Pech met kamer.. Oplossing?

08-06-2018 20:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey mensen,
Ik ga volgend schooljaar studeren in Eindhoven. Alleen 'het ding' is, is dat ik alleen nog een kamer moet krijge. Of studio.. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een kamer in een gezellig huis met amdere studenten. Het nadeel hier aan is dat je vaak op zo'n hospitatieavond. Ik heb een paar dagen geleden zo'n hospitatieavond gehad.. Allemaal heel leuk, je doet aardig tegen de mensen die er wonen en vervolgens krijg je een berichtje dat je het 'helaas niet bent geworden'.. Ik heb op meer advertenties gereageerd en ben op 3 meer avonden uitgenodigd. Maar ik heb gewoon geen zin om steeds afgewezen te worden.
Heeft iemand misschien tips om aan een kamer in eindhoven te komen zonder dat je op kijkavonden hoef te komen? Bepaalde sites.. Nummers van huis bazen..? Of hoe het bij jullie is gegaan.. 😅

Wat is fijner studio of kamer

Totaal aantal stemmen: 6

Studio (83%)
Kamer (17%)
als die mogelijkheid er was zouden er dan nog hopiteeravonden zijn?
Ik woon in een studentenhuis, maar dan via een makelaar. Dit is echter vaak wel wat duurder (i.v.m. borg etc.). Maar hier zou je dus ook naar kunnen kijken.
Met een aantal vrienden die ook naar Eindhoven gaan een huis op appartement huren?

Hier in België huur je gewoon een kamer of studio van een huisbaas.
Wie als eerste reageert op de advertentie én de huur neerlegt heeft de kamer.
Geen gedoe met bewoners die gaan beslissen wie er mag komen wonen.

Je kan dus nog altijd een studentenkamer zoeken in Hasselt of Turnhout.
Kijk YouTube voor hospi tips... staan talloze.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nog een keer proberen. En dan nog een keer. En nog een keer. Afwijzing hoort erbij, je wordt het vanzelf een keer. Zie het als een leermoment, ik kan me sommige hospiteeravonden nog levendig herinneren! (De goeie en de slechte, haha).
Soms gaat het nu eenmaal via hospiteeravonden. Ik zou het niet al te persoonlijk nemen. Jij kunt even een kijkje nemen of de andere huisgenoten je wel aanstaan, en of je daadwerkelijk met hen wil samenwonen.

De anderen krijgen de kans om een inschatting te maken of jij een beetje ok bent.
Er is vast ergens in de stad een huis met mensen die bij je passen.
Heb ook 1 keer zo'n avond gehad. Wat een gezeur 25! Mensen waren er uitgenodigd. Ging nergens over. Je kunt vaak ook via inschrijving een kamer bemachtigen of particulier. Ik zelf heb dit laatste gedaan en zat met 5 andere meiden in een huis. Even informeren bij de bemiddelaars/huurmakelaars daar in Eindhoven? Hier heb je dan ook soms een studio die aangeboden wordt. Dit is natuurlijk fijner wonen omdat je veel of alles voor jezelf hebt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een urgentie voor een kamer? Omdat de reistijd van je huis te lang is.

Ik zou eerst voor een kamer gaan. Na een aantal maanden/jaar studeren ken je de stad beter en kan je makkelijker zoeken naar een geschikte kamer of studio.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Niet persee urgentie maar tis wel een uur reizen met de bus.. Is het in tulburg makkelijker aan een kamer komen? Weet iemand dat misschien..
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat er vaak ook bureaus zijn die kamers zonder hospiteren verhuren, maar dat de hospiteerhuizen vaak veel gezelliger zijn. Meer groepsgevoel.

En een studio lijkt me als startende student best saai, juist samenwonen met huisgenoten vond ik zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Je wilt toch ergens wonen waar je past - hospiteeravonden zijn juist een goede gelegenheid om dat van beide kanten te bepalen. Heb genoeg horrorverhalen gehoord over huisgenoten!
Hello, can you hear me?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven