Alleen eten in een restaurant

16-06-2018 18:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: alleen uit eten. Wie doet dit wel eens? Vond je het leuk of toch een beetje raar? Wat doe je als je op je eten moet wachten? Krijg je een leuk plekje bij de keuken of word je weggestopt naast de toiletten?
Alle reacties Link kopieren
To wil wel beginnen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Binnenkort ga ik voor het eerst alleen op vakantie en moet ik er toch aan geloven, maar ik vind het best spannend!
Ik doe het op reis regelmatig. Ik kies zelf 'n tafeltje, bij voorkeur bij het raam of in elk geval aan 'n zijkant (wil overzicht hebben en niet midden tussen alles in zitten) Indien ik niet zelf 'n tafel mag kiezen dan verkas ik wel naar 'n ander restaurant (laat me niet afschepen met 'n tafeltje bij wc of keuken idd)
Tijdens 't wachten zit ik gewoon op m'n telefoon te internetten of kijk 'n beetje mensen (vanaf terras)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het heel vaak. Vind het zelfs leuk. Ik kies een tafeltje met 'zicht', neem een boek of tijdschrift mee en kijk/luister mensen terwijl ik op mijn eten wacht. Even tijd voor mezelf terwijl een ander voor me kookt. Heerlijk.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik doe 't regelmatig als ik voor werk op reis ben. Ik heb vaak een e-reader bij me, dus kan wat lezen terwijl ik wacht, en ik probeer tafeltjes te nemen met zicht, zodat ik 'n beetje mensen kan kijken. Zit ook liever in de stad dan op het platteland, want daar is dus meer te zien op straat :).
Heerlijk! Lekker in alle rust zoals jij wil en fijn vind. Niet verplicht socializen, rustig eten, om je heen kijken en niet zelf koken.
Geniet ervan. Vooral niet denken dat anderen het raar vinden, want dat is absoluut niet zo. De meesten vinden het juist bewonderenswaardig als iemand dat “durft”. Het feit dat jij deze vraag stelt geeft aan dat je het eng vind. Niet nodig!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een paar maanden alleen naar Londen en vind het superspannend, ik denk dat ik het eetmoment in mn uppie ook wel een beetje eng vind, maar er zit niets anders op dan het alleen te doen, zal toch moeten eten denk ik dan
Alle reacties Link kopieren
Alleen uit eten is leuk. Beetje mensen kijken, en afluisteren. :lol: Heb zo heel wat stuntelige dates voorbij horen komen.

Tafeltje kies ik ergens aan een kant, waar ik overzicht heb op de entree, Uitgebreid de menukaart bestuderen, lekker eten in je eigen tempo, op je gemak lezen, kijken, luisteren en gniffelen.

Relax en veel plezier op je vakantie!
Ik heb al meerdere keren gereageerd in dergelijke topics.
Deze herinner ik me nog; misschien heb je er iets aan? eten/alleen-uit-eten-bij-een-all-you-ca ... s/406934/4
montblanc schreef:
16-06-2018 18:14
To wil wel beginnen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Binnenkort ga ik voor het eerst alleen op vakantie en moet ik er toch aan geloven, maar ik vind het best spannend!
Wat vind je er spannend aan?
Alle reacties Link kopieren
Op zaken reis heb ik wel eens alleen gegeten. Ik vind het eigenlijk leuk. Ik neem een boek mee. En tijdens het eten observeer ik de andere gasten. Soms ben ik vrijwel de enige. Dan kan je een praatje met de kok of de ober maken. Dat zijn soms leuke gesprekken.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Ik heb het nog nooit gedaan. Ik zou me vervelen en me toch ongemakkelijk voelen. Heb ooit 1 keer in m’n eentje koffie gedronken en was in 5 minuten weer weg. Ik mis dan toch een gesprekspartner.
Doubletree20 schreef:
16-06-2018 19:38
Ik heb het nog nooit gedaan. Ik zou me vervelen en me toch ongemakkelijk voelen. Heb ooit 1 keer in m’n eentje koffie gedronken en was in 5 minuten weer weg. Ik mis dan toch een gesprekspartner.
Je drinkt thuis toch ook weleens alleen koffie?
Alle reacties Link kopieren
Oh regelmatig. Ontbijten, lunchen, avondeten.

Heb mijn vaste plekken waar ik graag naar toe ga. Soms probeer ik wat nieuws. Heerlijk!

Ik kies meestal een plekje waar ik zelf lekker zit maar wel fijn om me heen kan kijken. Lees nieuws of artikelen op tel, boekje mee, soms notebookje, krantje.

Vind het niet eng of ongemakkelijk. Sterker nog, ik ga soms zelfs liever alleen.
anoniem_366639 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 19:56
47.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
16-06-2018 19:43
Je drinkt thuis toch ook weleens alleen koffie?
Dat is toch heel wat anders! Ik vind er ook geen reet aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
16-06-2018 19:53
Dat is toch heel wat anders! Ik vind er ook geen reet aan.
Dat kan.
SallySpectra* schreef:
16-06-2018 19:43
Je drinkt thuis toch ook weleens alleen koffie?
Uiteraard maar dat vind ik anders. Ik sla m’n koffie ‘s ochtends achter over en ben weg.
Thuis alleen eten vind ik ook niet leuk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-06-2018 19:53
Dat is toch heel wat anders! Ik vind er ook geen reet aan.
Dan moet je ook geen koffie drinken, Nouschi. Rosé is best te hachelen in je eentje. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van eindeloos natafelen, daar heb ik geen geduld voor. Als je alleen bent heb je daar lekker geen last van :)
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima; ik neem altijd wat te lezen mee en kijk intussen een beetje om me heen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
impala schreef:
16-06-2018 20:00
Ik hou niet van eindeloos natafelen, daar heb ik geen geduld voor. Als je alleen bent heb je daar lekker geen last van :)
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij persoonlijk niks aan. Hoe lekker het eten ook is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
16-06-2018 19:38
Ik heb het nog nooit gedaan. Ik zou me vervelen en me toch ongemakkelijk voelen. Heb ooit 1 keer in m’n eentje koffie gedronken en was in 5 minuten weer weg. Ik mis dan toch een gesprekspartner.

Geen last van. Ik vind mezelf aangenaam gezelschap.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
16-06-2018 21:01
Geen last van. Ik vind mezelf aangenaam gezelschap.
Ik ook. Kan heel goed alleen zijn. Gelukkig maar want je hebt jezelf altijd bij je.

Echter, bij een overduidelijke sociale gebeurtenis als in een restaurant eten zou ik er geen klap aan vinden, alleen. Niet ongemakkelijk hoor, maar gewoon suf. Lezen en op de telefoon en zwijgend om me heen kijken, nou whoohoo. Kan ook thuis wat bestellen, dan kookt en brengt een ander het ook.

Als noodzakelijk kwaad -ik moet toch de deur een keer uit/ ik moet nu eenmaal eten/ ik ben in een vreemde stad en bestellen is geen optie- kan het natuurlijk, maar als leuk uitje?! Mooie jurk aan, geld mee, kwart voor zeven op de fiets en leuk alleen uit eten? Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Naar een restaurant alleen gaan zie ik niet als uitstapje, al kan ik er heel erg van genieten.

Wat ik erg leuk vind is alleen naar een café gaan. Een hele middag zitten naar mensjes kijken
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven