Vergoeding/geschenk overname hond

09-06-2018 13:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs hebben wij via een oproep van een dierenarts in de buurt een Golden Retriever overgenomen van baasjes die er door omstandigheden niet meer goed voor konden zorgen. Een lieve, grote hond van bijna 5 jaar, die in de meeste omstandigheden onwijs goed luistert. Een speelse, brave hond! Ideaal voor ons, daar we gek zijn op honden, maar een pup voor nu niet de juiste optie zou zijn.

We hebben hem eerst een lang weekend op proef gehad en hem toen besloten te houden. Zijn (oude, enigszins versleten) bench en eet-drinkbak, balletje en bot hebben we meegekregen. Nu komen de oude baasjes binnenkort nog een keertje langs om hem te zien en mee te wandelen. We hebben helemaal niets voor hem betaald (ze zochten puur en alleen een gouden mandje, en deze bieden we hem ook met veel uitlaatrondes door de bossen en lekker zwemmen met deze warmte) maar ik vind het toch wel leuk om íets voor ze te doen, omdat het gewoon een leuk en lief beest is die ze ongetwijfeld enorm missen.

We sturen ze af en toe al foto’s en filmpjes. Hebben jullie ideeen om nog eem mooi gebaar te maken?

Het is overigens (mocht iemand het ertoe vinden doen) een hond zonder stamboom, wel een hondenpaspoortje en heeft tot heden zijn inentingen gehad. We hebben zelf recent geinvesteeed in twee fijne hondenkussens, botten, goed (merk)voer, een nieuwe penning, hardloop riem, ontvlooiings- en antintekenmiddelen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ga met ze uit eten?Maak een foto van de hond en lijst hem in?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet nodig vinden, ik denk dat het mooiste geschenk is dat hij een fijn thuis heeft gevonden. In principe heb je ze van hun probleem afgeholpen He :)

Veel plezier met je hond!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hen regelmatig laten 'zien' hoe fijn de hond het heeft voor hen helemaal geweldig is. Blijf dat gewoon doen: elk filmpje, elke foto van een blije hond is een cadeautje! Lief hoor TO!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Grote kans dat de hond over de rooie raakt door weerzien van de eigenaren.
Ik zelf zou zoiets niet zo snel doen.
En je hoeft de eigenaren ook niets te geven, ze zijn dankbaar genoeg dat de hond een goed adres heeft gekregen.
Lief van jullie dat de hond een mooie mand heeft gevonden!
Alle reacties Link kopieren
En dan voelen zij zich misschien weer verplicht om jullie iets te geven als dank..

Ik zou niks geven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het kado is dat hun hond een goed nieuw thuis gevonden heeft. Zou het daar bij laten en ze hooguit af en toe 'n foto mailen.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
09-06-2018 13:47
Ik denk dat hen regelmatig laten 'zien' hoe fijn de hond het heeft voor hen helemaal geweldig is. Blijf dat gewoon doen: elk filmpje, elke foto van een blije hond is een cadeautje! Lief hoor TO!
Ja, dat dus. Zo is het bij mij ook gegaan, toen ik door omstandigheden een ander baasje moest zoeken voor mijn golden retriever. Ik was zo blij dat hij een heel fijn en goed nieuw thuis had gekregen. En af en toe kreeg ik een filmpje of wat foto's, dat deed me echt zo goed. Voelde me er nog steeds bij betrokken. Hij heeft anderhalf jaar een prima thuis gehad (is sinds enkele maanden dood, 13,5 geworden).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes schreef:
09-06-2018 13:46
Ik zou het niet nodig vinden, ik denk dat het mooiste geschenk is dat hij een fijn thuis heeft gevonden. In principe heb je ze van hun probleem afgeholpen He :)

Veel plezier met je hond!
Dit. Maar wel heel lief van je, to.
Alle reacties Link kopieren
Laat die mensen maar met eigen ogen zien dat de hond bij jullie tevreden is. Je bent ze feitelijk niets verschuldigd. Zij hebben ooit een beslissing genomen die achteraf toch niet zo goed overdacht bleek te zijn. Anders hadden ze de hond niet weg hoeven te doen. En ik zie dat als een blunder.
Is de reden dat de hond weg moest bekend?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dus ook de twijfel, moeten we uberhaupt iets doen of het gewoon laten bij wat foto’s en filmpjes zo nu en dan. Dat ze nog een keer komen was op hun eigen verzoek en gun ik ze. Ik denk ook niet dat ie daar veel last van heeft, daar het echt een allemansvriend is.
Ik ben een half jaar nadat ik mijn paard verkocht had ook nog op bezoek geweest zodat ik kon merken dat ie daar goed verzorgd werd. Is gewoon prettig als je met eigen ogen kunt zien dat je dier goed terecht is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
09-06-2018 13:53
Is de reden dat de hond weg moest bekend?
Ja zeker, en in mijn ogen ook begrijpelijk in die omstandigheden. Ivm herkenbaarheid voor hen noem ik de redenen liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw schreef:
09-06-2018 13:51
Ja, dat dus. Zo is het bij mij ook gegaan, toen ik door omstandigheden een ander baasje moest zoeken voor mijn golden retriever. Ik was zo blij dat hij een heel fijn en goed nieuw thuis had gekregen. En af en toe kreeg ik een filmpje of wat foto's, dat deed me echt zo goed. Voelde me er nog steeds bij betrokken. Hij heeft anderhalf jaar een prima thuis gehad (is sinds enkele maanden dood, 13,5 geworden).
Fijn te horen Elmervrouw. Ik denk dat het geruststellende gevoel dat hij nu weer het leven heeft dat hij verdient al wel veel waard is. Gecondoleerd met je oude geliefde Golden. Vast een moeilijke keuze geweest destijds om hem over te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij de hond niet wilde hebben dan hadden ze moeten betalen om hem naar het asiel te brengen.

Je hebt ze dus kosten bespaard..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets geven, ze zullen vast al heel blij zijn dat de hond goed is terecht gekomen bij jullie.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Oké duidelijke reacties. Laat ik het hierbij. Dank voor jullie mening.
Ik denk dat die mensen heel erg opgelucht zijn dat hun beestje het zo goed getroffen heeft met jullie en dat is toch het allerbelangrijkste :rose:
Alle reacties Link kopieren
Niet nodig!! Wil jullie wel veel plezier en geluk wensen met jullie hond, ik hoop dat jullie samen veel fijne momenten mogen beleven. (ik ben dol op honden :-D )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd herplaatsers gehad. Een aantal voor een heropvoeding en nu een voor mijzelf. De stichting kreeg een bedragje maar verder waren die mensen puur op zoek naar een fijne plek en zijn dus helemaal happy met foto's en filmpjes. Om te weten dat het goed gaat met de hond is het grootste en fijnste kado wat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Grrrlstar schreef:
09-06-2018 14:03
Fijn te horen Elmervrouw. Ik denk dat het geruststellende gevoel dat hij nu weer het leven heeft dat hij verdient al wel veel waard is. Gecondoleerd met je oude geliefde Golden. Vast een moeilijke keuze geweest destijds om hem over te plaatsen.
Dank je.. ja, het was heel moeilijk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Jouw cadeautje aan hun is dat je laat zien hoe fijn het beesie het bij jou heeft.

(Jij hebt hun geholpen door het dier over te nemen, je zou eerder een cadeau andersom verwachten.)
Grrrlstar schreef:
09-06-2018 13:54
Ja dat is dus ook de twijfel, moeten we uberhaupt iets doen of het gewoon laten bij wat foto’s en filmpjes zo nu en dan. Dat ze nog een keer komen was op hun eigen verzoek en gun ik ze. Ik denk ook niet dat ie daar veel last van heeft, daar het echt een allemansvriend is.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Vriendin heet haar hond weg moeten doen ivm emgratie. Alles ging goed met de hond. Toen ze een half jaar erna terug kwam om wat zaken te regelen en de hond bij bekenden opzocht was hij zo blij en dacht dat hij mee terug mocht. Hij is er weken echt goed van van slag geweest. Bijna niet gegeten en heeft nu enorme verlatingsangst bij zijn nieuwe baasje.
Tess1981 schreef:
10-06-2018 10:38
Daar zou ik niet vanuit gaan. Vriendin heet haar hond weg moeten doen ivm emgratie. Alles ging goed met de hond. Toen ze een half jaar erna terug kwam om wat zaken te regelen en de hond bij bekenden opzocht was hij zo blij en dacht dat hij mee terug mocht. Hij is er weken echt goed van van slag geweest. Bijna niet gegeten en heeft nu enorme verlatingsangst bij zijn nieuwe baasje.
Dit dus. De oude eigenaren op visite zou ik nooit doen ze weten dat hij een goed adres heeft.
Waarom moeten ze de hond nog een keer zien dan? De foto’s en filmpjes die je stuurt maken duidelijk dat hij het goed heeft. Ik zou daar nog een keer over nadenken. Je weet idd niet hoe hij gaat reageren. Denk dat hij alleen maar in de war kan raken. Denk niet dat de hond er wat aan heeft, alleen de exbaasjes.
Verder eens met de rest dat iets geven niet nodig is. Dat hij het zo fijn heeft bij jullue is het mooiste wat je kan geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven