Verjaardag vieren

23-06-2018 11:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig en de laatste 3 jaar zeggen elke keer mensen af. Ik heb nu beetje angst gekregen om die mensen alsnog weer uit te nodigen. Verder heb ik 2 vriendinnen en famillie allemaal op afstand wonen en 2 vriendinnen dichtbij. Als ik meer wil uitnodigen komt het op kennissen aan.
Ik wil mijzelf niet kwellen dus denk ik erover om ipv mensen uitnodigen met mijn vriend en zoon iets leuks te gaan doen die dag en eind van de dag uit eten te gaan.
Aam de andere kant denk ik angst in de ogen aankijken en gewoon weer zelfde mensen uitnodigen in de hoop dat ze nu niet afzeggen.
Wat zouden jullie doen..
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij het leukst? Een feestje geven of samen iets met je gezin te doen?

Als je een feest geven leuker vindt doe je dat toch gewoon?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Lekker met je vriend en zoon wat leuks gaan doen.
Waarom tegen je zin mensen uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
Ja zou kunnen maar als er vervolgens weer aantal mensen afzeggen....
Alle reacties Link kopieren
Moet je je verjaardag vieren? Ik ga al jaren gezellig met mijn gezin op pad. Vind ik veel leuker!
Ik vier zelden mijn verjaardag. Vreselijk. Als gast en als feestvarken. Zeker verjaardagen thuis vind ik afschuwelijk. In een leuk café vind ik het nog wel gezellig.

Lekker wat met je gezin doen. Volgend jaar weer bekijken. Eén waarschuwing; als je eenmaal je verjaardag overslaat, wordt het steeds moeilijker om het weer eens te vieren. Het is namelijk heerlijk om het niet te vieren!

aanvulling: overigens is er niets mis met eens wat andere mensen en kennissen uit te nodigen. Geeft weer een nieuwe sfeer en toch weer andere gesprekken. Kan heel leuk uitpakken.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 23-06-2018 11:28
19.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"angst in de ogen kijken", "kwellen"....je hebt het maar over je verjaardag hè. Maak er niet zo een ding van.

Dus nodig uit wie je uit wil nodigen en als men afzegt dan is dat maar zo. Dat is altijd zo bij feestjes, niet iedereen kan.

Heb je zelf geen zin om een huis vol mensen te hebben, dan ga je lekker uit eten met je eigen gezin.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik zou als eerste proberen het me niet zo persoonlijk aan te trekken als mensen afzeggen. Dus niet denken in termen als gekweld voelen e.d. Als je mensen uitnodigt en ze kunnen, is dat leuk. Als je ze uitnodigt en ze kunnen niet, dan is dat nu eenmaal zo en dat kan toch gewoon gebeuren. Dan betekent dat echt niet dat ze niet om je geven, je willen kwellen o.d. Dan maak je er toch gewoon een leuk feest van met de mensen die wel kunnen komen.
Trouwens: je schrijft dat je 'binnenkort' jarig bent. Het is wel handig om mensen tijdig uit te nodigen voor je verjaardag als je veel waarde hecht aan hun komst. Hoe later de uitnodiging, hoe groter de kans dat mensen al een andere afspraak hebben en niet naar jouw feest kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Waar bedoel je met ‘een aantal’? Het merendeel of een klein groepje?

Ik (en om mij heen heel veel mensen) heb het vlak voor de vakantie altijd razend druk. En daar komt nog bij dat ik soms in een weekend 3 feestjes en. En 2 kinderen die in deze periode jarig zijn. Als je mij zou uitnodigen zou de kans dus bestaan dat ik af zou zeggen. Niet om jou maar omdat ik nou eenmaal niet alles tegelijk kan . Jammer, maar niet iets om Je persoonlijk aan te trekken!
Vind je het vieren van je verjaardagen zo belangrijk?
Ikzelf vind er namelijk niets aan om mijn verjaardag te vieren. Er bij stil staan met eigen gezin dat is prima. Echter het vieren met bezoek en gebak en koffie of nog groter spreekt mij niet aan. Ik lees hier en hoor elders steeds meer dat mensen er zo over denken.
En dan heeft dat niets te maken met iemand wel of niet leuk vinden. Wel met eigen interesses.

Trek het je niet persoonlijk aan. Nodig op tijd uit en vraag om tijdige terugkoppeling of men wel of niet komt. Dan kun jij bepalen of je nog wat extra mensen uitnodigd of de boel cancelled en alsnog met eigen gezin op pad gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt het veelste groot. Het is maar je verjaardag. Vier het zoals jij wil. Ik zou lekker met het gezin op pad gaan
Ik zou gewoon lekker met eigen gezin gaan eten. Waarom zou je mensen uitnodigen die duidelijk ook niet op dat soort verplichte nummertjes zitten te wachten? Bovendien heb je op die manier gelijk een goed excuus om ook niet meer op dat soort verplichte nummertjes van anderen op te komen draven. Win-win!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon lekker met je gezin iets leuks gaan doen. Ik heb mijn verjaardag ook wel eens niet gevierd omdat ik er gewoon geen zin in had, al dat gedoe en inderdaad veel mensen die afzeggen. Toen ben ik met mijn vriend lekker uit eten geweest. En mijn twee beste vriendinnen wouden mijn verjaardag niet voorbij laten gaan, dus die hebben me nog een keer mee uit lunchen genomen :)
Wat mij betreft eigenlijk ook veel leuker dan de hele dag/avond je rot rennen om iedereen van hapjes/drankjes te voorzien en eigenlijk niemand écht te kunnen spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier mijn verjaardag ook maar zelden. Ga meestal, als we niet op vakantie zijn, met man een dagje weg. Ik nodig hooguit schoonouders wel eens uit voor een etentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven