Lastiggevallen in supermarkt

27-06-2018 08:00 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Geen echt probleem, maar ik heb gisteren iets meegemaakt en ik ben benieuwd hoe jullie in mijn plaats gereageerd zouden hebben. Heb er namelijk achteraf best een naar gevoel aan overgehouden.
Er woont een man bij mij in de buurt met het syndroom van Treacher Collins, dwz hij heeft een mismaakt gezicht. Hij is altijd alleen en ik vond hem ook wel een beetje zielig eigenlijk. Zie hem regelmatig in de buurt lopen, maar verder nooit bijzondere aandacht aan geschonken.
Gistermiddag was ik in de supermarkt, ik sta nietsvermoedend boodschappen te doen, staat die man dus ineens naast me, veel te dichtbij en knijpt een paar keer achter elkaar in mijn bovenarm. Ik schrok me rot, omdat ik het niet verwachtte, omdat een vreemde mij zomaar aanraakte, maar ook omdat hij het was en ik dus in eerste instantie niet wist hoe ik moest reageren. Hij zei niks, staarde alleen maar.
Ik heb gestameld: 'niet doen' en ben snel weggelopen. Hij liep me nog even achterna en ging toen snel naar buiten. Toen ik thuis was baalde ik enorm van mijn reactie. Waarom heb ik niet bozer gereageerd? Waarschijnlijk omdat ik die man ook zielig vond en ik geen aandacht wilde trekken. Achteraf gezien had ik heel anders willen reageren.
Wat zouden jullie gedaan hebben? En hebben jullie ook wel eens situaties gehad waarvan je achteraf denkt: 'Waarom heb ik zo slap gereageerd?'

Toevoeging: het maakt mij niks uit dat die man een aandoening heeft. Maar het zorgde er wel voor dat ik niet zo boos deed als ik eigenlijk had moeten doen. Want aandoening of niet, hij heeft mij natuurlijk niet zomaar aan te raken.
anárion wijzigde dit bericht op 27-06-2018 08:05
7.86% gewijzigd
...
Misvormd gezicht of niet, ik had hem de graftering uitgescholden. Is hij helemaal betoetert.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
27-06-2018 08:03
Misvormd gezicht of niet, ik had hem de graftering uitgescholden. Is hij helemaal betoetert.
ja, dat gevoel had ik achteraf dus ook. Maar dan wil ik weer te beleefd zijn ofzo.
...
Je hebt toch prima gereageerd? Je zei ‘niet doen’. Duidelijk zat.
Alle reacties Link kopieren
nee joh, ook mensen 'waar iets mee is', moeten gewoon van je afblijven.
En natuurlijk hoef je hem niet ui te schelden, maar wat jij deed was prima
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij, naast een misvormd gezicht, ook een geestelijke beperking? In dat geval zou ik ook milder gereageerd hebben. In het andere geval zou ik niet anders gereageerd hebben dan als hij niet misvormd zou zijn.
Anárion schreef:
27-06-2018 08:05
ja, dat gevoel had ik achteraf dus ook. Maar dan wil ik weer te beleefd zijn ofzo.
Ja, dat snap ik. Ik heb dat ook wel een beetje. Maar je kan niet zomaar iemand knijpen.
Alle reacties Link kopieren
En waar zou dat schelden goed voor zijn dan?
Zeggen dat je er niet van gediend bent en dan weglopen is een normale reactie toch, ook al ben je geschrokken.
rosepudding schreef:
27-06-2018 08:09
En waar zou dat schelden goed voor zijn dan?
Zeggen dat je er niet van gediend bent en dan weglopen is een normale reactie toch, ook al ben je geschrokken.
Natuurlijk is dat niet goed. Maar ik zou zo schrikken dat het schelden niet bewust zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
27-06-2018 08:09
Heeft hij, naast een misvormd gezicht, ook een geestelijke beperking? In dat geval zou ik ook milder gereageerd hebben. In het andere geval zou ik niet anders gereageerd hebben dan als hij niet misvormd zou zijn.
Dat weet ik dus niet, ik zou bijna denken van wel.

Echt schelden zou ik overigens niet gedaan hebben hoor, maar ik vond wel dat ik daadkrachtiger op had moeten treden. Nu mompelde ik alleen maar wat en liep snel weg.
...
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
27-06-2018 08:10
Natuurlijk is dat niet goed. Maar ik zou zo schrikken dat het schelden niet bewust zou gaan.
Ja dat snap ik, als dat je eerste reactie is, dat je van schrik iets roept.
Maar ik snap niet dat je achteraf gewild had dat je de man uitgescholden had.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je reactie. Soms ben je te verbijsterd om adequaat te reageren. Ik heb dat een keer gehad met een collega. Hij had een andere baan aangenomen. Op zijn laatste dag hadden we een borrel. Tegen het eind pakt hij mij, ergens waar niemand bij was natuurlijk, met twee handen zó bij mijn borsten. Ik was zo perplex dat ik alleen maar kon stamelen: wat doe jij nou? Hij maakte zich pijlsnel uit de voeten en ik heb hem daarna nooit meer gezien. Wel gehoord, hij ging bij de radio werken. Elke keer als ik zijn stem hoorde werd ik weer woedend. Op hem. En op mezelf. Waarom had ik hem geen klap in zijn gezicht gegeven?
Niet dat jij deze man had moeten slaan hoor, toch beetje andere situatie. Wat had je wel willen zeggen, achteraf?
impala wijzigde dit bericht op 27-06-2018 08:17
0.34% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou nou moet er ook al een topic worden geopend als er in je bovenarmpje wordt geknepen?

En dan iemand de graftering schelden? Tsssss
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
27-06-2018 08:09
Ja, dat snap ik. Ik heb dat ook wel een beetje. Maar je kan niet zomaar iemand knijpen.
Het was niet echt hard knijpen, maar meer zoals je in een meloen knijpt om te voelen of hij rijp is. Stomme vergelijking, maar het leek alsof hij wilde voelen hoe mijn arm aanvoelde ofzo. Voelde me daarna echt heel raar.
...
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
27-06-2018 08:15
Ja dat snap ik, als dat je eerste reactie is, dat je van schrik iets roept.
Maar ik snap niet dat je achteraf gewild had dat je de man uitgescholden had.
Nee, had ik ook eigenlijk niet gewild hoor, maar aan de andere kant: waar haalt hij het lef vandaan om zomaar een vrouw aan te raken?
...
Alle reacties Link kopieren
Bittergarnituur schreef:
27-06-2018 08:16
Nou nou nou moet er ook al een topic worden geopend als er in je bovenarmpje wordt geknepen?

En dan iemand de graftering schelden? Tsssss
Ik zei al, het is geen echt probleem, maar ik ben benieuwd hoe anderen gereageerd zouden hebben.
...
Alle reacties Link kopieren
Bittergarnituur schreef:
27-06-2018 08:16
Nou nou nou moet er ook al een topic worden geopend als er in je bovenarmpje wordt geknepen?

En dan iemand de graftering schelden? Tsssss
Troll. Niet voeren.
.
Ik had me waarschijnlijk omgedraaid en gevraagd wat hij van me wil? niet boos, maar ik had wel graag van hem willen horen waarom hij zoiets doet en wat hij precies verwacht..? Dit doe ik overigens meestal bij mensen die asociaal gedrag vertonen. Gewoon calm, beleefd maar toch met stevige toon vragen wat de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Ibelize schreef:
27-06-2018 08:20
Ik had me waarschijnlijk omgedraaid en gevraagd wat hij van me wil? niet boos, maar ik had wel graag van hem willen horen waarom hij zoiets doet en wat hij precies verwacht..? Dit doe ik overigens meestal bij mensen die asociaal gedrag vertonen. Gewoon calm, beleefd maar toch met stevige toon vragen wat de bedoeling is.
Ja dat doe ik normaal ook. Maar kennelijk kan iemand die je onverwacht ongepast en behoorlijk intiem aanraakt (zo klinkt dit verhaal wel) je enorm van je stuk brengen, waardoor je opeens niet zo cool en collected reageert.
.
Anárion schreef:
27-06-2018 08:17
Het was niet echt hard knijpen, maar meer zoals je in een meloen knijpt om te voelen of hij rijp is. Stomme vergelijking, maar het leek alsof hij wilde voelen hoe mijn arm aanvoelde ofzo. Voelde me daarna echt heel raar.
Oh, ik dacht knijpen wat zeer deed.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
27-06-2018 08:25
Oh, ik dacht knijpen wat zeer deed.
Dit knijpen klinkt als iets seksueels. Misschien wel creepier.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
27-06-2018 08:15
Ik snap je reactie. Soms ben je te verbijsterd om adequaat te reageren. Ik heb dat een keer gehad met een collega. Hij had een andere baan aangenomen. Op zijn laatste dag hadden we een borrel. Tegen het eind pakt hij mij, ergens waar niemand bij was natuurlijk, met twee handen zó bij mijn borsten. Ik was zo perplex dat ik alleen maar kon stamelen: wat doe jij nou? Hij maakte zich pijlsnel uit de voeten en ik heb hem daarna nooit meer gezien. Wel gehoord, hij ging bij de radio werken. Elke keer als ik zijn stem hoorde werd ik weer woedend. Op hem. En op mezelf. Waarom had ik hem geen klap in zijn gezicht gegeven?
Niet dat jij deze man had moeten slaan hoor, toch beetje andere situatie. Wat had je wel willen zeggen, achteraf?
Ik kan me voorstellen dat je je daarna kwaad voelde. Op het moment zelf word je overrompeld en pas achteraf bedenk je dat je anders had moeten reageren.
...
Meld het bij de bedrijfsleider, winkelpersoneel kent de vaste klanten wel.
Wie weet is hij geestelijk niet in orde.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
27-06-2018 08:27
Ik kan me voorstellen dat je je daarna kwaad voelde. Op het moment zelf word je overrompeld en pas achteraf bedenk je dat je anders had moeten reageren.
Ben jij nu ook pissig?
.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
27-06-2018 08:28
Meld het bij de bedrijfsleider, winkelpersoneel kent de vaste klanten wel.
Wie weet is hij geestelijk niet in orde.
Daar dacht ik gisteren ook al aan, maar niet gedaan omdat ik het niet teveel wilde opblazen. Maar als hij het bij mij deed, dan misschien ook wel bij andere vrouwen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven