Vrijgezellenspel in een wijnbar

25-06-2018 14:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Weten jullie nog leuke (vrijgezellen)spelletjes om in een wijnbar/cocktailbar te kunnen doen?
Een quiz? Maar hoe, wat , waarom?


Aandachtspunten:
- we kunnen geen (grote) spullen meesjouwen (we zijn de rest van de dag elders op pad)
- het is niet mogelijk vooraf een tafel/hoekje te reserveren, dus rekening houdend met beperkte ruimte
- funfactor moet aanwezig zijn
- niet te cliché (labels van boxershorts verzamelen, telefoonnummers verzamelen etc.)
- vrijgezel is geen die-hard stapper, meer een hapje/drankje type-of-person, dus die-hard drankspelletjes zijn een no-go
- ook weer niet te truttig of te degelijk
Pubquiz?
Alle reacties Link kopieren
check even of de bar waar je heen wil, dit een goed idee vindt
Vrijgezellenparty's worden steeds vaker aan de deur geweigerd (persoonlijk vind ik dat fijn)
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon een wijnproeverij houden met uitleg of een high wine.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-06-2018 14:40
check even of de bar waar je heen wil, dit een goed idee vindt
Vrijgezellenparty's worden steeds vaker aan de deur geweigerd (persoonlijk vind ik dat fijn)
Er is al met de wijnbar gebeld, we zijn welkom, maar kunnen niks reserveren van een plekje/hoekje of tafeltje
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-06-2018 14:44
Kun je niet gewoon een wijnproeverij houden met uitleg of een high wine.
We hebben 's middags al een cocktailworkshop ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ken je het spel 'cards against humanity'?
Misschien is dat een idee.
Weet niet of het in Nederland verkrijgbaar is of anders heet, maar dat zou een optie kunnen zijn. (waar ik woon is het erg populair op het moment)
Je hebt een hand vol met kaarten met woorden, bekende mensen, uitspraken enzo. En er zijn andere kaarten waarbij je je kaarten moet aansluiten. Je mag zelf weten welke kaarten je gebruikt.

Hier wat voorbeelden https://www.buzzfeed.com/michaelblackmo ... ai4EJDRP8P

De bedoeling is dat het lachwekkend of zelfs grof wordt.

Kaartspel past zo in je tas, en je hoeft ze niet allemaal mee te nemen.
Je kan zo lang of zo kort spelen als je wil.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=-ktXaX_T1Tk
make me laugh challenge
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
25-06-2018 15:14
Ken je het spel 'cards against humanity'?
Misschien is dat een idee.
Weet niet of het in Nederland verkrijgbaar is of anders heet, maar dat zou een optie kunnen zijn. (waar ik woon is het erg populair op het moment)
Je hebt een hand vol met kaarten met woorden, bekende mensen, uitspraken enzo. En er zijn andere kaarten waarbij je je kaarten moet aansluiten. Je mag zelf weten welke kaarten je gebruikt.

Hier wat voorbeelden https://www.buzzfeed.com/michaelblackmo ... ai4EJDRP8P

De bedoeling is dat het lachwekkend of zelfs grof wordt.

Kaartspel past zo in je tas, en je hoeft ze niet allemaal mee te nemen.
Je kan zo lang of zo kort spelen als je wil.

Woooow! Topidee!
Die heb ik gewoon in de kast liggen (wel de amerikaanse versie, want hij is inderdaad niet in NL of in het nederlands te verkrijgen)
Dit zou nog leuker zijn met persoonlijke woord, mensen en of uitspraken...
Alle reacties Link kopieren
Strippoker.
Alle reacties Link kopieren
naatb schreef:
25-06-2018 17:44
Woooow! Topidee!
Die heb ik gewoon in de kast liggen (wel de amerikaanse versie, want hij is inderdaad niet in NL of in het nederlands te verkrijgen)
Dit zou nog leuker zijn met persoonlijke woord, mensen en of uitspraken...
:yes:
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
25-06-2018 15:14
Ken je het spel 'cards against humanity'?
Misschien is dat een idee.
Weet niet of het in Nederland verkrijgbaar is of anders heet, maar dat zou een optie kunnen zijn. (waar ik woon is het erg populair op het moment)
Je hebt een hand vol met kaarten met woorden, bekende mensen, uitspraken enzo. En er zijn andere kaarten waarbij je je kaarten moet aansluiten. Je mag zelf weten welke kaarten je gebruikt.

Hier wat voorbeelden https://www.buzzfeed.com/michaelblackmo ... ai4EJDRP8P

De bedoeling is dat het lachwekkend of zelfs grof wordt.

Kaartspel past zo in je tas, en je hoeft ze niet allemaal mee te nemen.
Je kan zo lang of zo kort spelen als je wil.
vreselijk puberaal spel.
Heb het 1 keer meegedaan omdat ik het niet kende, volgende keer bedank ik. Kreeg er zo'n zelfde gevoel van als het advies wat vaker gegeven wordt als kinderen schuttingtaal blijven gebruiken. Laat ze het 5 minuten roepen en de lol is er af. Maar ik zal wel buiten de doelgroep van dat spel vallen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-06-2018 18:54
vreselijk puberaal spel.
Heb het 1 keer meegedaan omdat ik het niet kende, volgende keer bedank ik. Kreeg er zo'n zelfde gevoel van als het advies wat vaker gegeven wordt als kinderen schuttingtaal blijven gebruiken. Laat ze het 5 minuten roepen en de lol is er af. Maar ik zal wel buiten de doelgroep van dat spel vallen
Ik val ook ver buiten de doelgroep hoor, maar vond het wel passend bij de vraag van TO.
Dat spel is alleen grappig als je al melig bent. Één van de weinige écht grappige combi's vond ik; I saved my relationship with.... Clotheshanger abortions.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
25-06-2018 19:04
Dat spel is alleen grappig als je al melig bent. Één van de weinige écht grappige combi's vond ik; I saved my relationship with.... Clotheshanger abortions.
misschien maar goed dan dat we tegen de tijd dat dit spel begint al een cocktailworkshop achter de rug hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sta nog steeds open voor andere ideeën dan Cards Against Humanity dames! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het echt te doen is een spel te spelen in een winebar. Hangt ook van de drukte af.

In series zie ik groepen vaak "Never have I ever" spelen maar dat is wel een beetje een drankspelletje...

30 seconds?

Toen mijn vrijgezellenfeestje werd georganiseerd hadden ze mijn vriend allerlei stellingen voorgelegd.
Bijv: lieve koude voeten in bed of liever een knoflookadem. Hij heeft dan steeds aangekruist wat, als hij moest kiezen, zn voorkeur heeft. Op die dag moest ik bij iedere stelling kiezen wat hij gekozen zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bedacht om een polaroid camera mee te nemen en haar -en de hele groep-allerlei gekke (niet al te extreme, want dat past haar niet) foto-opdrachten uit te laten voeren.

Bijvoorbeeld:

Neem een foto van de bride-to-be- en/of iemand uit de groep
- met 4 voorwerpen beginnen met de letter ....
- die een citroenschijfje eet

Laat een foto maken van
- de hele groep bovenop de bar

Verspreid over de gehele avond moet de vrijgezel dan een kaartje met opdracht trekken. Voert ze hem uit hebben we fun en hilariteit en een leuke herinnering. Voert ze hem niet uit, dan moet ze een drankje drinken...(of zoiets)

Nu dus nog even wat gekke foto opdrachten verzinnen. Beetje a la crazy 88 zeg maar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven