Hoofddoek af

08-09-2018 21:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor t helpen iedereen!! Ik zal er nog even over nadenken. Ik wist echt niet dat mensen bij de VIVAFORUM(jullie, mensen die een account hebben) zo behulpzaam konden zijn❤️❤️
anoniem_375826 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 13:21
82.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon afdoen als je er niet achter staat.
Alle reacties Link kopieren
slecht voor je haar?
Waar heb je hulp bij nodig?
A- dit.is het Viva forum en daar is men soms niet dol op hoofddoeken dus je krijgt alleen maar 'ja doe af'
B- het is je eigen hoofd en je eigen keuze. Je zegt dat je persoonlijkheid zo is dat het je niet boeit wat anderen zeggen dus het is aan jou.
Het dragen van een hoofddoek is heel.persoonlijk, niemand kan voor jou bedenken wat je wel of niet op je hoofd draagt.

Ik ken verschillende switchers (van wel naar niet en andersom) en het is al-tijd even heel spannend voor sommige mensen en daarna is het nieuwtje eraf.
Sommige mensen vinden het heel leuk, anderen jammer dus het is wel handig om een 'verhaal' te hebben omdat je dat heeeeel vaak moet vertellen.
Ik hoor vaak ' het paste niet meer bij me', of ' mijn haar overleefde het amper'.
Dat is toch je eigen keus? We leven gelukkig niet Iran, en je zegt zelf dat je vrijheid van keuze hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud was je toen je de hoofddoek begon te dragen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dat je een hoofddoek gaat dragen omdat je het mooi vind is natuurlijk ook niet echt een goede reden denk ik dus afdoen zal dan ook niet zo'n issue moeten zijn.
Ja en?
Het klinkt alsof je het over de keuze voor een ander kapsel hebt in plaats van over een religieuze hoofbedekking.

Als je die doek toch niet uit overtuiging draagt wat is dan de issue om hem af te doen?

Ik zal je dezelfde tip geven als iemand die een ander kapsel overweegt: het zal even wennen zijn en het groeit vanzelf weer aan (in jouw geval: je kan die doek altijd weer om doen).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat hele hoofddoek gebeuren sowieso al niet, dus ik zou zeggen af dat ding.
Een hoofddoek moet je niet dragen omdat je het mooi vind. Het hoort bij je geloof. Maar alsnog is het je eigen keuze om er een te dragen. Doe wat goed voor je voelt!
Als je hem niet op wil dan doe je hem af, wil je hem wel blijven dragen dan draag je hem. Of je doet hem op wanneer je er zin in hebt.
Ik begrijp dat de overgang groot is. Maar dat je ouders je hierin steunen vind ik al een groot goed. Daarnaast zeg je dat andere meningen je niet zo boeien. Probeer in de herfstvakantie eens uit hoe dat voelt zonder hoofddoek en probeer wat kapsels uit. Via YouTube is er heel veel te vinden. Wellicht maakt dat de overgang wat makkelijker. Bevalt het je toch niet dan kan je altijd terug naar je hoofddoek toch? Niks zo veranderlijk als een mens!
Wat een onzin dat je een hoofddoek niet zou mogen dragen omdat je het mooi vindt!
En over het algemeen staan viva'ers best positief tegenover een hoofddoek. Als je het hebt over een boerka, dan geldt daar inderdaad wel vaak een andere mening voor.
Alle reacties Link kopieren
Als je al twee jaar een hoofddoek draagt én er al op vroege leeftijd mee bent begonnen, dan ben je nu vier ofzo?
En nou is het afgelopen!
Als je het graag wil dan kun je alvast een leuk kapsel laten knippen of thuis oefenen met stylen.
Koop producten die je misschien nodig hebt.
En als je voor het eerst zonder hoofddoek naar buiten gaat, kun je, je haar wellicht eerst in een staart doen om te wennen maar aan de andere kant lekker los dragen ook prima.

Als je nog wat verlegen erover bent, ga dan de stad in zonder hoofddoek, daar ken je niet zoveel mensen als bv op je werk.
Zo kun je alvast wennen voor de herfst?
Een intelligent, weldenkend mens snapt dat het geloof prima beleden kan worden zonder een hoofddoek op. Afdoen dus.
En waarom dat ding niet nu meteen of na 't weekend niet meer opzetten?
Waarom persé wachten tot na de vakantie?

Je wordt er - lijkt mij - niet meer of minder moslim om, je ouders steunen je nu al en je kan gelijk beginnen experimenteren met je haar.


Of om mensen nog meer in verwarring te brengen:
Je kan die hoofddoek ook dragen op momenten dat jij het wil.
Wil je hem een dag of een week niet dragen, dan draag je hem niet.
Wil je het op een moment wel dragen (bad-hairday bijvoorbeeld, maar bijvoorbeeld ook om naar familie te gaan die hier gevoelig voor is) draag je hem wel.
Alle reacties Link kopieren
Af. :thumbsup:
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Theamuts schreef:
08-09-2018 23:56
Wat een onzin dat je een hoofddoek niet zou mogen dragen omdat je het mooi vindt!

Tuurlijk mag dat. Maar dan zou afdoen niet zo'n issue zijn, dus blijkbaar zit er toch iets meer achter.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen wat jij fijn vind. :thumbsup:

Normale moslims gaan er echt niets van zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven