Oom knijpt in kont

16-07-2018 07:52 19 berichten
Gisteren hadden we een familie feestje. Toen ik naar binnen wilde lopen kneep mijn oom in mijn kont. Ik heb meteen gezegt dat hij normaal moest doen en toen moest hij lachen maar verder heb ik het tegen niemand gezegt. Ik vind het walgelijk en zoiets doe je niet. Blijf met je poten van iemand af als diegene daar niet om vraagt. Ik denk dat ik het niemand durf te zeggen omdat ik bang ben dat ik me aanstel. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en hebben jullie het bespreekbaar gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?

Je hebt gezegd dat hij van je af moet blijven, wat wil je er verder nog mee?
Ik vind dat je gelijk hebt.

Geen ervaring mee, echter jouw gevoel is jouw gevoel. Niemand anders kan en mag daar aan twijfelen en jij moet jouw gevoel serieus nemen. Goed dat je hebt laten merken dit niet ok te vinden.
Wil je er bij oom op terug komen? Dat kan namelijk.
patchouli_ schreef:
16-07-2018 07:54
Hoe oud ben je?

Je hebt gezegd dat hij van je af moet blijven, wat wil je er verder nog mee?
25. En dat is ook waar ik over nadenk.. wat wil ik er nog mee.. dubbel gevoel want ik vind het echt niet kunnen dat je op die manier ongevraagt aan iemand zit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je het moment aan je voorbij laten gaan? Ik zou op dat moment, voor iedereen verstaanbaar, mijn punt hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel. Op het moment dat iemand in je kont knijpt draai jij je in één vloeiende beweging om en mept hem in zijn gezicht. Nog beter is het om zo ´te schrikken´ dat je tijdens het omdraaien je volle glas over zijn broek omkiepert, maar dan moet je dus wel net iets te drinken hebben gehaald/gekregen.

Doet ie nooit weer.

Een andere optie is om oom even aan te spreken; Oom, als je me ooit nog een keer aanraakt moet je rekenen op een blauw oog.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
16-07-2018 08:02
Waarom heb je het moment aan je voorbij laten gaan? Ik zou op dat moment, voor iedereen verstaanbaar, mijn punt hebben gemaakt.
Niet iedereen is zo ad rem. Zeker bij seksueel grensoverschrijdend gedrag bevriezen veel mensen ipv in een 'vecht'/discussiemodus te raken. Ik vind het heel jammer als ze vervolgens op negatieve manier aangesproken worden op hun reactie. Ik vind dat TO overigens nog behoorlijk ad rem en assertief reageerde.
Ookal is het familie, dit hoort niet. Het is ongepast gedrag. Jij wil het niet en dat is leading.
Twijfel niet aan jezelf hoor! Vind het grensoverschrijdend gedrag.
Je mag oom hier onder 4 ogen opnieuw op aanspreken. Je mag het ook bespreken met iemand die je vertrouwd om te bekijken wat je er mee kunt of wil.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je stelt je niet aan. Laat niemand je dat aanpraten.
Jouw kont. En daar horen ooms niet aan te zitten. En dat mag je prima zeggen.
Dat je oom lacherig deed komt voort uit schaamte. Hij weet ook wel dat zoiets niet oke is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goed gehandeld! Dit kan inderdaad echt niet!

Of je het nog een keer bespreekbaar wilt maken ligt denk ik aan de oom/man in kwestie. Is hij mans genoeg om jou gelijk te geven of dreigt een flauw weglachertje of een discussie waar je niet op zit te wachten?

Je zou wellicht ook kunnen bedenken wat je een volgende keer (anders) zou willen doen /zeggen om hem op zijn plek te zetten. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat die "voorbereiding" bij mij goed uitpakte omdat ik heel trefzeker (in woorden) mijn punt wist te maken in bijzijn van overige collega's die meteen heel afkeurend op de collega in kwestie reageerden. Door die "aanval" heb ik nooit meer last van die man gehad.

Wat je ook kiest, het is goed als jij je er goed bij voelt.
Ik heb het rond die leeftijd gehad op mijn werk. Toen tegen de persoon zeggen niets hielp, heb ik het tegen anderen gezegd en de meesten vonden het maar onzin. Moest kunnen/vast niet zo bedoeld/zou hij nooit doen/je vat het verkeerd op/enz. Slechts eentje sprak hem er op aan.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk is mijn kont niet mooi genoeg.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Je moet serieus reageren en niet lachen.
Dan moet het maar zoals het kan
Volgens mij het je gewoon gedaan wat je op dat moment moest doen. Aangegeven dat je dit geen normaal gedrag vindt en hopelijk is de boodschap gewoon goed overgekomen. Dat lachen zou ik mij niet zoveel van aantrekken. Waarschijnlijk een ongemakkelijke reactie van hem. Ik hoop dat het nooit meer in zijn hoofd zal halen en het gewoon klaar is zo.

Ik zou denk ik hetzelfde reageren als jij hebt gedaan. Gewoon zeggen vind ik niet prettig, graag niet meer doen en vragen of hij de me too discussie misschien gemist heeft onlangs. En verder zou het voor mij wel klaar zijn.
Ik heb ook eens zoiets gehad, maar het was geen bekende, maar een kerel in de supermarkt. Hij greep me zo van achteren in mijn kont met zijn vingers in mijn kruis. Ik word nog kwaad als ik er aan denk. Gewoon toen ik een brood aan het uitzoeken was.
Ik ben op luide toon tegen hem gaan roepen/schreeuwen: vuile smeerlap, waarom zit je aan mijn kont, blijf van me af, vieze klootzak, laat me met rust!

Hij is direct afgevoerd en iedereen heeft kunnen meegenieten. Ik wilde hem vooral aan de schandpaal nagelen. Vaak houden dames (en heren) hun mond als zoiets gebeurt, wat ik snap, maar ik schaamde me geen moment, en ik schaam me ook niet voor dat dit gebeurt is. Wat niet wegneemt dat ik het heel akelig en eng vond, en na afloop ben ik wel in huilen uitgebarsten.
Begrijp ik tijdspaarder. Iemand ging flink over jouw grens heen. Je gevoel van veiligheid en zelfbeschikking werd flink aangetast en op de proef gesteld. Komt er in dergelijk geval eigenlijk ook de optie slachtofferhulp aan te pas?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook aangifte doen wegen aanranding en/of ongewenste intimiteiten.
Niet geschoten is altijd mis
Ik denk dat zoiets best mogelijk is Troeteltje maar dat je er dan zelf achteraan moet. Dit was in de supermarkt met een paar vakkenvullers van een jaar of 17 die me onhandig een kopje koffie aanboden, maar natuurlijk Slachtofferhulp niet op speed dial hebben staan. Ik heb de koffie opgedronken, mijn boodschappen afgemaakt en ik ben naar huis gefietst. natuurlijk denk ik er nog wel eens aan, maar ik ben er niet door getraumatiseerd. Ik wantrouw mannen niet, pas mijn gedrag niet aan, en ik ben er niet bang van geworden (alleen boos!) Dus wat dat betreft ben ik er makkelijk doorheen gefietst, al besef ik dat dat ook heel goed anders had kunnen zijn, en dat dat voor veel andere mensen ook anders is. Dat is geen kwestie van sterk of zwak zijn, maar meer van geluk of pech.
sneeuwwitje80 schreef:
16-07-2018 11:47
Volgens mij het je gewoon gedaan wat je op dat moment moest doen. Aangegeven dat je dit geen normaal gedrag vindt en hopelijk is de boodschap gewoon goed overgekomen. Dat lachen zou ik mij niet zoveel van aantrekken. Waarschijnlijk een ongemakkelijke reactie van hem. Ik hoop dat het nooit meer in zijn hoofd zal halen en het gewoon klaar is zo.

Ik zou denk ik hetzelfde reageren als jij hebt gedaan. Gewoon zeggen vind ik niet prettig, graag niet meer doen en vragen of hij de me too discussie misschien gemist heeft onlangs. En verder zou het voor mij wel klaar zijn.
Eens.
Vooral mijn en mij bekende kinderen zitten de hele dag aan mijn (grote) kont om de een of andere reden (lekker zacht en bij hen op ooghoogte ofzo).
Als ze wat willen zeggen even aantikken of even op trommelen ofzo.
Laatst een vader die meedeed aan de feestvreugde en er ook een pets op gaf.
Zo raar, en gelukkig vonden anderen dat ook, ik heb er wat van gezegd, andere dames waren ook geschokt en that's it.
Maar ondanks het feit dat er vaak aan mijn kont wordt gezeten voelde ik de hele dag nog die mannenhand, was er wel ondersteboven van.
Mag zo'n man lacherig reageren maar ik ben duidelijk geweest.
Meer kun je niet, het is ook zowat om flyers te gaan maken en in de buurt rond te hangen ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven