Welk woord spreek jij verkeerd uit?

05-07-2018 10:35 571 berichten
Titel zegt het al, welk woord kan jij maar niet goed uitspreken? Je weet dat het niet zo uitgesproken hoort te worden maar het blijft maar niet in je bolletje plakken om het goed te doen.
TO trap natuurlijk af: fluitflieg i.p.v. fruitvlieg :-$ En ik had ooit een baas die persies zei i.p.v. precies. Dat vond ik heel irritant. Helemaal omdat het haar stopwoordje was :-(
Alle reacties Link kopieren
Normaliter. Steeds hoor ik het mezelf verkeerd zeggen. Ik zou bijna gaan oefenen maar nu vermijd ik het maar zoveel mogelijk O_o
ik weet nog steeds niet waar je nou de klemtoon legt bij 'magnetron'

MAG-netron of magne-TRON? iedere keer twijfel ik weer en komt er iets halfbakkens uit :$
bechamelsaus.
Laurier, ik zeg altijd en dacht ook altijd dat het laulier heette
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
05-07-2018 10:38
Normaliter. Steeds hoor ik het mezelf verkeerd zeggen. Ik zou bijna gaan oefenen maar nu vermijd ik het maar zoveel mogelijk O_o
Dit woord wordt vaker verkeerd uitgesproken dan goed. Zo vaak, dat ik soms zelf begin te twijfelen. Heb het net weer even gecheckt voor de zekerheid en nu weet ik het weer zeker. Maar voor hoe lang?
.
Alle reacties Link kopieren
Alles waar een r inzit o_o
Althans ik maak de r in mijn keel, ik kan hem niet maken met mijn tong.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
05-07-2018 10:39
ik weet nog steeds niet waar je nou de klemtoon legt bij 'magnetron'

MAG-netron of magne-TRON? iedere keer twijfel ik weer en komt er iets halfbakkens uit :$
Op TRON maar in de zuidelijke regionen hoor je vaak op MAG.
Limoenade. Ik krijg het met de beste wil van de wereld niet voor elkaar om limonade te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is beter dan mij..... Ik

Nou ja ik weet het wel.. maar ( mij) klinkt beter dan ik...
Alle reacties Link kopieren
pot-pourri of pot pourri ik weet het nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
Als Belg in NL spreek ik volgens "jullie" natuurlijk veel verkeerd uit: denk maar aan tram ipv trém en flat ipv flét ... maar dat vind ik natuurlijk niet fout :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
05-07-2018 10:44
Alles waar een r inzit o_o
Althans ik maak de r in mijn keel, ik kan hem niet maken met mijn tong.
Ik ook niet en ik vind het irritant want ik ben geen kinderen-voor-kinderen type en wil ook niet zo praten.
Ik kan alleen een r met mijn tong maken als ik heel snel krentenbroodje achter elkaar zeg. Maar oefenen daarmee heeft niet geholpen.
.
Alle reacties Link kopieren
manege
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en jullie spreken (bijna allemaal) jus d'orange en croissant verkeerd uit ;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik heb altijd gedacht dat het Purméééérend was tot mijn ouders een afspraak hadden in Purmerénd. :facepalm:
Excuus: ik ben Belg en ik moet er dus nooit zijn.

En idealieter in plaats van ideaaliter.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
05-07-2018 10:50
Ik ook niet en ik vind het irritant want ik ben geen kinderen-voor-kinderen type en wil ook niet zo praten.
Ik kan alleen een r met mijn tong maken als ik heel snel krentenbroodje achter elkaar zeg. Maar oefenen daarmee heeft niet geholpen.
Zijn er oefeningen hiervoor ?
Ik zou het graag kunnen :proud:
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
05-07-2018 10:51
Oh ja en jullie spreken (bijna allemaal) jus d'orange en croissant verkeerd uit ;)
Ik ga dat hier echt niet op zijn Frans uitspreken. Dat klinkt enorm aanstellerig.
.
Aggregaat.
Ik kan het gewoon niet uitspreken, ik breek mijn mond erover.
Dus ik zeg altijd arregaat. :rofl:
belgali schreef:
05-07-2018 10:51
Oh ja en jullie spreken (bijna allemaal) jus d'orange en croissant verkeerd uit ;)
Sjuderanche en croozant.

Zoiets? :-D
VergeetachtigeJan schreef:
05-07-2018 10:46
Op TRON maar in de zuidelijke regionen hoor je vaak op MAG.


ah, dat verklaart het. dank!
Alle reacties Link kopieren
aspirientje schreef:
05-07-2018 10:52
Ik heb altijd gedacht dat het Purméééérend was tot mijn ouders een afspraak hadden in Purmerénd. :facepalm:
Excuus: ik ben Belg en ik moet er dus nooit zijn.

En idealieter in plaats van ideaaliter.
In Purmerend heb je een wijk met de naam Overwhere. En nee, dat spreek je niet op zijn Engels uit! Moest erg lachen toen ik dat voor het eerst uit iemands mond hoorde komen.

Van Purmerend wordt door de inwoners wel vaak Purremerend gemaakt.
impala wijzigde dit bericht op 05-07-2018 10:57
7.32% gewijzigd
.
impala schreef:
05-07-2018 10:52
Ik ga dat hier echt niet op zijn Frans uitspreken. Dat klinkt enorm aanstellerig.
Daarom zeggen wij dus sinaasappelsap of appelsiensap. :)
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
05-07-2018 10:52
Ik ga dat hier echt niet op zijn Frans uitspreken. Dat klinkt enorm aanstellerig.
haha ik loop maar een beetje te stangen hoor - maakt mij allemaal niks uit ik versta onderhand alles
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven