Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, dit topic. Succes weer mods, met jullie uitdagende taak :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wij begrijpen dat dit superonhandig is wanneer er door een topic wordt geopend door een nieuwe TO. Voor nu lijkt dit echter even de beste oplossing. Als wij berichten nu niet vooraf goedkeuren, loopt het hele forum namelijk onder de Chinese spam en dat is voor zowel jullie als ons ook niet wenselijk. We doen ons best de berichten zo snel mogelijk goed te keuren.

Er wordt nu met IT gekeken naar een manier om het goedkeuren zo soepel mogelijk te laten verlopen. We houden jullie hierover op de hoogte.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ik zou graag even op de laatste reactie in het vorige mod topic willen reageren.

Waarom lijkt dit nu de beste oplossing? Is het niet voldoende alleen het eerste bericht goed te keuren? Hoe groot is de kans dat een Chinese/Koreaanse spambot eerst een normale OP schrijft en daarna gaat spammen?
Ik wilde ook graag nog even reageren op het vorige bericht van de mod:

@ModeratorViva
Betekent dit dat het bij jullie achter de schermen op dit moment dus nog steeds helemaal volloopt met Koreaanse spam? Hebben jullie dan niet nog steeds heel veel werk aan het afkeuren van al die topics?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef op woensdag 29 augustus 2018 10:28

Beste Calamitycat,

Wij begrijpen dat dit superonhandig is wanneer er door een topic wordt geopend door een nieuwe TO. Voor nu lijkt dit echter even de beste oplossing. Als wij berichten nu niet vooraf goedkeuren, loopt het hele forum namelijk onder de Chinese spam en dat is voor zowel jullie als ons ook niet wenselijk. We doen ons best de berichten zo snel mogelijk goed te keuren.

Er wordt nu met IT gekeken naar een manier om het goedkeuren zo soepel mogelijk te laten verlopen. We houden jullie hierover op de hoogte.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum



Maar het is niet de beste oplossing. Natuurlijk willen we geen forum vol Chinese Koreaanse spam maar iemand die een topic opent met de titel 'aangereden kat, wat te doen?' of 'help, mijn kerstdiner is mislukt' of 'mijn vriend mishandelt de cavia' dan kunnen jullie toch ook meteen zien dat dat geen spam is?

Die Koreaanse spam had zulke vreemde topictitels, die pik je er dan toch zo tussenuit? Waarom dan toch niet alleen de OP, maar ook de volgende berichten van een nieuwe TO controleren als de titel van het topic vaak al aangeeft dat er geen sprake is van spam? Dat kost onnodig tijd en nogmaals, het maakt een normaal gesprek onmogelijk want het is ontzettend verwarrend dat er ineens berichten worden tussengevoegd die er uren geleden nog niet stonden. Letterlijk mosterd na de maaltijd... dat is waar het op neerkomt.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
29-08-2018 10:34
Ik zou graag even op de laatste reactie in het vorige mod topic willen reageren.

Waarom lijkt dit nu de beste oplossing? Is het niet voldoende alleen het eerste bericht goed te keuren? Hoe groot is de kans dat een Chinese/Koreaanse spambot eerst een normale OP schrijft en daarna gaat spammen?
Nou ja, dit dus. Ik heb er een heel verhaal voor nodig, jij schrijft het in drie zinnen ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-08-2018 10:40
Ik wilde ook graag nog even reageren op het vorige bericht van de mod:

@ModeratorViva
Betekent dit dat het bij jullie achter de schermen op dit moment dus nog steeds helemaal volloopt met Koreaanse spam? Hebben jullie dan niet nog steeds heel veel werk aan het afkeuren van al die topics?
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
RikM schreef:
29-08-2018 10:40
Ik wilde ook graag nog even reageren op het vorige bericht van de mod:

@ModeratorViva
Betekent dit dat het bij jullie achter de schermen op dit moment dus nog steeds helemaal volloopt met Koreaanse spam? Hebben jullie dan niet nog steeds heel veel werk aan het afkeuren van al die topics?
Dit.

Het hele probleem had zoveel eenvoudiger en gebruikersvriendelijker opgelost kunnen worden, maar jullie kiezen voor de moeilijke weg. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg dit in het vorige centraal moderatortopic:

Er is een topic over rouw waarin 1 persoon constant iedereen enorm dwarszit. Ze is al regelmatig door meerdere personen gestaft. Een topic over een heel gevoelig onderwerp dat heel mooi was en mensen veel steun gaf wordt door 1 iemand verpest. Kan hier nou niet ingegrepen worden?
Alle reacties Link kopieren
Ook jammer:
Hilarische topics over ondergelopen badkamers (help!!! Ik sta tot mijn enkels in het water, wat moet ik doen??), laarzen en jassen die niet meer uit te krijgen zijn, een grote harige spin boven het bed, etc. etc. zijn door deze maatregel dus ook verleden tijd als ze geopend worden door een nieuwe TO.

Die TO plaats namelijk wel reacties maar deze komen urenlang niet in het topic te staan, wat maakt dat het hele verhaal doodslaat en de lol er snel af is. Forummers to the rescue, dat is nu de goeie ouwe tijd want zelfs dat kan niet meer door jullie belachelijke maatregel tegen spam.

Ga maar eens goed nadenken. Over dat forummen interactie is en zo. Iemand schrijft wat, de ander reageert. A la minute dus, niet uren later. Ik heb er overigens weinig vertrouwen in dat jullie TD/IT een manier kan vinden om het controleren van nieuwe berichten zo snel mogelijk te laten verlopen. Ze kunnen niet eens simpele bugs oplossen namelijk.

Het forum sterft een zachte dood op deze manier, dat jullie dat niet willen inzien en jullie community negeren of simpelweg gummen en met bans strooien als het commentaar jullie niet aanstaat is jammer, heel jammer.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
29-08-2018 11:22
Ook jammer:
Hilarische topics over ondergelopen badkamers (help!!! Ik sta tot mijn enkels in het water, wat moet ik doen??), laarzen en jassen die niet meer uit te krijgen zijn, een grote harige spin boven het bed, etc. etc. zijn door deze maatregel dus ook verleden tijd als ze geopend worden door een nieuwe TO.

Die TO plaats namelijk wel reacties maar deze komen urenlang niet in het topic te staan, wat maakt dat het hele verhaal doodslaat en de lol er snel af is. Forummers to the rescue, dat is nu de goeie ouwe tijd want zelfs dat kan niet meer door jullie belachelijke maatregel tegen spam.

Ga maar eens goed nadenken. Over dat forummen interactie is en zo. Iemand schrijft wat, de ander reageert. A la minute dus, niet uren later. Ik heb er overigens weinig vertrouwen in dat jullie TD/IT een manier kan vinden om het controleren van nieuwe berichten zo snel mogelijk te laten verlopen. Ze kunnen niet eens simpele bugs oplossen namelijk.

Het forum sterft een zachte dood op deze manier, dat jullie dat niet willen inzien en jullie community negeren of simpelweg gummen en met bans strooien als het commentaar jullie niet aanstaat is jammer, heel jammer.

Eens.
LUISTER nu eens naar je users verdorie.
Happy new wistopic! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
29-08-2018 11:19
Ik vroeg dit in het vorige centraal moderatortopic:

Er is een topic over rouw waarin 1 persoon constant iedereen enorm dwarszit. Ze is al regelmatig door meerdere personen gestaft. Een topic over een heel gevoelig onderwerp dat heel mooi was en mensen veel steun gaf wordt door 1 iemand verpest. Kan hier nou niet ingegrepen worden?
Beste Lente19251003,

We houden dit topic in de gaten. Als je vindt dat er bepaalde reacties zijn die niet gepast zijn, kun je deze staffen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
29-08-2018 10:34
Ik zou graag even op de laatste reactie in het vorige mod topic willen reageren.

Waarom lijkt dit nu de beste oplossing? Is het niet voldoende alleen het eerste bericht goed te keuren? Hoe groot is de kans dat een Chinese/Koreaanse spambot eerst een normale OP schrijft en daarna gaat spammen?
Hi Uiltje66,

Die kans is inderdaad klein. We zijn nu aan het testen welk aantal goedgekeurde posts het best werkt.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet alleen de OP goedkeuren idd? Spammers schrijven toch alleen een OP en reageren niet meer?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 11:47
Hi Uiltje66,

Die kans is inderdaad klein. We zijn nu aan het testen welk aantal goedgekeurde posts het best werkt.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Die kans is zo goed als onbestaand. Laat dit niet te lang duren, dit verpest echt het hele forum.
Life is short. Eat dessert first.
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 11:47
Hi Uiltje66,

Die kans is inderdaad klein. We zijn nu aan het testen welk aantal goedgekeurde posts het best werkt.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

En hoe gaat dat dan verder? Want er zijn toch verdomd vaak geen mods aanwezig hier. Binnen hoeveel tijd willen jullie een topic goedgekeurd hebben?
doornroosje9 schreef:
29-08-2018 11:50
Waarom niet alleen de OP goedkeuren idd? Spammers schrijven toch alleen een OP en reageren niet meer?

Dat hoeft niet. Ze kunnen ook in bestaande topics gaan spammen en dan ben je nog verder van huis want nog vervelender.
Happy New topic. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
De uitlogproblemen zijn ook nog steeds niet opgelost, net was het weer zover. Desktop, windows10 met IE.
En ik ga dit niet op het bugtopic melden want daar hebben jullie geloof ik iedereen onder de negeer staan.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-08-2018 11:56
Dat hoeft niet. Ze kunnen ook in bestaande topics gaan spammen en dan ben je nog verder van huis want nog vervelender.
Dat gebeurt hier toch niet? Ik neem aan dat ze niet meelezen, dus waarom zouden ze opeens in topics gaan spammen?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
29-08-2018 12:16
Dat gebeurt hier toch niet? Ik neem aan dat ze niet meelezen, dus waarom zouden ze opeens in topics gaan spammen?

Die bots zijn behoorlijk slim. Het zou zomaar kunnen dat als ze merken dat het openen van topics niet lukt, ze in bestaande topics gaan posten.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-08-2018 12:42
Die bots zijn behoorlijk slim. Het zou zomaar kunnen dat als ze merken dat het openen van topics niet lukt, ze in bestaande topics gaan posten.
Dat is idd goed mogelijk, maar dan kunnen de mods nog altijd de huidige maatregelen toepassen. Maar voor nu even alleen de OP goedkeuren.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat onprofessioneel, stel ik een vraag in het oude modtopic, wordt deze gesloten en er gewoon helemaal niet meer op mijn vraag gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
29-08-2018 13:00
Wat onprofessioneel, stel ik een vraag in het oude modtopic, wordt deze gesloten en er gewoon helemaal niet meer op mijn vraag gereageerd.
Sorry die hebben we even gemist. Wat is je vraag?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven