Hamster

01-09-2018 11:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik krijg een hamster en wil een aquarium als kooi van ongeveer 80 cm lang en 40 cm breed. Weet iemand misschien waar je goedkope aquariums kan halen? Ik zou ook graag een deksel op de aquarium willen, maar de deksel moet wel van gaas zijn of dat er trallies opzitten want de kooi moet wel ventileren. Ik krijg een Russische dwerghamster.
Heeft iemand nog tips hoe je het beestje tam kan krijgen en hoe je het het beste kan voeren en wat de beste bodembedekking is en hoe vaak je de kooi moet verschonen?
Weet iemand ook misschien wat voor speeltjes er het beste inkunnen, omdat Russische dwerghamsters er van klimmen houden. En zijn gedroogde meelwormen ook gewoon goed i.p.v. levende?

Alvast heel er bedankt. X
Alle reacties Link kopieren
Voor het aquarium zou ik kijken bij de kringloop, soms zie ik daar ook hamsterkooien staan. Of marktplaats.
Voor al je andere vragen zou ik even googlen op verzorging hamster. Er is genoeg te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier een ervaringsdeskundige! heb al veel gewone en dwerghamsters gehad.

-ga, als je de keuze hebt uit een nest, voor een mannetje. Die zijn iets minder fel en bijterig als vrouwtjes en zijn in mijn ervaring iets gemakkelijker handtam te maken.

-voor een kooi of aquarium zou ik ook in kringloopwinkels kijken, of marktplaats.
het voordeel van een kooi is dat hammie lekker kan klimmen en aan het plafond kan hangen. Ze hebben wel veel energie en dus beweging nodig.
Bij een aquarium die hoog genoeg is zou je genoeg hebben aan een losliggend stuk gaas. Als hamster er wel bij kan moet je het goed vastzetten.

-het meubilair in de kooi kan van alles zijn, doosjes, wc rolletjes, keukenrolding tec etc.
Ik deed trouwens nooit zo'n slaaphuisje in de kooi, dan zag je ze nooit meer terug.
hamsters richten zelf hun kooi in; slaaphoek, plashoek. Ze verbergen hun eten achter de slaaphoek.
Zo'n renwiel in de kooi is fijn, maakt 'snachts lawaai. Dat hamsters nachtdieren zijn weet je wel.

-gedroogde meelwormen kan rima, zit in sommige hamstervoeren. Zonder meelwormen is ook prima trouwens.

-handtam maken lukt het beste als je de hamster veel in je hand houdt. In het begin kun je hem op je hand zetten en dan wat te eten geven. Dan leert hammie dat jouw handeen opstapje is naar eten.
dwerghamsters zijn druk, die willen niet stilzitten trouwens. Handtam is vooral ervoor zorgen dat hij je niet bijt.

-hamsters eten van alles. Dus hem uit de kooi halen voor stukjes fruit etc werkt ook bij het handtam maken.

Erg veel plezier met je hamster, ze zijn zo schattig! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind goudhamsters en Syrische hamsters veel leuker en gemakkelijker tam te maken dan Russische dwerghamsters.
Bij die laatste soort heb je veel sneller kans op een agressief exemplaar.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Cowandchicken, daar heb je een goed punt. Dat is ook mijn ervaring. Dwerghamsters zijn leuk om naar te kijken, vasthouden is lastig omdat ze alle kanten op schieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven