Humble bragging topic

18-06-2018 08:03 94 berichten
Ook zo'n last van andere kinderen in je omgeving die zoveel snoepen terwijl jouw kind geen snoep lust?
Hebben je kinderen zulke aparte namen dat iedereen denkt dat je van adel bent?
Kun je ook geen kleding vinden in de reguliere winkels omdat jouw smaak pas over twee jaar in de winkel hangt?
Heb je zulk dik haar dat je er geen elastiekjes voor kunt vinden?
Heb je zo'n groot huis dat je geen betaalbare werkster kunt vinden?
Deel het hier!

Mijn start:
Ik heb dringend advies nodig. Ik was laatst mee op schoolreis. Vind het al heel wat dat ik bolletjes had ontdooid op tijd en diverse soorten fruit had staan snijden s ochtends.
Doet er een mannetje een trommeltje open, zat daarin:
- een zooi chocoladekoekjes
- twee luxe broodjes, met gesmolten mozzarella, pesto, sla erop
- een frikandel broodje.

Moet ik nu mijn kind ook fricandelbroodjes meegeven, terwijl ze het eigenlijk niet lusten? Ben ik nou zo braaf met mijn gesneden fruit?
Laatst nog in de dierentuin.
Alle kinderen kregen een raketje, begint er eentje te brullen en te krijsen ik wil een magnum, raketjes is voor arme lui kinderen volgens mijn ouders.
De moeder die het feestje gaf keek heel raar naar het bewuste kind, geef dr geen ongelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem: topictitels die ik niet begrijp.
Humble bragging?
Kan dat niet begrijpelijk?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-06-2018 08:14
Mijn probleem: topictitels die ik niet begrijp.
Humble bragging?
Kan dat niet begrijpelijk?
dat is als je een universitaire opleiding hebt, dan is het zo lastig om nog eenvoudige termen te gebruiken.
Wij zaten laatst in de speeltuin met onze bakjes groenten en thuisgemaakte humus dip, trekken de ouders om ons heen zakken chips, bakken donuts en blikjes frisdrank open.

Onze kleine lust geneens frisdrank en drinkt sinds 7 maanden oud uit een glas.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
18-06-2018 08:25
Wij zaten laatst in de speeltuin met onze bakjes groenten en thuisgemaakte humus dip, trekken de ouders om ons heen zakken chips, bakken donuts en blikjes frisdrank open.

Onze kleine lust geneens frisdrank en drinkt sinds 7 maanden oud uit een glas.
oh jeetje, ga jij naar de speeltuin???
Oja dit bleek van het weekend ook een humble bragging te zijn :mrgreen:


‘’Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Nu is mijn bedrijf zo succesvol dat ik het geen hobby meer kan noemen" Hierna werd ik mij toch giftig aangekeken door de gesprekspartners die niet zo lekker op hun plek zaten op hun werk :-$


Natuurlijk heb ik sorry gezegd hierna.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 08:33
Reden: Sorry
6.13% gewijzigd
Solomio schreef:
18-06-2018 08:14
Mijn probleem: topictitels die ik niet begrijp.
Humble bragging?
Kan dat niet begrijpelijk?
https://www.businessinsider.nl/12-dinge ... iet-mogen/

https://www.gezondheidenco.nl/188531/ho ... ompliment/
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 08:33
11.88% gewijzigd
lilalinda schreef:
18-06-2018 08:27
oh jeetje, ga jij naar de speeltuin???


Ja work hard play hard..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 08:23
dat is als je een universitaire opleiding hebt, dan is het zo lastig om nog eenvoudige termen te gebruiken.
Sjit, ik doe sinds dit studiejaar een universitaire studie.
Wanneer begint dat moeilijke taalgebruik?
Het meeste studiemateriaal is al in het Engels.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
18-06-2018 08:07
Laatst nog in de dierentuin.
Alle kinderen kregen een raketje, begint er eentje te brullen en te krijsen ik wil een magnum, raketjes is voor arme lui kinderen volgens mijn ouders.
De moeder die het feestje gaf keek heel raar naar het bewuste kind, geef dr geen ongelijk.
Ik ben vooral benieuwd naar de moeders die voor elk kind een Magnum kopen en zich opwinden over dat ene kind dat een 'ordinair' raketje wil.
Zo gek, dat lees ik toch zelden hier op Viva.

Edit: na de uitleg van de betekenis van de topictitel is dit ineens een veel te serieuze reactie.
Mijn nederige excuses.
solomio wijzigde dit bericht op 18-06-2018 08:46
10.37% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Was erg lastig, tot zijn 9de vond de oudste de Mc vies. Zie maar eens onderweg een kommetje mosterdsoep te scoren.
Alle reacties Link kopieren
Ah, thx.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 08:27
oh jeetje, ga jij naar de speeltuin???
Alleen naar de motorisch-ecologisch verantwoorde milieuspeeltuin hè? Eigenlijk MAG je daar niet eens naar binnen met een zak chips en een blikje cola maar ja, sommige mensen kunnen de regeltjes gewoon niet zo goed lezen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Oja ook dit weekend op een bruiloft kon ik geen whiskey krijgen want het bruidspaar had een carbon neutral bruiloft.

Hoe ze dan in fukkingsnaam op de Seychellen willen komen voor hun honeymoon is mij een raadsel.
Zal ik jullie nog eens vertellen hoe zwaar het is om in het arbeidersmilieu waarin je opgegroeid bent te vertellen over je vierde vakantie van dit jaar en hoe je twijfelt welke nieuwe stationwagen je gaat kopen. Of dat je zegt, "ja, ik las gisteren nog een artikel in de NRC" maar dat ze allemaal helemaal geen krant lezen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-06-2018 09:00
Zal ik jullie nog eens vertellen hoe zwaar het is om in het arbeidersmilieu waarin je opgegroeid bent te vertellen over je vierde vakantie van dit jaar en hoe je twijfelt welke nieuwe stationwagen je gaat kopen. Of dat je zegt, "ja, ik las gisteren nog een artikel in de NRC" maar dat ze allemaal helemaal geen krant lezen.
Zit je Shakespeare te kijken op tv, zegt je vader: "wat kijk jij nou weer voor rommel?!"
Een van mijn kinderen heeft nooit gesnoept totaal geen behoefte aan nu hij volwassen is nog steeds niet, maar hoe zou ik dan last moeten hebben van het feit dat andere kinderen wel snoepen ?
Simitçi schreef:
18-06-2018 09:24
Een van mijn kinderen heeft nooit gesnoept totaal geen behoefte aan nu hij volwassen is nog steeds niet, maar hoe zou ik dan last moeten hebben van het feit dat andere kinderen wel snoepen ?


‘’Mijn kind heeft nooit gesnoept en ik moest altijd zelf de kerstkransjes opeten" of ‘’mijn kind houdt niet van snoep dus moest ik elk jaar peren molletjes met havermout oogjes maken om te trakteren’’
Alle reacties Link kopieren
Shakespear behoor je ook in het theater te beleven, niet ordinair op de televisie :facepalm:
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
GlitterCupcake schreef:
18-06-2018 09:30
‘’Mijn kind heeft nooit gesnoept en ik moest altijd zelf de kerstkransjes opeten" of ‘’mijn kind houdt niet van snoep dus moest ik elk jaar peren molletjes met havermout oogjes maken om te trakteren’’
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mensen gaan tegenwoordig erg kwistig met eten om. Want als hij al die broodjes en koekjes opeet dan groeit hij dicht, dus hij zal tweederde moeten weggooien. Meestal krijg je ook van alles dus voedsel heeft kennelijk weinig waarde meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh ik moet op een humbele manier braggen. Typisch een teken des tijds.

Wij eten alles op wat ik serveer. Gaat iets terug naar de keuken dan wordt het later opgegeten. Een enkele uitzondering daargelaten zoals veel te zout uitgevallen eten, verbrand eten en bedorven eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Simitçi schreef:
18-06-2018 09:24
Een van mijn kinderen heeft nooit gesnoept totaal geen behoefte aan nu hij volwassen is nog steeds niet, maar hoe zou ik dan last moeten hebben van het feit dat andere kinderen wel snoepen ?
De mijne snoept ook niks.
Fijn natuurlijk, maar zo'n emmer cherrytomaatjes is veel duurder dan een zak snoep.
Ik vind het een probleem :cry:
Mijn jongste zit in het selectie elftal bij de voetbal. Pffft 4 trainingen per werkweek, twee wedstrijden elk weekend en altijd heel vroeg en ver weg.
Geniet nog maar lekker zo lang je kind in de D7 speelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven