Brief ontvangen uit amerika

02-09-2018 17:23 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik praat al een tijdje met iemand uit Amerika. (Ik weet ook dat zij het echt ik, dus ik word niet gecatfished).
Ze had een heleboel kaarten gekocht in een giftshop en ze zou het leuk vinden om er mij eentje te sturen. Ik zou dat zelf ook leuk vinden, maar toch vind ik het geen prettig idee om haar mijn adres te geven.
Zou ik haar het adres kunnen geven van het postkantoor(postNL) en dat ik dan daar de brief ophaal ofzoiets? (Ik ben een young millennial en heb echt 0.0 verstand van brievenpost)
Ik verhuis over 2 weken, dus ik zou haar ook mijn oude adres kunnen geven. Alleen heb ik geen idee hoe lang zo'n brief onderweg is vanuit Amerika en ik zou het zonde vinden om het mis te lopen
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ze moet dan wel 'poste restante' op de envelop vermelden.
https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... laats.html
Alle reacties Link kopieren
Wat is er erg aan dat ze je adres weet? Denk je dat ze vervelende post stuurt ofzo? Ze staat heus niet opeens op de stoep.
yoshe schreef:
02-09-2018 21:23
Wat is er erg aan dat ze je adres weet? Denk je dat ze vervelende post stuurt ofzo? Ze staat heus niet opeens op de stoep.
Ik zou ook niet zomaar mijn adres geven.
Oifa schreef:
02-09-2018 21:25
Ik zou ook niet zomaar mijn adres geven.
Ze heeft al een tijdje contact en weet dat het een echt iemand is.

Of verwacht je een poederbrief TO?
Zo niet, dan zou ik gewoon mijn adres geven.
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:27
Ze heeft al een tijdje contact en weet dat het een echt iemand is.

Of verwacht je een poederbrief TO?
Zo niet, dan zou ik gewoon mijn adres geven.
Misschien ben ik te wantrouwig maar ik zou dus echt niet mijn adres geven.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:27
Ze heeft al een tijdje contact en weet dat het een echt iemand is.

Of verwacht je een poederbrief TO?
Zo niet, dan zou ik gewoon mijn adres geven.
Zo dacht ik ook ooit over een internetcontact, tot de bedreigingen kwamen en die gast wist waar ik woonde
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
02-09-2018 21:28
Misschien ben ik te wantrouwig maar ik zou dus echt niet mijn adres geven.
Want?
yoshe schreef:
02-09-2018 21:30
Want?
Waarom ik wantrouwend ben of waarom ik mijn adres gegevens niet zou geven?
Zeeepje schreef:
02-09-2018 21:28
Zo dacht ik ook ooit over een internetcontact, tot de bedreigingen kwamen en die gast wist waar ik woonde
Degene met wie ze schrijft woont aan de andere kant van de oceaan.
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:32
Degene met wie ze schrijft woont aan de andere kant van de oceaan.
Er staat in de OP dat de persoon echt is maar er staat niet bij dat TO zeker weet dat deze persoon in Amerika woont.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:32
Degene met wie ze schrijft woont aan de andere kant van de oceaan.
Bij deze zat er ook een zee tussen, voelde toch niet zo relaxed :hyper:
Oifa schreef:
02-09-2018 21:33
Er staat in de OP dat de persoon echt is maar er staat niet bij dat TO zeker weet dat deze persoon in Amerika woont.
Ik ga er vanuit dat ze dat dus ook gecheckt heeft.

Verder kan elke mongool je bedreigen en belletje bij je lellen, dus ik zie niet in waarom alles zo geheim moet blijven voor een niet-wildvreemde.
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:36
Ik ga er vanuit dat ze dat dus ook gecheckt heeft.

Verder kan elke mongool je bedreigen en belletje bij je lellen, dus ik zie niet in waarom alles zo geheim moet blijven voor een niet-wildvreemde.
Ja daar heb je gelijk in, ach nou ja ik ben gewoon een beetje achterdochtig (door verleden). En daardoor geef ik mijn adres gegevens niet aan vreemde
Oifa schreef:
02-09-2018 21:38
Ja daar heb je gelijk in, ach nou ja ik ben gewoon een beetje achterdochtig (door verleden). En daardoor geef ik mijn adres gegevens niet aan vreemde
En ik vertik het in angst te leven door een paar debielen.
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:39
En ik vertik het in angst te leven door een paar debielen.
Ik zou willen dat ik zover was. Misschien komt het ooit nog eens
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
02-09-2018 21:36
Ik ga er vanuit dat ze dat dus ook gecheckt heeft.

Verder kan elke mongool je bedreigen en belletje bij je lellen, dus ik zie niet in waarom alles zo geheim moet blijven voor een niet-wildvreemde.
Tjonge jonge denk even na over je taalgebruik.
TanteNina schreef:
02-09-2018 21:40
Tjonge jonge denk even na over je taalgebruik.
Sorry. Debiel.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je ingewikkeld over post. Je wil graag een kaartje maar je adres niet geven. Wat denk je wat voor fantastische tekst dat kaartje bevat?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger voor het digitale tijdperk zochten veel mensen penvrienden in het buitenland.

Dan stuurde je elkaar brieven om wat over het leven van een jongere in een ander land te weten te komen.

Daarbij moest je elkaar wel he adres geven zonder dat je ook maar wist wat boot iemand zo'n persoon was.

Apart dat juist
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 pen vriendinnen (jawel, via de post) in Amerika. Gewoon via interpals en ja, dan geef je elkaar je adres. Nog nooit meegemaakt dat ze ineens op de stoep stond met wilde bedreigingen. Mensen zijn tegenwoordig zo ontzettend wantrouwig. Of ben ik nu te goed van vertrouwen? Het lijkt me vreselijk om overal wat achter te moeten zoeken.
"Boring conversation anyway"
Je kan rustig je adres geven. Die brief is er over twee weken nog niet. En dan ben je verhuisd. Wel adreswijziging doorgeven aan de post!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven