Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Toen ik iemand tegenkwam die de val van de muur niet meegemaakt heeft.
Geeft verder niks, ik vind het niet erg oud te worden, het hoort erbij.
Alle reacties Link kopieren
als ik in de spiegel kijk

ik ken voorbeeld 1 ook niet en voorbeeld 2 ook niet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Als ze U tegen me zeggen.....
Alle reacties Link kopieren
De gulden niet hebben meegemaakt of het computerloos tijdperk.
Of de tijd dat er nog geen mobieltjes waren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ze niet weten wie Liesbeth List is.( ik zat van de week Ali B te kijken)
OF wat een van de acht vroeger op tv was.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 08:21
50.63% gewijzigd
Ja, ik ook en ben er blij mee. :yes:
Het alternatief is ook zo kil.
Alle reacties Link kopieren
Toen iemand tegen me zei 'toen ik echt heel jong was was ik fan van Katy Perry' kreeg ik even zo'n crisisje ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Dat ik mijn huid zo oud geworden vind . Gewoon niet meer baby glad en jeugdig.

En dat ik naar mijn vriend kijk en denk jeetje, dadelijk zijn we veertigers 😳
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je oud wordt. Nu ben je alleen nog maar ouder aan het worden en krijgt daar een bepaald gevoel bij. Oud zijn is zo relatief. Een puber kan een 40 jarige oud vinden. Een 40 jarige vindt datzelfde misschien van een 80 jarige. Een 35 jarige die met een 18 praat vindt zichzelf misschien oud.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Koffiehagedis schreef:
29-06-2018 08:21
Toen iemand tegen me zei 'toen ik echt heel jong was was ik fan van Katy Perry' kreeg ik even zo'n crisisje ;-) .

Haha, dat is toch schattig!

Ik als ik mijn grijze haren zie, het worden er steeds meer. Als ik me realiseer dat de val van de muur alweer bijna 30!! jaar geleden is. Dat veel leeftijdsgenoten al volwassen kinderen hebben.
En inderdaad, de tijd voor internet. Soms vraag ik me wel af hoe we in hemelsnaam leefden en dingen voor elkaar kregen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Toen de stagiair het had over zijn docent: 'een oudere vrouw' -- vrouw was nog geen 40. O_O
Ik zeg nog steeds Zestienhoven. Dan ben je pas oud, als zoiets er niet meer uit te slaan is ;-)
popita schreef:
29-06-2018 08:39
Ik zeg nog steeds Zestienhoven. Dan ben je pas oud, als zoiets er niet meer uit te slaan is ;-)
Ik ook hoor.

En ik zeg Oosterhof ipv Alexandrium :biggrin:

En soms, heel soms, reken ik nog om naar guldens O_O
Alle reacties Link kopieren
De Bongo Song?
Dat is van ná mijn tijd.
.
snorriemorrie schreef:
29-06-2018 08:40
Ik ook hoor.

En ik zeg Oosterhof ipv Alexandrium :biggrin:

En soms, heel soms, reken ik nog om naar guldens O_O

Oosterhof ja :)

Omrekenen doe ik niet, maar dat is vooral omdat ik geen beste hoofdrekenaar ben. Ik zeg nog wel eens per ongeluk gulden ipv euro.
popita schreef:
29-06-2018 08:45
Oosterhof ja :)

Omrekenen doe ik niet, maar dat is vooral omdat ik geen beste hoofdrekenaar ben. Ik zeg nog wel eens per ongeluk gulden ipv euro.
Ik zeg nog weleens kwartje. Maar dan ineens valt het kwartje en zeg ik weer euro. :-D flauw...
Alle reacties Link kopieren
ik moest mijn zoon laatst uitleggen wat een telefooncel was,
en dat ik weleens in de zomer met een lekke band langs de weg stond (boerengebied) en het een halve dag deed tot mijn vader mij vond, want ik was na vakantie baantje nog niet terug, iemand die in de buurt woonde heeft mijn ouders gebeld waar ik ongeveer stond
zegt mijn zoon van 8 dat kon die toch wel opzoeken via google maps :rofl:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik voel me meestal nog maar 22 (terwijl ik er echt 15 jaar boven zit), zeker wanneer ik met mijn moeder en zusje ben, dan is het net alsof de tijd heeft stilgestaan en we nog steeds pubers zijn ofzo.. Maar, als ik dan een kennis zie op FB, ouder dan ik notabene, die met haar partner onder elk bericht zeggen hoeveel ze van elkaar houden, dat ze een schatje of een lekkertje zijn gevolgd door een sliert van hartjes en kusjes dan denk ik wel eens, ja, ik word echt oud hoor.

Verder de standaard dingen, telefoon met draaischijf, de Eismann (bestaat nog maar ik zie m nooit rijden eigenlijk), Zeg 'ns aaa..

Of als ik liedjes hoor als captain Jack of I'm a raver.. Dan zit "de jeugd" me echt met opgetrokken wenkbrauw aan te kijken.
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 08:53
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen winter was ik aan het shoppen en toen hoorde ik mezelf zeggen: 'Hey wat grappig, deze mode herhaalt zich, ik droeg dit ook op de middelbare!'

Toen voelde ik me erg oud
Als ik bijvoorbeeld vertel dat we voor het eerst een PC kregen op het werk en dat heel de afdeling er toen vol bewondering omheen stond. Dat voelt ook wel echt als "grootmoeder vertelt".
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad Oosterhof

EN Overschie International Airport
Als een collega dertig wordt en daar moeite mee heeft, omdat het al zo oud is, beseft mijn brein dat ik niet jong meer ben. (Eind 40 ben ik.)

En ik realiseer me dat ik echt niet jong meer ben als ik vertel dat ik penvriend(inn)en had, waarmee ik brieven schreef en plaatjes uit de popfoto mee uitwisselde.

Als ik naar mijn ouders kijk en zie dat zij de leeftijd hebben die ik eigenlijk koppel aan oude mensen, kom ik ook weer tot dat besef.

Maar het gekke is, dat ik mij dan toch niet oud voel, ondanks dat besef iedere keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vooral bij muzieksmaak van mijn kinderen. Zij blèren uit volle borst mee met artiesten waar ik nog nooit van gehoord heb. Terwijl ik vroeger de top40 uit mn hoofd kende en elke week dat blaadje ophaalde bij muziekwinkel.

Mn jongste vroeg laatst of toen ik klein was er al wel gewone wielen waren of deze toen van hout waren in mijn tijd. O_O
Als ik m'n stiefdochters vertel dat we tijdens onze studie mochten kiezen verslagen met de hand geschreven of op de schrijfmachine geschreven in te leveren. Dat ik me realiseer dat ik vlak daarna m'n eerste computer had waarop het enige spelletje pacman was. Dat soort dingen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven