De wereld verdelen in mannen en vrouwen. En wat dan.......?

29-06-2018 09:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat we als in een soort Utopia de helft van de wereld lieten besturen door vrouwen en de andere helft door mannen, hoe zou de wereld er dan over een aantal jaren uitzien? Zouden duidelijke man-vrouw verschillen versterkt naar voren komen? Zouden de mannen technische vooruitgang blijven boeken en de vrouwenwereld vreedzamer worden? Hoewel ik niet geloof in generalisatie, denk ik dat de biologie ook niet uit te schakelen is. Wat zouden jullie voor en nadelen vinden?
De vrouwenwereld vreedzamer? Haha! ;-D
Denk juist dat de vrouwen elkaar het leven zuur maken en haatdragend naar elkaar blijven, terwijl de mannen een keer met elkaar op de vuist gaan en daarna weer gezellig met elkaar 'n potje bier drinken.
Alle reacties Link kopieren
not much different, look at monasteries with only nuns or only priests

sorry, foute taal; niet veel anders kijk maar naar vrouwen- en mannenkloosters.
hamerhaai wijzigde dit bericht op 29-06-2018 09:43
36.65% gewijzigd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik gok zomaar dat er uiteindelijk vrij weinig verschillen zouden zijn.
De verschillen binnen de groepen zijn namelijk veel groter dan tussen de groepen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nadeel/voordeel lijkt me dat de mensheid dan uitsterft omdat er geen baby’s geboren kunnen worden. Of wordt er een gat in het hek gemaakt voor stiekeme ontmoetingen?

Edit: niet goed gelezen, scheiding ligt alleen op besturen. Denk niet dat er veel verschillen zouden zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vooral zo saaaaiiiiii
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat er veel mannen zijn die gedragskenmerken vertonen die als typisch feminien gezien worden en zo heb je ook vrouwen die gedragskenmerken vertonen die als macho of masculien gezien worden. Denk dus dat daar ook een evenwicht in ontstaat zodra de wereld opgedeeld wordt in een scheiding tussen seksen. Zou het niet willen, ik kan om redenen waar ik mijn vinger nog niet op heb kunnen leggen beter met mannen overweg dan met vrouwen. Mogelijk omdat ik opgegroeid ben in een huishouden dat overwegend uit mannen bestond, op mijn moeder en oudere zus na. Veel neven, ooms en broers.
anoniem_352984 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 09:49
0.68% gewijzigd
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Nee, dat is een misvatting, TO. Oorlog draait om machtsmisbruik (als de intentie overheersing is). Dat heeft niets met man of vrouw te maken, maar met gebrek aan wijsheid.
Omdat wereldwijd meer mannen in machtsposities zitten lijken mannen oorlogszuchtiger, maar dat is een schijnverband.
En technische verbetering zullen ook zowel mannen als vrouwen nastreven.
Alle reacties Link kopieren
De verschillen in technische vooruitgang die je hier noemt zijn geen biologische verschillen hoor :) In Aziatische culturen zijn wis- en natuurkunde net zo goed vrouwendomeinen als het mannendomeinen zijn. Het verschil dat je in het westen ziet is een verschil dat we zelf gemaakt hebben. Jongens en meisjes presteren even goed in exacte vakken - tot ze in de puberteit komen en ontdekken dat de rest van hun omgeving vindt dat meisjes niet technisch horen te zijn. Datzelfde geldt voor andere gebieden. We maken de verschillen grotendeels zelf.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2018 09:41
De vrouwenwereld vreedzamer? Haha! ;-D
Denk juist dat de vrouwen elkaar het leven zuur maken en haatdragend naar elkaar blijven, terwijl de mannen een keer met elkaar op de vuist gaan en daarna weer gezellig met elkaar 'n potje bier drinken.
Niet in elke cultuur leven de vrouwen als concurrenten van elkaar en de mannen, vooral in landen waar de traditionele rolverdeling nog bestaat, de man kostwinner en de vrouw de huishoudster, hebben vrouwen nog veel steun aan elkaar.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Alle reacties Link kopieren
In de vrouwenwereld is er natuurlijk geen oorlog, alleen een heleboel landen die niet meer met elkaar praten.
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
29-06-2018 09:49
De verschillen in technische vooruitgang die je hier noemt zijn geen biologische verschillen hoor :) In Aziatische culturen zijn wis- en natuurkunde net zo goed vrouwendomeinen als het mannendomeinen zijn. Het verschil dat je in het westen ziet is een verschil dat we zelf gemaakt hebben. Jongens en meisjes presteren even goed in exacte vakken - tot ze in de puberteit komen en ontdekken dat de rest van hun omgeving vindt dat meisjes niet technisch horen te zijn. Datzelfde geldt voor andere gebieden. We maken de verschillen grotendeels zelf.
niet alleen in Azie hoor.
in bijv Spanje en Zweden hebben veel meer vrouwen een technische opleiding dan hier in NL.
wij slapen nooit.
onzinnige gedachte
SjaanRoeispaan schreef:
29-06-2018 10:00
In de vrouwenwereld is er natuurlijk geen oorlog, alleen een heleboel landen die niet meer met elkaar praten.
ik zou denken juist veel praten. Over van alles. Kwaakkwaakkwaak
Wat een verschrikking lijkt me dat, alleen maar vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Er gebeurd aan beiden kanten hetzelfde vermoed ik.

In situaties waar maar één geslacht aanwezig is ontstaat meestal een situatie waarbij sommigen dominante rollen aannemen en sommigen juist het tegenovergestelde.
Men noemt dit wel eens 'mannelijk' en 'vrouwelijk' gedrag. Dit merk je overduidelijk in gevangenissen. Ook in niet-hetero kringen waar ik me in begeven heb zie je dit tot uiting komen.
Op een of andere rare manier houden mannen en vrouwen elkaar in evenwicht door elkaars aanwezigheid. Vrouwen zijn daardoor bijvoorbeeld minder agressief. Maar ze kunnen het zéker zijn. En als je alle mannen weghaalt komen deze nieuwe rollen naar boven. (zegt de ervaringsexpert die door menig vrouw geslagen is op gayfeesten omdat ik naar 'hun' meisje keek...wat helemaal niet 'hun' meisje was, maar raar alpha gedrag wat naar boven kwam)

Verder beheersen zowel mannen als vrouwen zelfde vaardigheden. Aan beiden kanten kan technologische ontwikkeling zijn. Of en hoe dit gebeurd zal meer op toeval gebaseerd zijn; waar de groep zich op focust door de 'leiding' of gebrek aan leiding.

En de mannenkant gaat overduidelijk dood uiteraard. Met de huidige technologie kunnen we van twee eitjes een baby maken. Deze technologie wordt ook beheerst door vrouwen. (Jouw beeld van dat alle techniek door mannen bedacht is en wordt uitgevoerd is een beetje achterhaalt).
Bros before hoes
In de beginperiode van de ontwikkeling van de computer werd het rekenwerk zelfs voornamelijk door vrouwen gedaan. Die bezigheden hadden destijds geen aanzien.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
29-06-2018 10:00
In de vrouwenwereld is er natuurlijk geen oorlog, alleen een heleboel landen die niet meer met elkaar praten.
en allemaal mooi opgeruimde plaggenhutten. (Met dank aan Camille Paglia)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je aanraden om de trilogie Wij zijn kinderen van moeder aarde van Thea Beckman eens te lezen. Daar is na een fictieve 3e wereldoorlog een maatschappij geregeerd door vrouwen ontstaan, waarin mannen geen enkele macht hebben. Op een dag staat er een schip voor de deur uit de mannenmaatschappij aan de andere kant van de wereld.

Heel boeiend om te lezen. Wel een redelijk feministische inslag. Geschreven in een tijd waarin post-apocalyptische tienerboeken nog niet populair waren.
Alle reacties Link kopieren
Hier is ook een aflevering van Fairly Odd Parents van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je OP vreemd. Doet mer aan denken, hoewel je net op het laatst iets anders typt, dat je wel degelijk denkt dat mannen en vrouwen énorm verschillen van elkaar.

Ja, biologie blijft bestaan.
Daarom zullen in jouw wereld bij de mannen er mannen zijn die 'vrouwenrollen' aannemen en in de vrouwenwereld vrouwen die 'mannenrollen' aannemen.
Omdat men inderdaad biologisch gezien nog wil neuken met elkaar.
En alles opeens aantrekkelijk kan zijn als er niks anders voor handen is.
En als je wilt neuken een rol aanneemt die je kansen vergroot op neuken.
Of iets nuttigs doet met je tijd als neuken niet hoog op je lijstje staat. Zoals technologie.
Ik geef jou een maand met een vrouwelijke bonobo-aap op een verlaten eiland.
En van deze aap ga jij oprecht van houden. Je wordt er waarschijnlijk oprecht verliefd op.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Heel eensgezind ook nog, dat het niet voor grote verschillen zou zorgen. Ik had zelf het idee dat er wel verschillen zouden zijn, maar twijfelde ook. Het meer gericht zijn op samenwerking van vrouwen zou wellicht teniet worden gedaan door broeierig vrouwengekibbel...... Ik vind het argument dat we hier in het Westen zelf een cultuurverschil tussen mannen en vrouwen hebben gecreëerd wel heel helder en inderdaad denk ik dat je vanzelf weer vrouwelijk en mannelijk gedrag krijg binnen de groepen mannen en vrouwen. Bedankt voor de boekentip, @okkervil.
Alle reacties Link kopieren
branca3 schreef:
29-06-2018 20:15
Bedankt voor alle reacties! Heel eensgezind ook nog, dat het niet voor grote verschillen zou zorgen. Ik had zelf het idee dat er wel verschillen zouden zijn, maar twijfelde ook. Het meer gericht zijn op samenwerking van vrouwen zou wellicht teniet worden gedaan door broeierig vrouwengekibbel...... Ik vind het argument dat we hier in het Westen zelf een cultuurverschil tussen mannen en vrouwen hebben gecreëerd wel heel helder en inderdaad denk ik dat je vanzelf weer vrouwelijk en mannelijk gedrag krijg binnen de groepen mannen en vrouwen. Bedankt voor de boekentip, @okkervil.
Wat we dus niet meer vrouwelijk en mannelijk moeten noemen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
branca3 schreef:
29-06-2018 20:15
Bedankt voor alle reacties! Heel eensgezind ook nog, dat het niet voor grote verschillen zou zorgen. Ik had zelf het idee dat er wel verschillen zouden zijn, maar twijfelde ook. Het meer gericht zijn op samenwerking van vrouwen zou wellicht teniet worden gedaan door broeierig vrouwengekibbel...... Ik vind het argument dat we hier in het Westen zelf een cultuurverschil tussen mannen en vrouwen hebben gecreëerd wel heel helder en inderdaad denk ik dat je vanzelf weer vrouwelijk en mannelijk gedrag krijg binnen de groepen mannen en vrouwen. Bedankt voor de boekentip, @okkervil.
Branca3 moet jij stiekem een werkstukje maken of zo.
Haal je hoofd een uit je anus. Vrouwen zouden beter samen kunnen werken maar toch niet vanwege 'vrouwengekibbel'?
Je realisieert je dat emoties/zorgen afdoen als 'vrouwengekibbel' intens denigrerend is. En mannen onderling ook onenigheid kunnen hebben maar dat opeens 'een goed gesprek' heet (mits ze elkaar dan slaan, want dat hoort als je man bent). :')
Sorry, wat ik zeg doet er overigens niet toe want het is enkel 'vrouwengekibbel'.

kibbel kibbel kibbel.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2018 09:41
De vrouwenwereld vreedzamer? Haha! ;-D
Denk juist dat de vrouwen elkaar het leven zuur maken en haatdragend naar elkaar blijven, terwijl de mannen een keer met elkaar op de vuist gaan en daarna weer gezellig met elkaar 'n potje bier drinken.
Ja, mannen staan elkaar nooit naar het leven, en voelen ook nooit rancune ten opzichte van elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven