Boodschappen besparen challenge wie doet mee?

20-08-2018 10:11 364 berichten
Dag forummers,

Ik geef veel te veel geld uit aan boodschappen €434 euro (2 personen) deze maand. Dat is echt teveel geld. Nu wil ik minstens €200 besparen. Wij hebben veel A-merk producten. Oa coca-cola, san Pellegrino flessen water, cracottes van Lu, Venz hagelslag, calvé pindakaas veel producten uit de excellent collectie van de AH.

Nu wil ik een challenge beginnen met forummers die ook willen besparen op hun boodschappen.
Ik doe wel mee. Vakantie is veel te duur uitgevallen, dus komende maand(en) moeten we even (nog) zuiniger doen. Nu bijvoorbeeld nog een week tot het nieuwe salaris komt en we hebben nog €40 op de rekening staan om met 3 personen boodschappen van te doen. :roll:
Ik vind dat je het helemaal niet slecht doet hoor met 434 euro per maand.
Naast goedkopere producten/merken kopen scheelt het nog meer geld om dingen helemaal niet meer te kopen :lightbulb:

Water komt gewoon uit de kraan bijvoorbeeld. Water drinken is veel gezonder dan frisdrank.

Ik vind besparen altijd wel leuk, maar heb meer dan tien jaar geleden deze challenge al gedaan en sindsdien altijd zo blijven inkopen. Dus hier valt niet veel meer te besparen want dan gaan we verhongeren.
Ik vind het ook niet veel: gemiddeld geeft de Nederlander per dag ongeveer 6 euro uit aan eten.
6 x 30,5 dagen x 2 personen = 366 euro per maand: daar zit je dus maar 70 euro boven.

Sorry, verder geen nuttige bijdrage aan je topic, maar heel veel succes (en plezier, want ik weet uit ervaring dat, als het je lukt, je er echt plezier in begint te krijgen) gewenst!
anoniem_65282e4650108 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 10:20
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geef in een hele slechte week 60,- uit maar gemiddeld rond de 30,- voor 2 personen. 60,- is bij de Jumbo maar dan haal ik ook wat A merken op voorraad en 30,- bij lidl.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee.
Paar jaar geleden door schulden mezelf een boodschappen budget opgelegd maar nu we het weer ruimer hebben gaat er toch ongemerkt veel geld op aan boodschappen.
Gezin van 5,kinderen zijn 20-16 en 11.
Ik ga vandaag meteen beginnen,ga zo 130 pinnen en daar moet ik het mee doen tot volgende week maandag.
Ik vind 434 euro wel veel geld voor 2 personen. Ik ga er dan wel vanuit dat je bij de boodschappen alleen dingen rekent die je kan eten en drinken. En dus geen wasmiddel en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-08-2018 10:16
Ik vind dat je het helemaal niet slecht doet hoor met 434 euro per maand.
Eh dit... ik geef dit in mijn eentje uit (met af en toe in het weekend voor 2).
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik heb door omstandigheden heel weinig geld per week te besteden, zo'n 40,00. Het is wel voor mezelf alleen. Maar daar moet ik wel alles buiten de vaste lasten om mee doen.
Kihei schreef:
20-08-2018 10:20
Ik geef in een hele slechte week 60,- uit maar gemiddeld rond de 30,- voor 2 personen. 60,- is bij de Jumbo maar dan haal ik ook wat A merken op voorraad en 30,- bij lidl.
Hoe doe je dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog wel redelijk 434. Zijn wij ook wel kwijt, maar ik koop alles in de supermarkt, schoonmaakmiddelen, wasmiddel enz. In t weekend ff langs de visboer. We moeten ook genieten hoor. Sorry, ik doe niet mee, we hebben geen noodzaak tot bezuinigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
20-08-2018 10:40
Ik vind het nog wel redelijk 434. Zijn wij ook wel kwijt, maar ik koop alles in de supermarkt, schoonmaakmiddelen, wasmiddel enz. In t weekend ff langs de visboer. We moeten ook genieten hoor. Sorry, ik doe niet mee, we hebben geen noodzaak tot bezuinigen.
Wasmiddel koop ik weer apart.
Wij hoeven ook echt niet te beknibbelen, maar even bewust worden van onze koopgedrag.
Hoe zie je dit topic voor je, Riri? Elke dag even laten weten wat je hebt gekocht / gekookt?? Weekmenu's delen??

Ik duik straks even de kasten hier in om te kijken wat we nog in huis hebben, om het moment dat we weer boodschappen moeten doen vooruit te schuiven. Morgen en overmorgen zijn we nog een nachtje weg, waar al avondeten bij zit. Dus die dag is al afgedekt.
snorriemorrie schreef:
20-08-2018 10:45
Hoe zie je dit topic voor je, Riri? Elke dag even laten weten wat je hebt gekocht / gekookt?? Weekmenu's delen??

Ik duik straks even de kasten hier in om te kijken wat we nog in huis hebben, om het moment dat we weer boodschappen moeten doen vooruit te schuiven. Morgen en overmorgen zijn we nog een nachtje weg, waar al avondeten bij zit. Dus die dag is al afgedekt.
Elkaar motiveren en inderdaad week menu’s delen, en misschien aanbiedingen?
snorriemorrie schreef:
20-08-2018 10:13
Ik doe wel mee. Vakantie is veel te duur uitgevallen, dus komende maand(en) moeten we even (nog) zuiniger doen. Nu bijvoorbeeld nog een week tot het nieuwe salaris komt en we hebben nog €40 op de rekening staan om met 3 personen boodschappen van te doen. :roll:
Heb je geen spaargeld achter de hand voor onvoorziene zaken?
Alle reacties Link kopieren
In je OP staat dat je veel A-merken koopt. Begin eens om wat huismerken uit te proberen.
Dat zou al veel schelen.
“RiRi” schreef:
20-08-2018 10:48
Heb je geen spaargeld achter de hand voor onvoorziene zaken?

Jawel, maar dat wil ik hier liever niet voor aanspreken. Als het niet anders kan dan doe ik het wel hoor. Maar ik zie het ook wel als een soort van uitdaging.
Dames waar doen jullie boodschappen? Ik doe alleen boodschappen bij de ah. Waar kun je goedkoper boodschappen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik besteed ongeveer 150 aan boodschappen per week.
Dit is uitgezonderd de luiers en babyvoeding.
Wij zijn dan ook wel met 9 man sterk in huis. Ik ga proberen mee te doen al zal ik niet echt bezuinigen want wij doen al niet gek eigenlijk.

Ik maak elke zondag een weekmenu en daar doen we de boodschappen op. Dit weekmenu is vaak gepast aan de aanbiedingen in de winkel voor die week.
Soms maak ik voor twee dagen , doe ik 1 dag in de vriezer voor een andere keer.
Is de markt nou echt goedkoper qua groente en fruit of niet?
“RiRi” schreef:
20-08-2018 10:56
Is de markt nou echt goedkoper qua groente en fruit of niet?
In Rotterdam bijvoorbeeld wel. Hier in het oosten vind ik het vaak wel meevallen. Ik wou soms dat ik in Rotterdam woonde. Een zak avocado's voor een euro, bijv. Dat vind je hier niet.

Ik wil wel meedoen. Ik geef te veel geld uit aan boodschappen en gooi ook vaak nog eten weg. Schandalig.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
20-08-2018 10:56
Is de markt nou echt goedkoper qua groente en fruit of niet?
Niet altijd vind ik hier.
Wat wij wel doen of althans mijn man, die gaat elk weekend naar de Bazaar naar de oosterse markt. Daar halen we ons fruit ( en dat is veel!) en kruiden.
Vaak ook kipshoarma, hele kippen voor in de oven etc. Dat scheelt wel enorm.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
20-08-2018 10:54
Dames waar doen jullie boodschappen? Ik doe alleen boodschappen bij de ah. Waar kun je goedkoper boodschappen doen?
Als je puur op A-merken wilt besparen, loont het om naar bijvoorbeeld Jumbo of Hoogvliet te gaan (met name die laatste heeft vaak goede aanbiedingen op A-merken. Huismerken verschillen dan weer weinig bij die winkels.

En of groente en fruit goedkoper is op de markt, ligt aan de plek waar je woont. Op een grote markt in een grote stad, waar meerdere groente- en fruitkramen staan, zijn de prijzen vaak lager dan wanneer je in een klein dorp één kraam hebt staan voor groente en fruit.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-08-2018 10:24
Ik vind 434 euro wel veel geld voor 2 personen. Ik ga er dan wel vanuit dat je bij de boodschappen alleen dingen rekent die je kan eten en drinken. En dus geen wasmiddel en dat soort dingen.
Ik vind het ook veel geld! Ik doe voor dat bedrag voor 6 personen (2 volwassenen, 4 kinderen tussen 13 en 2) boodschappen. Ons maandelijkse boodschappenbudget is 500 euro en dat maak ik bijna nooit op. Wij halen vrijwel alles bij de Lidl. Wat ze daar echt niet hebben, halen we bij AH. Wasmiddel, vaatwastabletten, schoonmaakmiddel etc. zit daar allemaal bij in. Ongeveer de enige luxe die ik mezelf permitteer, zijn echte Nespresso-cups (ik drink als enige koffie thuis).

Wat eerder gezegd werd: bepaalde dingen gewoon niet kopen. Water komt uit de kraan, frisdrank drinken we nauwelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven