Situatie dierenleed: wat zou jij doen?

17-07-2018 12:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie: een gerbil die gekocht is voor slangenvoer en die vervolgens niet gegeten wordt door de slang. De gerbil moet sowieso niet in het terrarium van de slang blijven, dus is 2 dagen bij de slang geweest en heeft 2 dagen verbleven in een terrarium waarin hij alleen was.
Wat zou jij doen:

1. de gerbil na 4 dagen terugbrengen naar de dierenwinkel, in de hoop dat dit de aanmoediging van de productie van gerbils terugneemt

of 2. de gerbil zelf houden en verzorgen zodat een motto als 'ieder leven telt' nagestreefd wordt

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met het morele dilemma van de schakelaar en de trein.
Ben benieuwd naar jullie mening: collectief of individu.
anoniem_204684 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 12:50
24.46% gewijzigd
Optie 3: de gerbil en de slang afleveren bij de eigenaar van de slang opdat die het lekker zelf mag uitzoeken.
Optie 4: de gerbil opnieuw bij de slang zetten, misschien heeft ie nu wel honger.
Alle reacties Link kopieren
Garlicnaan schreef:
17-07-2018 12:52
Optie 4: de gerbil opnieuw bij de slang zetten, misschien heeft ie nu wel honger.
En als de eigenaar heeft besloten dat hij de slang over 3 weken wel voedt? Dan kan deze gerbil in ieder geval bespaard blijven. Liever 1 dan 2, of niet?
lamanzana schreef:
17-07-2018 12:55
En als de eigenaar heeft besloten dat hij de slang over 3 weken wel voedt? Dan kan deze gerbil in ieder geval bespaard blijven. Liever 1 dan 2, of niet?
Je kan hem dan toch voor over 3 welen bewaren. Soort invriezen, maar dan zonder vriezer.
Dat mensen dit als hobby hebben snap ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-07-2018 12:56
Je kan hem dan toch voor over 3 welen bewaren. Soort invriezen, maar dan zonder vriezer.
slang eet alleen levend, heeft de eigenaar me verteld.
lamanzana schreef:
17-07-2018 12:59
slang eet alleen levend, heeft de eigenaar me verteld.
Dat zeg ik: bewaren zonder in te vriezen. Dus levend houden en dan als prooi voeren.
Alle reacties Link kopieren
lamanzana schreef:
17-07-2018 12:59
slang eet alleen levend, heeft de eigenaar me verteld.
Ga maar eens in Artis naar het voeten kijken: dood aas dat met een tang bewogen wordt.

Dus gerbil dood maken en later opnieuw aanbieden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Arme gerbil :( als ik het goed begrijp heeft hij dus 2 dagen bij slang in het terrarium in doodsangst geleefd?

Optie 2 vind ik geen optie als de gerbil in zijn eentje wordt gehouden, aangezien het groepsdieren zijn.
JollyRider schreef:
17-07-2018 13:02
Ga maar eens in Artis naar het voeten kijken: dood aas dat met een tang bewogen wordt.

Dus gerbil dood maken en later opnieuw aanbieden
Slangen met voeten? Klinkt eerder als dat je die in Ripley’s ziet :proud:
Gerbil houden en een fijn leventje geven. Dan heb je een goede daad verricht :angel:

Hamsters en gerbils die overblijven in de dierenwinkel en te oud worden worden opgehaald en gaan ook naar de slangen.
Ik zou de gerbil houden en de slang bakken. Smaakt best goed, slangevlees!
redbulletje schreef:
17-07-2018 13:08
Ik zou de gerbil houden en de slang bakken. Smaakt best goed, slangevlees!
Beste optie. Chinezen zijn ook dol op slangen misschien kun je het beest levend aanbieden bij een Chinees restaurant.
Als Adam en Eva Chinees waren geweest was destijds niet die appel maar de slang opgepeuzeld. Veel beter.
Ik voer muizen en eendagskuikens aan (een paar) van mijn katten, maar die zijn wel dood. Levend voeren, gatverdamme, ik snap niet dat je dat kunt aanzien.

Ik zou de gerbil een goed leven geven.
Heb je ondertussen al een band opgebouwd met die gerbil?
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 13:10
Beste optie. Chinezen zijn ook dol op slangen misschien kun je het beest levend aanbieden bij een Chinees restaurant.
Als Adam en Eva Chinees waren geweest was destijds niet die appel maar de slang opgepeuzeld. Veel beter.
Ik heb 't gerecht idd in China gegeten en dat was eigenlijk best voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hij eet alleen levend voer?
Ik zou de kieskeurige slang kattenvoer geven. Als je echt honger hebt, eet je alles.. ;)

Wat Ceridwen zegt.
Waarom krijgt ie eigenlijk een gerbil en niet gewoon een muis?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-07-2018 13:00
Dat zeg ik: bewaren zonder in te vriezen. Dus levend houden en dan als prooi voeren.
Dit vind ik op zich een oké idee. Ik kan dan in ieder geval 3 weken proberen de gerbil een rustig leven te geven en de eigenaar hoeft dan geen tweede slachtoffer te kopen.

Zelf houden had ik ook het liefste, maar dan houd ik de broodfok in stand door hem niet terug te brengen + dan houd ik de broodfok in stand door de gerbil een maatje te geven (want ik vind nergens iemand die een gerbil kwijt moet) + een leven in gevangenschap is ook zielig..

Of zie ik argumenten over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-07-2018 13:00
Dat zeg ik: bewaren zonder in te vriezen. Dus levend houden en dan als prooi voeren.
-zie post hierboven, was per ongeluk een dubbele reactie
anoniem_204684 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 13:18
58.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lamanzana schreef:
17-07-2018 13:17
Dit vind ik op zich een oké idee als je kijkt naar het collectief goed. Ik kan dan in ieder geval 3 weken proberen de gerbil een rustig leven te geven en de eigenaar hoeft dan geen tweede slachtoffer te kopen.

Zelf houden had ik ook het liefste, maar dan houd ik de broodfok in stand door hem niet terug te brengen + dan houd ik de broodfok in stand door de gerbil een maatje te geven (want ik vind nergens iemand die een gerbil kwijt moet) + een leven in gevangenschap is ook zielig..

Of zie ik argumenten over het hoofd?
Kit_Kat schreef:
17-07-2018 13:15
Hij eet alleen levend voer?
Ik zou de kieskeurige slang kattenvoer geven. Als je echt honger hebt, eet je alles.. ;)

Wat Ceridwen zegt.
Waarom krijgt ie eigenlijk een gerbil en niet gewoon een muis?
Wat is het verschil?
Alle reacties Link kopieren
Gerbils zijn hartstikke leuk. Houden en met wen kameraadje een fijn leven geven. Ik vind het overigens een barbaars iets. Arme doodsbange gerbil.
Hoezo broodfok in stand houden. Als het een mannetje is zet je er een ander mannetje bij. Tenzij je een speciaal geval hebt en het een tweeslachtige gerbil betreft die zichzelf bevrucht en constant kleintjes werpt en uiteindelijk van uitputting sterft. Die moet je dan weer schenken aan Naturalis.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 13:20
Hoezo broodfok in stand houden. Als het een mannetje is zet je er een ander mannetje bij. Tenzij je een speciaal geval hebt en het een tweeslachtige gerbil betreft die zichzelf bevrucht en constant kleintjes werpt en uiteindelijk van uitputting sterft. Die moet je dan weer schenken aan Naturalis.
ik bedoel de broodfok van de winkel
geloof me, ik heb me per ongeluk al gehecht aan deze gerbil maar ik probeer het van een afstand te bekijken. als je een gerbil koopt, wordt de dierenspeciaalzaak voor de broodfokkerij beloond, en blijven ze gerbils inkopen. ik vraag me af of ik dit na 4 dagen nog kan omdraaien, omdat ze misschien al een gerbil meer hebben ingekocht of zo. Pff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven