Wonen in Alkmaar met gezin, maar waar??

09-06-2018 23:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen!

op dit moment woon ik met mijn gezin in Rotterdam maar wij willen graag richting Alkmaar verhuizen.

Omdat we daar nog niet veel van de stad en zijn wijken afweten, wil ik jullie om raad vragen.

De enige wijk waar we tot nu toe door heen zijn gereden en die ons leuk leek was Daalmeer ZuidWest.

Iemand ervaring met die buurt?
Alle reacties Link kopieren
Alkmaar heeft heel erg veel leuke wijken. De enige die ik niet zou kiezen zijn Overdie en de Mare.
Daalmeer is ver van het centrum, dan zou ik liever voor de omringende dorpen kiezen. Langedijk, Koedijk, Stompetoren. Sowieso zou ik meer in de omgeving rond gaan rijden, voordat je een keuze maakt.

Het hangt er een beetje vanaf wat je nu precies zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je via PB wel een en ander vertellen. Stuur maar een berichtje als je wil, dan kom ik erop terug.
Alle reacties Link kopieren
Heiloo is ook leuk en heeft een treinstation waar intercity's stoppen, voldoende winkels, super, binnen- en buitenzwembad en 3 km van het strand, veel faciliteiten. Ik zou een dagje Alkmaar doen en rond kijken. Het is een leuke stad. Ik zou zelf niet zo snel voor Alkmaar Noord kiezen en gaan voor iets dat hooguit 10 min fietsen is van het centrum.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Wat maakt dat jullie aangeven dat het fijner is om dichter bij het centrum te wonen? Momenteel wonen wij ook buiten het centrum en dit ervaren wij als prettig, lekker rustig en groen maar als je naar het centrum moet, ben je er toch vrij snel per fiets/OV/auto.

We kijken inderdaad breder, bijvoorbeeld ook naar Heiloo, Uitgeest en Heemskerk.

Reden van verhuizen is dat we dichter bij mijn moeder willen wonen, zij woont in Zaandam. Wel willen we graag groen wonen en op fietsafstand van het strand/duinen.

Alle tips en info over leuke buurten is dus welkom :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven