Hoe werkt dit precies, markplaats

11-06-2018 16:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets betaald op marktplaats via een betaalverzoek. Ik ging het ophalen en toen zei verkoper dat het geld nog niet op haar rekening stond. Het was wel afgeschreven bij mij. We hebben dezelfde bank. Ik zag bij mijn afschrijving dat het naar mevr x is gegaan ( zelfde naam als verkoper) maar het bijbehorende reknr is van ing, een andere bank als die van verkoper.
Ik sta daar aan de deur, verhit ( want verdwaald en te laat en de kids ongeduldig in de auto). Ik ben niet zo assertief en verkoper vraagt wat we hier aan doen. Ik maak het bedrag nog een keer over naar het door haar genoemde rekeningnr.
Ze gaf aan dat ik het via de bank dan terug kon krijgen. Dat kan dus niet alleen bij incasso aldus bank.
Ik baal, dacht dat ik misschien werd opgelicht maar dat zou raar zijn want ik weet waar verkoper woont. Daarnaast gaf ze aan dat ik haar kon berichten als het niet was gelukt. Ik ben nu thuis en ze bericht dat het misschien het rekeningnr is van het online betaal platform van marktplaats. Weet iemand dat? Betaal ik eerst aan hun en dat zij het dan weer doorzetten naar verkoper? Ze geeft aan het in de gaten te houden en als ze het twee keer heeft, het terug te storten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je betaalt eerst aan hun en zij storten het door naar de verkoper. Dat kan de volgende dag zijn. Daarom doe ik liever een betaalverzoek via mijn eigen bank dan heb ik het meteen.

Zij heeft overigens wel een melding van MP gehad dat de verkoper het geld heeft betaald.
Ja je moet aangeven dat je het product hebt ontvangen en dan krijgt de verkoper het geld. Daarom begin ik daar als verkoper niet aan, veel te riskant.
Alle reacties Link kopieren
Dat is bij de gelijk oversteken optie.

TO bedoelt de IDEAL betaalverzoek optie via MP.

Die gelijk oversteken optie, daar begin ik ook niet aan, dan haal het maar op.
Als je iets gaat ophalen dan reken je toch contant af?
als het product bij het ophalen niet aan de verwachting voldoet heb je je geld nog.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-06-2018 16:40
Ja, je betaalt eerst aan hun en zij storten het door naar de verkoper. Dat kan de volgende dag zijn. Daarom doe ik liever een betaalverzoek via mijn eigen bank dan heb ik het meteen.

Zij heeft overigens wel een melding van MP gehad dat de verkoper het geld heeft betaald.
Je krijgt geen afzonderlijke melding meer, er komt wel bij te staan dat koper heeft betaald, maar ik vond de melding zelf toch net wat prettiger qua betrouwbaarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven