Bieden op een huis dat 3 jaar te koop staat

12-06-2018 21:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: hoeveel onder de vraagprijs kun je bieden op een huis dat bijna 3 jaar te koop staat?
Dit is natuurlijk afhankelijk van heel veel verschillende factoren dat begrijp ik! Maar zijn er ervaringen? Of iemand die verstand van zaken heeft?
Uiteraard gaan we nog een afspraak maken maar waren gewoon even benieuwd. Ik las in een artikel dat na 2 jaar te koop, het vaak voor 20% minder verkocht word, maar ik vind dit best veel! En dat je er per jaar weer een aantal procent bij op kan tellen.
Het huis staat overigens te koop voor 745000 ook wel handig om te weten ( op een huis van een miljoen kan een ton minder bieden wellicht wel, maar op een huis van 2 ton natuurlijk niet)

Alvast bedankt!
waarom staat het huis al 3 jaar te koop?
dat is natuurlijk de vraag als je gaat bieden.
Als de vraagprijs 150.000 meer is als de taxatiewaarde is het heel anders als b.v. er is veel opknapwerk aan.
Kan ook zijn dat nog niemand de vraagprijs heeft geboden en de mensen geen haast hebben met verkopen.
En er echt de vraagprijs voor willen hebben.

Dan kan je wel 600 gaan bieden, maar veel kans dat je het dan niet wordt.

Eerst om te beginnen maar es gaan kijken naar 't huis.
Mijn huis stond 2 jaar te koop (en is verkocht voordat de huizenmarkt weer aantrok). Bij mij was het zeker niet zo dat de prijs lager werd naarmate het langer te koop stond. Ik wilde een bepaald minimumbedrag hebben, en de tijd was in mijn voordeel. Had ik langer gewacht dan had ik zelfs nog meer kunnen krijgen. De reden dat mijn huis zo lang te koop stond was dus vooral dat mensen niet hoog genoeg boden. Ik heb uiteindelijk net iets meer gekregen dan het minimum dat ik in gedachten had.

Zeker een huis in een hogere prijsklasse daalt niet zomaar in prijs na een paar jaar. Er zijn simpelweg minder mensen die zo'n duur huis kopen, daarom staan duurdere huizen iha langer te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ja geen idee? In principe is er geen opknapwerk nodig.
Het is wel een specifieke woning.. misschien niet ieders smaak? Er zit nog een gastenverblijf bij, veel bijgebouwen en veel grond. Maar geen idee..
Misschien wil de ex niet verkopen en word dit tegen gehouden.
Je weet nooit wat er aan de hand is.
Misschien te veel onderhoudskosten in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
In die prijsklasse zou ik een aankoopmakelaar inschakelen. Een locale weet vaak wel waarom een huis zolang in de verkoop staat. De kosten haal je er in die prijsklasse vaak echt wel uit.
Hier in de wijk was een huis binnen een maand verkocht en een straat er achter binnen drie jaar niet verkocht. Zelfde makelaar.
De makelaar wist echt niet waarom.
bodemvervuiling?
Ik ken een echtpaar met een huis in dezelfde prijsklasse, taxatiewaarde 5 ton maar zij wilden 7,5 ervoor hebben. Het huis heeft 6 jaar te koop gestaan en is pas verkocht toen zij in prijs zakten, nadat een van hen ziek werd.

ik zou ook een aankoopmakelaar aanschaffen voor een huis in deze prijsklasse. Die kan je ook vertellen of de vraagprijs reëel is.
Alle reacties Link kopieren
Als iets drie jaar te koop staat, dan willen de eigenaren meer geld als dat het huis waard is.
Het heeft dan, denk ik, weinig zin om met ze in gesprek te gaan.

Want als ze wilden zakken, hadden ze dat al wel gedaan en was het huis verkocht geweest.
jo12345 schreef:
12-06-2018 21:20
Als iets drie jaar te koop staat, dan willen de eigenaren meer geld als dat het huis waard is.
Het heeft dan, denk ik, weinig zin om met ze in gesprek te gaan.

Want als ze wilden zakken, hadden ze dat al wel gedaan en was het huis verkocht geweest.
of ze komen tot inzicht.......
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen januari zijn ze gezakt naar 745 daarvoor stond het al die tijd voor 795 te koop trouwens
In wat voor buurt staat het? Heeft de gemeente daar misschien nog plannen in hun hoge hoed zitten die de prijs mogelijk drukken? Zitten er bedrijven of andere zaken in de omgeving die mogelijk overlast geven?
Alle reacties Link kopieren
Het hangt heel erg af van de situatie/verkoper waar hij voor zal gaan. Zoals eerder genoemd kan het een verkoper zijn die een minimumbedrag wil, geen noodzaak heeft om te verkopen en gewoon rustig wacht.
Anderzijds kan een verkoper wel haast hebben en wel akkoord gaan ruim onder de vraagprijs. Dat is helaas niet makkelijk in te schappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon vragen wat de reden is dat het lang in de verkoop staat en wat hun bodemprijs is.
Alle reacties Link kopieren
ja! er zit een veehouderij naast, ik geloof melk koeien! staat erg dichtbij dus het zou kunnen dat dit voor overlast zorgt inderdaad.
mmmmmaattt schreef:
12-06-2018 21:44
ja! er zit een veehouderij naast, ik geloof melk koeien! staat erg dichtbij dus het zou kunnen dat dit voor overlast zorgt inderdaad.
Dat kan het zijn, niet iedereen wil naast een boerenbedrijf wonen, dat maakt de spoeling al dunner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven