de tuin die aansloegen en een hels kabaal maakten bij iedere kat of andere beweging die ze heel in de verte zagen,
waarop de eksters weer dachten: :lightbulb: , zodat ze daar weer achteraan moesten. En dan kwamen die jongen uit het nest die nog niet eens kunnen vliegen, zodat je zelf ook op ieder geluid begint te reageren door de tuin in te stormen en al het gespuis weg te jagen. Mijn eigen onschuldige hondje durfde niet eens meer naar buiten. Heel leuk en schattig, zo'n nestje in de tuin, maar voordat je ze allemaal groot hebt en veilig de deur uit...
En dan beginnen ze aan de tweede leg.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Hier ook een koolmeesjesnest, heb de kleintjes nog niet gezien.

Er zit ook een dynamisch eksterpaar, dat druk gaat tetteren wanneer de eekhoorn ze weer even komt pesten. Die kleine ondeugd probeert steeds hun nest te bereiken, maar de eksters zijn erg waakzaam.

Heeft iemand hier verstand van duiven? Ik blijk een trio (!) te hebben. Ze hadden een nest onder mijn dak maar de tuinman heeft er dubbel gaas voor gespannen zodat ze daar niet meer bij kunnen. Sindsdien zijn ze heel fanatiek aan het werk om het gaas weg te pikken. Één gedeelte hebben ze er al vanaf. Ze staan op het punt een 'We Are Here' actie uit te voeren. Ik heb besloten dat als het ze lukt om ze dan daar te laten, ze hebben er dan zo hard voor gewerkt. Eentje zit altijd op de uitkijk, terwijl de anderen aan het werk zijn.

In de vijver heb ik kikkervisjes ontdekt. Geen idee of het (brul)kikkers of padden zullen worden. Als ze stil zijn mogen ze blijven en als het een kikker is wil ik die tam maken. Dat zal nog een uitdaging worden voor mijn hond, om het beestje dan met rust te laten.

Voorjaar en zomer, I love it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven