Waarom zijn veel mensen van die asociale varkens?

03-09-2018 16:13 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag was ik in de middag (eind van de middag) even in het centrum. Ga morgen met vakantie en moest nog wat dingetjes kopen.

Bij ons in het centrum staan werkelijk waar om de 10 meter afvalbakken in het voetgangersgebied. Niettemin lag de hele stoep bezaaid met weggeworpen snackverpakkingen, frisdrankverpakkingen, kassabonnetjes, servetjes, en weet ik wat nog niet meer. De gemeentelijke veegdienst heeft ieder weekend weer een complete inzet nodig om het centrum weer schoon te krijgen. Is het normaal tegenwoordig dat je alles gewoon op de grond gooit en dan maar verwacht dat een ander het opruimt, ook als er voldoende afvalbakken zijn, of zijn veel mensen echt gewoon asociaal?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dat heeft god zo beschikt, zodat mensen zoals jij ergens over kunnen zeuren en zich superieur kunnen wanen.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt verwacht dat een ander (de gemeente) het wel opruimt, ze betalen toch immers belasting? Of er staan niet genoeg afvalbakken of een ander doet het ook, etc etc.
Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook mega bizar. Mijn vriend zegt er altijd iets van als mensen dat doen. Ik mag het niet zeggen,maar het zijn vaak jongeren die dat doen. Sommige mensen denken ook dat een sigarettenpeuk vanzelf verdwijnt, net zo aso! Ik kan er niet tegen!!
Gets wat woon jij in asociale omgeving zeg. Hier gelukkig alleen maar nette mensen. Wat ben ik blij dat wij onze woonomgeving met zorg hebben uitgekozen.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
03-09-2018 16:15
Dat heeft god zo beschikt, zodat mensen zoals jij ergens over kunnen zeuren en zich superieur kunnen wanen.
Wat een domme opmerking zeg!!
Erger je niet, verwonder je slechts ( zo is dat spreekwoord toch?) Fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, even op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik ook niet dat mensen van alles maar van zich af smijten terwijl een paar meter verderop gewoon prilullenbakken staan.
Wel een leuke bikini zwembroek kunnen kopen, pjk?
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 03-09-2018 16:19
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag het ze eens.
nounou
sneeuwvrouw schreef:
03-09-2018 16:17
Wat een domme opmerking zeg!!
Ach gossie kind, sarcasme radar kapot? :there:
Gebrek aan opvoeding. Ik hoefde het vroeger niet te proberen hoor, om iets op de grond te gooien. Dan kon ik meteen teruglopen om het op te rapen. Tegenwoordig zie je ouders hun zooi op de grond gooien waar hun kinderen bij staan.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder.... In mijn gemeente kan men wel netjes het afval in de bakken gooien. Plaatselijk probleem?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelfs zo’n idioot die het af en toe van anderen opruimt. Wel met tegenzin, maar geen uitzicht op afval is me die moeite soms waard.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind dat ook altijd bizar dat mensen zó achteloos kunnen zijn tegenover hun leefomgeving en medemens en dieren.
Ik verbaas me sowieso over hoe sommige mensen met afval omgaan. Wij hebben hier van die verzamelcontainers staan voor het huishoudelijk afval en als je ziet wat mensen allemaal voor zooi naast die containers dumpen. :nooo: Van een complete huisraad tot bouwpuin. En dan gaan ze er vanuit dat de kabouters dat wel opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Dat gebeurt meestal in gemeentes, waar het al een zooitje is. Mensen gooien hun rotzooi op straat, als er al iets ligt. Daarbij: wat vooral NIET helpt, is bordjes plaatsen om mensen te vertellen, dat het niet mag. Werkt juist averechts.
Wat wel werkt, is een gemeentereiniging, die het vaker schoonhoudt. Dus niet alleen aan het einde van het weekend
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
03-09-2018 16:22
Bijzonder.... In mijn gemeente kan men wel netjes het afval in de bakken gooien. Plaatselijk probleem?
Denk het niet, want in welke stad je ook komt, na sluitingstijd, en zeker in het weekend, liggen de winkelstraten gewoon vol met rommel. En in elke stad moeten na sluitingstijd de veegwagens en de opruimploegen in actie komen om de winkelgebieden weer toonbaar te maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
03-09-2018 16:17
Gets wat woon jij in asociale omgeving zeg. Hier gelukkig alleen maar nette mensen. Wat ben ik blij dat wij onze woonomgeving met zorg hebben uitgekozen.

:HA:
Denk je wel aan een passende kleurspoeling ?
Ik vraag me vaak af wat Dame Edna eigenlijk vindt van alles wat haar in de mond wordt gelegd |-)
nounou
Ik vind dat ook zo raar.
Maar het kan ook anders: was op vakantie en daar waren veel Engelsen. Strand was elke dag s Avonds even keurig als s ochtends.
Iedereen nam gewoon zijn eigen vuilnis mee!
Lang geleden zoiets gezien.

Zat hier in de buurt laatst in een park en wat een zwijnestal was dat zeg.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je zo met je omgeving omgaat.
Zeg er ook altijd wat van. Soms krijg je een grote mond terug.
Ik heb ooit een training gehad en in dar soort gevallen advies gekregen om dan gewoon op te ruimen.
Dus niet in discussie verder, gewoon datgene oprapen.
Nu geef ik meestal nog wel een sneer maar waar ik bang voor was (bekogeld worden met troep of iets anders vernederends) is nooit gebeurd.
Het gebeurt zelfs regelmatig dat een ander groepslid mee gaat helpen opruimen als het hangjongeren betreft.
Ouderen/volwassenen hebben dan meer aso gedrag merk ik. Blijven zeuren of juist negeren, niks zeggen.
Ook irritant: auto's die bij een zebrapad niet meer stoppen, maar langzaam doorrijden. Mocht je struikelen, dan lig je er zo onder.
SallySpectra* schreef:
03-09-2018 16:17
Gets wat woon jij in asociale omgeving zeg. Hier gelukkig alleen maar nette mensen. Wat ben ik blij dat wij onze woonomgeving met zorg hebben uitgekozen.
Dat. Dat jij daar woont is helemaal eigen schuld toch TO?
Op de parkeerplaats van de McDonald's gewoon je meuk uit de auto mikken. Terwijl je naast een afvalbak staat!

Echt superaso.
nessemeisje schreef:
03-09-2018 16:16
Er wordt verwacht dat een ander (de gemeente) het wel opruimt, ze betalen toch immers belasting? Of er staan niet genoeg afvalbakken of een ander doet het ook, etc etc.
Heel irritant.
Toen ik nog met kinderen werkte een keer een hele discussie met 4 kinderen uit 1 gezin tijdens een uitje.
Die gooiden hun papiertjes etc op de grond. Dikke tranen toen ze het op moesten ruimen.
Hun ouders had ze uitgelegd dat daar mensen voor waren. Dus als je in een dierentuin of een pretpark je troep zelf opruimde werden de mensen ontslagen.
Complete hysterie, wij hebben het maar opgeruimd want ze bleven er allevier bijna in van verdriet en verontwaardiging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven