Je kan je wel aan alles lopen ergeren ...

20-06-2018 13:17 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een WTF momentje gehad : een oudere buurman kwam kwaad op me afgestormd om me de les te lezen. Wat deed ik dan verkeerd zul je vragen? Ik parkeer blijkbaar al "jaren" verkeerd en hij was het nu zat.
Ik sta in een vak van de gemeente, maar ik rij dus blijkbaar te ver door, waardoor de voorkant van de auto een stukje over de drempel steekt en ik dus het voetpad belemmer. Terzijde: dit betreffende voetpad is ruim 2m breed.

Ik heb maar gezegd dat ik er zal proberen op te letten, maar het is wel zo dat iedereen zich steeds meer lijkt op te winden over futiliteiten.

Is dat nu enkel mijn ervaring of is dat ook objectief zo ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik ervaar dat ook wel zo. Mensen hebben tegenwoordig sowieso een kort lontje.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Geen last van. Maar jij hebt je buurman er toch wel op gewezen dat het idioot is om kwaad op iemand af te stormen na je jaren geërgerd te hebben?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ach welnee. Vroeger maakte men zich ook druk om niks. En vroege waren er ook aparte vogels zonder fatsoen.
Alle reacties Link kopieren
neen, ik was eerlijk gezegd te verbaasd om veel te reageren :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
en misschien doe ik dat onbewust ook vaker verkeerd, dus ik vind het niet erg als iemand me daar op wijst, maar de manier waarop was wel een beetje over the top
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Zijn reactie komt waarschijnlijk door het feit dat hij al vele keren de hele discussie in zijn hoofd heeft gevoerd en daarbij al van alles heeft ingevuld en geëscaleerd in gedachten. Dus het standaard overweldigd worden door iemand die een vanuit een luchtkasteel aanvalt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Maar het is wel zo dat iedereen zich steeds meer lijkt op te winden over futiliteiten.
Is dat nu enkel mijn ervaring of is dat ook objectief zo ?
Dat is ook zo en komt omdat we hier in Nederland met veel te veel mensen veel te dicht op elkaar leven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-06-2018 13:52
Dat is ook zo en komt omdat we hier in Nederland met veel te veel mensen veel te dicht op elkaar leven.
Ja, precies dit.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Of het vroeger anders was, geen idee. Toen was ik nog niet geboren. Mensen hebben wel vaak de neiging om het verleden te romantiseren. Als je uitgaat van alle etiquetteboekjes die er in de loop der eeuwen zijn verschenen, dan denk ik dat dit van alle tijden is eigenlijk.

Wat betreft jouw situatie: dat is ronduit onbeschoft van je buurman. Jammer dat je met je mond vol tanden stond, maar wel begrijpelijk. Ik vind het zelf ook jammer dat mensen soms zo intolerant zijn en ook meteen tegen elkaar beginnen te schreeuwen. Heb het zelf weleens meegemaakt op het schoolplein dat een moeder tegen een andere moeder begin te schreeuwen. Ging notabene over redelijk normaal kindergedrag.
Zijn vaak mensen met te veel tijd en te weinig om zich echt druk over te maken.

Heel herkenbaar, hier gaat het over kliko's.
Alle reacties Link kopieren
ja dat herken ik wel. Bij mij in de flat zijn ook een paar mensen die over dat soort dingen zeuren.

Anderen vinden mij op hun beurt dan weer een zeur. Bij mij onderaan de galerij staat regelmatig een groepje jongeren te praten en muziek te draaien. Op zich niet erg. Maar na 23.00 's avonds ben ik daar toch niet zo van gediend, aangezien mijn slaapkamerraam (en dat van alle flatbewoners) daar precies boven ligt. Toen ik ze daar een keer op aansprak en netjes vroeg of ze zo laat niet meer buiten hun geprekken willen voeren en muziek luisteren, werd ik uitgemaakt voor zeikwijf. En dat het steeds gekker wordt in de maatschappij met zeurende mensen. En dat ik beter op een hutje op de heide kon gaan wonen. uhm...

😕😕😕😕
Alle reacties Link kopieren
Hahah herkenbaar. Ik heb het ookt gehad met een buurman die op hoge poten aan kwam rennen on te klagen over het plukje onkruid voor onze voordeur, terwijl we met onze koffers nog in onze handen net terug kwamen van een vakantie van 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb inderdaad ook het idee dat heel veel mensen minder tolerant zijn en meer zeuren over futiliteiten.
Vroeger was het meer leven en laten leven en nu moet overal over gezeurd worden :-x
Tiswa schreef:
20-06-2018 14:23
Hahah herkenbaar. Ik heb het ookt gehad met een buurman die op hoge poten aan kwam rennen on te klagen over het plukje onkruid voor onze voordeur, terwijl we met onze koffers nog in onze handen net terug kwamen van een vakantie van 2 weken.

Oh wat erg. Hier klaagt buurvrouw dat zo veel buren de kliko nog uren na het leggen buiten laten staan.

Tja de vuilniswagen komt om 8:00, en sommige buren komen pas om 17:30 of later thuis. Dat kan toch niet anders?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-06-2018 14:29
Oh wat erg. Hier klaagt buurvrouw dat zo veel buren de kliko nog uren na het leggen buiten laten staan.

Tja de vuilniswagen komt om 8:00, en sommige buren komen pas om 17:30 of later thuis. Dat kan toch niet anders?
Ja, die klacht ken ik ook. Maar die keer was ik wel ad rem en heb ik gezegd: "maar u mag best even mijn bak achterom rijden hoor, als ik nog niet thuis ben". Nooit meer wat van gehoord :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-06-2018 14:29
Oh wat erg. Hier klaagt buurvrouw dat zo veel buren de kliko nog uren na het leggen buiten laten staan.

Tja de vuilniswagen komt om 8:00, en sommige buren komen pas om 17:30 of later thuis. Dat kan toch niet anders?
Oh wauw! Zulke mensen moeten echt een hobby gaan zoeken.
belgali schreef:
20-06-2018 14:32
Ja, die klacht ken ik ook. Maar die keer was ik wel ad rem en heb ik gezegd: "maar u mag best even mijn bak achterom rijden hoor, als ik nog niet thuis ben". Nooit meer wat van gehoord :)

Bij mij klaagt de buurvrouw over andere buren. Ik heb 'gelukkig' mijn vrije dag op klikodag. Dus ik haal mijn bak ook binnen 'zodra' ze geleegd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-06-2018 14:29
Oh wat erg. Hier klaagt buurvrouw dat zo veel buren de kliko nog uren na het leggen buiten laten staan.

Tja de vuilniswagen komt om 8:00, en sommige buren komen pas om 17:30 of later thuis. Dat kan toch niet anders?
Dat is inderdaad echt erg... Alsof iedereen klaarzit achter de geraniums :D
Alle reacties Link kopieren
Best leuk om een topic te maken over de grappigste/meest bizarre zeuracties.

Dat plukje onkruid gaat ook best wel ver. Zelf heb ik helaas even geen leuke voorbeelden.
Voor objectiviteit moet je niet op het vivaforum zijn, hoor :P
Vaak communiceren mensen te laat. Eerst ontspoort een ergernis in iemands hoofd/beeldvorming en pas als de befaamde druppel de emmer laat overlopen gaat men het gesprek aan. Dan zijn de emoties vaak al van dien aard dat objectiviteit ver te zoeken is.
Ttroeteltje schreef:
20-06-2018 16:18
Vaak communiceren mensen te laat. Eerst ontspoort een ergernis in iemands hoofd/beeldvorming en pas als de befaamde druppel de emmer laat overlopen gaat men het gesprek aan. Dan zijn de emoties vaak al van dien aard dat objectiviteit ver te zoeken is.

Soms ook te vroeg. Een keer ruzie gekregen met de buurvrouw op de camping, tien minuten na aankomst op de camping.
Alle reacties Link kopieren
Jzs als ik dat allemaal lees krijg ik de kriebels. Ben blij dat ik niet meer in NLD woon. Allemaal die burgerlijke woonwijkjes waar iedereen elkaar in de gaten houdt. Pfff....hier heb ik geen buren. En dát is stukken relaxter wonen.
Zeikburen zijn niet nieuw, die hadden we veertig jaar geleden ook bij bosjes.

Wat wel nieuw is is dat iedereen zijn al dan niet futiele ergernis maar op het www gooit, waardoor het lijkt alsof men tegenwoordig niets anders meer te doen heeft dan zich ergeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven