Auto zelf wassen, reacties van mannen

02-09-2018 10:52 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, een best vooroordeelbevestigend topic...

Gisteren tijdens het autorijden merkte ik dat het tijd was om mijn autoruiten weer eens goed schoon te maken. Normaal ga ik naar de autowasstraat, maar omdat ik ook de binnenkant van de ramen zelf moet doen, besloot ik de rest van de auto ook maar zelf te wassen.

Dus vanochtend heb ik buiten mijn auto gewassen, en ik vroeg me af of jullie (zowel man als vrouw) dit herkennen:
De meeste mannen die voorbij fietsten zeiden iets als: “goed bezig!” Een man die met een vrouw fietste stak in het voorbijgaan zijn duim op. Twee buschauffeurs en een vrachtwagenchauffeur gaven me ook big smile en staken de duim op terwijl ze stonden te wachten voor een splitsing. Allemaal mannen en dat zijn degenen die ik heb opgemerkt.

Is het nu echt zo bijzonder dat een vrouw buiten een auto staat te wassen?

(Ik droeg gewoon een spijkerbroek, t-shirt en sneakers, stond niet in een strak jurkje die auto te wassen..)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Misschien waren ze gewoon blij dat je goed voor je auto bent en ging het niet om jou? Of is dat te simpel gedacht?..
Alle reacties Link kopieren
Ja, blijkbaar wel.
Ik heb het ook als ik zelf mijn dakgoot aan het schoonmaken ben of mijn huis staan te schilderen.
Blijkbaar is het voor mannen nog steeds heel bijzonder dat vrouwen dit zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, hier idem dito.
Alle reacties Link kopieren
Ooh dat herken ik wel, maar dan met het knippen van de heg. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat dat wellicht kon zijn omdat ik een vrouw ben, meer dat het echt nodig was en eindelijk gebeurde :mrgreen: . Misschien is dat het bij jou ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja als ik buiten sta te schilderen heb ik dat ook..vaak helaas ook nog met advies wat anders moet.

Dat is de reden dat ik aan dat soort dingen een hekel heb
Oh, ik zeg dat soort dingen ook, tegen mannen en vrouwen. Dat is toch niet zo gek? Ik zie overigens vaker vrouwen dan mannen dat soort klussen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Niet bij autowassen, maar wel bij tuinonderhoud. Als ik voor ons huis de heggen sta te snoeien krijg ik letterlijk de vraag of mijn man dat nooit doet. Nou, nee, dat doe ik dus.
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
02-09-2018 10:58
Ooh dat herken ik wel, maar dan met het knippen van de heg. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat dat wellicht kon zijn omdat ik een vrouw ben, meer dat het echt nodig was en eindelijk gebeurde :mrgreen: . Misschien is dat het bij jou ook?
O ja, bij het snoeien van de heg merkte ik het ook al. Nou was mijn heg ook al voor die snoeibeurt de minst verwilderde van het blok, dus of dat het nu is.. ;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ze denken allemaal: wilde dat mijn vrouw dat ook deed :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik herken het wel maar heb er nooit bij nagedacht dat dat zou zijn omdat ik een vrouw ben?

Als de buurman zijn auto wast of de ramen lapt roep ik ook wel eens : goed bezig buurman! ' Heeft vrij weinig te maken met het feit dat hij man is.
Het maakt niet uit wat ik buiten doe, blijkbaar is de activiteit aanleiding om een praatje te maken of even een opmerking te plaatsen.
anoniem_374651 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 10:17
41.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
02-09-2018 11:02
Ja, herkenbaar. Niet bij autowassen, maar wel bij tuinonderhoud. Als ik voor ons huis de heggen sta te snoeien krijg ik letterlijk de vraag of mijn man dat nooit doet. Nou, nee, dat doe ik dus.
Wow :O
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-09-2018 11:06
Ze denken allemaal: wilde dat mijn vrouw dat ook deed :-D
Waarschijnlijk wel ;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Had je zo'n pitspoes pakje aan? :P

Ach vrouwen en auto's is een leuke combi voor veel mannen, dus wie weet is het dat. Ik vind het wel grappig. Heb dat zelf vaak als verbazende reactie (positief) als ik over voetbal praat met een man en er verstand van blijk te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
02-09-2018 11:07
Ik herken het wel maar heb er nooit bij nagedacht dat dat zou zijn omdat ik een vrouw ben?

Een ex van me was behoorlijk zuinig op zijn auto en waste die regelmatig zelf. Ik hielp hem weleens mee, maar kan me niet herinneren dat we toen ook zoveel reacties kregen. Maar dat kan toeval zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto maar toen ik in de thuiszorg werkte en bij de mensen buiten de ramen aan het wassen was kreeg ik dezelfde opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
02-09-2018 11:09
Had je zo'n pitspoes pakje aan? :P

Ach vrouwen en auto's is een leuke combi voor veel mannen, dus wie weet is het dat. Ik vind het wel grappig. Heb dat zelf vaak als verbazende reactie (positief) als ik over voetbal praat met een man en er verstand van blijk te hebben.
Haha, dat moet ik volgende keer eens proberen, zo’n bunny pakje zoals Bridget Jones toen had ;-D

Ik herken het ook met voetbal, die verbaasde blikken als ze doorhebben dat je weet wat de buitenspelval is..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
02-09-2018 11:07
Ik herken het wel maar heb er nooit bij nagedacht dat dat zou zijn omdat ik een vrouw ben?

Als de buurman zijn auto wast of de ramen lapt roep ik ook wel eens : goed bezig buurman! ' Heeft vrij weinig te maken met het feit dat hij man is.
Dit!
Jouw post zegt zeker zoveel over jou als over die mannen, TO.
biekoe schreef:
02-09-2018 11:17
Dit!
Jouw post zegt zeker zoveel over jou als over die mannen, TO.
heel veel mensen doen dit, ik hoor wijze, hoogopgeleide vrouwen met een goede baan tegen elkaar zeggen dat ze blij zijn dat hun man helpt in huis. Het is blijkbaar niet zijn huis?
Sommige mannen hebben nou eenmaal (veel) aandacht nodig van vrouwen. Dit gaat niet om jou maar om hen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me er zelf totaal niet druk om hoor, vond het gewoon opvallend dat alle reacties van totaal onbekende mannen kwamen.

En tuurlijk, als mijn buurvrouw langs was gelopen, hadden we waarschijnlijk ook gekletst.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
02-09-2018 10:52

(Ik droeg gewoon een spijkerbroek, t-shirt en sneakers, stond niet in een strak jurkje die auto te wassen..)
Dat je dit zegt (dus eigenlijk meent te moeten zeggen), vind ik nog wel het ergst van alles.

Herkenbaar tiJdens het auto wassen (hoewel ik tegenwoordig ook wel naar de wasstraat ga). Verder: Als ik de ruitenwissers vervang, onder de motorkap kijk, lampen vervang of onder de auto lig, komen er zelfs altijd buurmannen naar buiten omdat ze dat geen vrouwenwerk vinden en mijn werk over willen nemen (dat wordt dus letterlijk zo gezegd). Wildvreemde mannen die passeren, stoppen ook altijd om hun hulp aan te bieden. In het begin ergerde ik me eraan dat ze dachten dat een vrouw zoiets niet kon. Tegenwoordig lach ik erom en is het een soort sport geworden om te gokken binnen hoeveel minuten de eerste man stopt/zijn huis uitkomt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 14:12
2.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft niets met het feit of je man/vrouw bent de auto wast of de ramen lapt.

Het is gewoon leuk om elkaar een compliment te geven. Ik doe dat ook bij mn buurvrouw die de het snoeit en de buurman die de tuin aanveegt.

Jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
Oh joh, das heel normaal toch?
Als ik bij een vriendin binnenval die net de was doet, zeg ik ook: "zo, lekker aan het hobbyen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven