Ben het commentaar zat!

09-06-2018 13:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zeg het maar gelijk; ik heb last van een resting bitch face. En ik zeg last, want het doet meer fout dan goed. Op mijn werk kom ik in direct contact met klanten en 9 van de 10 mensen (en dan vooral mannen) denken een opmerking te moeten maken. Ik ben nogal angstig en voorzichtig dus ik kijk mensen niet snel recht in de ogen aan. Als ik het wél aandurf word dat al gauw afgestraft. Ben je boos? Chagrijnig? Heb je geen zin meer? Slecht geslapen? Lach eens meid, kijk niet zo boos. Ik wil me niet blijven verantwoorden aan vreemden, ik snap gewoon niet wat het voor nut heeft commentaar te leveren op iemands uiterlijk als diegene gewoon dr werk aan het doen is. Ik lach, ik sta iedereen netjes te woord en probeer zo spontaan mogelijk te klinken.

Een verdedigende opmerking maken werkt overigens averechts, dan wordt er net zo makkelijk een klacht bij mijn leidinggevende neergelegd. Ik word er soms gewoon een beetje moedeloos van. Hoe kan ik me hier voor afsluiten en wat doe ik om wat sterker in mijn schoenen te staan?
anoniem_369430 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 13:19
4.50% gewijzigd
Dan moet je nog even oefenen op je resting bitch face. Als je maar lang genoeg oefent, dan komen mensen niet meer in de buurt. Heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
09-06-2018 13:19
Dan moet je nog even oefenen op je resting bitch face. Als je maar lang genoeg oefent, dan komen mensen niet meer in de buurt. Heerlijk rustig.
Goeie 👍🏻
Ik moest er even op googelen.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/d ... droom.html

Misschien kan je iets aan de kleding make up etc doen?
Of iets met leren communiceren?
Alle reacties Link kopieren
en anders kan je misschien iets met makeup proberen. mondhoeken omhoog schilderen met lipstift
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wat meer glimlachen. Oefenen in de spiegel. Ik kijk ook altijd nors als ik er niet bij na denk, van oma geërfd :D Gewoon wél opkijken en glimlachen. Denk ook wel dat het niet alleen je standaard uitdrukking is maar je hele houding. "Ik ben nogal angstig en voorzichtig dus ik kijk mensen niet snel recht in de ogen aan" Dat doet het 'm denk ik meer dan je norse uitdrukking. Werk er aan zou ik zeggen.
Een resting bitch face is gewoon een face dat niet lacht en iemand die verder geslotenheid uitstraalt. Als je dat wilt, geen probleem.
Madelief1789 schreef:
09-06-2018 13:15
Ik lach, ik sta iedereen netjes te woord en probeer zo spontaan mogelijk te klinken.
Je probeert het dus je bent het niet. Dat zal ook niet meehelpen.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
09-06-2018 14:06
Je probeert het dus je bent het niet. Dat zal ook niet meehelpen.
Als je niet spontaan bent, ben je het nu eenmaal niet en kun je alleen extra inspanning leveren om spontaniteit toe te voegen.

TO, wat misschien het meest werkt is: wel mensen altijd aankijken die je aanspreken en daarbij minimaal belangstellend kijken en liefst ook lachen. Glimlachen is een sterke non-verbale boodschap.
Gebruik aardige woorden en zinnen in de communicatie. Heb je misschien een collega met soepele omgangsvormen waar je wat ideeën van kunt kopiëren?
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
09-06-2018 13:24
en anders kan je misschien iets met makeup proberen. mondhoeken omhoog schilderen met lipstift
The Joker ;-D
Alle reacties Link kopieren
Als je klantencontact hebt dan moet je vriendelijk en benaderbaar overkomen.

Als dat niet zo is dan ben je misschien niet zo geschikt voor deze functie.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
09-06-2018 14:40
The Joker ;-D
Lippenstift op je gezicht smeren ipv alleen op je lippen.
Net als Robert Smith.

Niet doen hoor!

Ik :heart: Robert Smith wel btw.

Alle reacties Link kopieren
Moet gelijk hieraan denken:
Afbeelding

Maar beter niet op je werk.
Als je een functie met klantencontact hebt, hoort daar oogcontact en open uitstraling bij. Dus dat oefenen, of kijken of je een andere functie kan doen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer en ik hebben hetzelfde. Als iemand er iets van zegt:"Zo zit mijn gezicht het lekkerst." :A:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven