Afzuigkap chalet gaat niet uit!

26-08-2018 20:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten in een heerlijk chalet, vanmiddag babyvoeding klaargemaakt met afzuigkap aan, uitgezet en daarna vrij snel vertrokken.
Toen maakte de afzuiging nog lawaai maar we dachten.... Gaat zo wel uit.

Nu zijn we net thuis, zoemt hij nog... Hard!

En op de camping hanteren ze zondagsrust, dus niemand te bereiken...

Er is geen stekker te vinden en geen stoppenkast oid (zal wel gedeeld zijn met andere chalets)

Niemand zit buiten natuurlijk met dit weer, dus even de buurman aanspreken is er ook niet bij (zijn ook niet thuis trouwens)...

Iemand een tip? We worden lichtelijk kriegel van het gezoem inmiddels!
Zit er een kap boven de afzuigkap? Want als je die eraf haalt kom je bij de stekker terrecht. De kap die om de buis zit zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiksaanwijzing van het type op Google zoeken?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
De kap dicht doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat daar een transformatortje zit, met draden naar lampje /afzuiging en eentje loopt door naar de afzuiging vd badkamer... Maar ook daar geen stekker 🙄
Alle reacties Link kopieren
Gebruiksaanwijzing zegt dat er idd een stekker onder de afdekplaat moet zitten... Maar heb 't idee dat hier een "niemand mag iets aan onze apparatuur veranderen" - systeem ingebouwd zit met die transformator.

Dat snap ik! Want je wil als campingeigenaar niet na iedere huurder alle stekkertjes weer goed terug hoeven plaatsen.... Maar nu is het wel balen!

De knop staat ook gewoon op "uit"... Snap er niks van!
Alle reacties Link kopieren
Miedo, hoe bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou proberen:

1. Een flinke tik geven op de zijkant (mijn standaardoplossing)
2. De filters eruit halen, de meeste afzuigkappen stoppen dan automatisch
3. Filters eruit en bromgeluid, kijken of de schoepen van de motor nog draaien. Zo ja, mes ertussen en klaar. Zo nee: dan is de motor kapot en blijft ‘ie brommen. Dan zou ik proberen het kabeltje los te wrikken, filters erop en gewoon morgen melden dat ‘ie niets meer doet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Er is toch wel iets van een noodnummer?
Er zit toevallig nergens een zekeringskast in dat huisje?

De hele boel afzetten en nadien terug opzetten.
Hopelijk is het spel dan gereset.
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
26-08-2018 20:43
Miedo, hoe bedoel je dat?
Soms moet je de kap open of dicht doen.
Kabeltje lostrekken en er verder met geen woord over reppen. Als er vragen komen was ie al kapot.
Al een beetje gerommeld met de knop? Dus paar keer heen en weer. Misschien is die vies of lam.
Welke afzuigkap is het? Dan kunnen we misschien een beetje helpen googlen? Of een plaatje van iets soortgelijks?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-08-2018 21:04
Kabeltje lostrekken en er verder met geen woord over reppen. Als er vragen komen was ie al kapot.
Waarom liegen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je hem aan gekregen? Misschien op dezelfde manier weer uit?
Alle reacties Link kopieren
Eerst vond ik het geen spoed, dus om nou de noodtelefoon bij de buitendeur vd receptie te gebruiken vond ik ook zo wat...

Maar wilde toch even gaan kijken of er een ander nummer te vinden was daar op de deur ofzo... En toen kwam ik 2 tafeltennisende oude mannetjes tegen. Die lachten eens wat en wilden wel even mee kijken.

Inderdaad nergens een zekeringkast te vinden, knopje aan/uit/aan/uit helpt niet, we hebben de tip vd filters nog geprobeerd maar uiteindelijk het kabeltje los getrokken.... Heerlijk die rust ;)

Morgen maar even melden bij de receptie, we hebben het "netjes" los getrokken dus zal ook niet heel moeilijk weer te repareren zijn hoop ik.

Bedankt voor het meedenken! (mijn partner moet altijd zo lachen met mij en "ik kijk wel even op het viva forum" maar er zijn écht altijd zo snel reacties en tips ☺️)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven