Wat heb jij als hobby?

08-09-2018 22:31 145 berichten
De een haakt, de ander naait en weer de volgende kan zijn dagen vullen met het maken van poppetjes of weet ik veel wat!

Mijn hobby? Ik heb er geen..... behalve dan dingen als; een filmpje pakken met vrienden, uit eten gaan, en andere gezelligheidsdingen maar creatief gezien moet je bij mij ver zoeken.

Heb jij een bijzondere hobby? Kan je iets erg goed? Waar wordt je enthousiast van?
Deel het met me, en help mij aan wat creatiefs!
Trollen op facebookgroepen
Tja, daar kan je wel veel tijd mee volmaken... maar dat lijkt me nou niet echt een hele fijne hobby.. haal je daar echt voldoening uit?
-Darkside- schreef:
08-09-2018 22:34
Trollen op facebookgroepen
Ha! :D
Alle reacties Link kopieren
Kleuren voor volwassenen
Haken (vooral dekentjes)
Diamond Painten

En ik ben me aan het oriënteren op bullet journalling
justlust schreef:
08-09-2018 22:36
Tja, daar kan je wel veel tijd mee volmaken... maar dat lijkt me nou niet echt een hele fijne hobby.. haal je daar echt voldoening uit?
Ja het is enorm leuk.
Vooral op mutsengroepen zoals Huishouden op rolletjes.
-Darkside- schreef:
08-09-2018 22:38
Ja het is enorm leuk.
Vooral op mutsengroepen zoals Huishouden op rolletjes.
Huishouden op rolletjes? Is dat echt iets? Nee toch zeker?
justlust schreef:
08-09-2018 22:39
Huishouden op rolletjes? Is dat echt iets? Nee toch zeker?
Ja dus! Insert facepalm smiley!
Second life, ik maak daar huizen met textures die ik ook zelf maak en doe ook fotografie in het spel en bewerk deze in photoshop. Heel ontspannend en heel leuk om mensen van over de hele wereld te leren kennen.
justlust schreef:
08-09-2018 22:39
Huishouden op rolletjes? Is dat echt iets? Nee toch zeker?
Ja echt. Zoek maar op.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe verschillende dingen zoals shops online bekijken en daar denk ik over na, verder kijk ik tv, praat, zoek op youtube, luister tussendoor radio, winkel, wandel met de hond, reinig, verander en herschik mijn interieur. En voordat je het weet ben je door je vrijetijd. Ik spaar geen punten, postzegels of suikerzakjes en ik ben geen fan van iemand anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
[...]
Hebben jouw ouders jou vroeger dan nergens bij gedaan, een sport of muziekinstrument?

Ik ging op tennis, paardrijles en pianoles.
Paardrijden en tennissen doe ik nog en dat vind ik echt heel mooi om te doen. Heel soms vind ik het leuk om dingen op te pimpen. Is ook liefhebberij van mij.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2018 23:54
Reden: quote OP verwijderd
46.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koken! Leuk om nieuwe dingen te proberen en zelff recepten te maken. Wandelen vind ik ook heerlijk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Online shoppen, uitgaan, pretparken bezoeken.
Uit eten gaan in luxe restaurants, gewoon shoppen.
Sporten, op de bank liggen netflixen.
Ik krijg mijn dagen wel gevuld. ;)
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
08-09-2018 22:41
Second life, ik maak daar huizen met textures die ik ook zelf maak en doe ook fotografie in het spel en bewerk deze in photoshop. Heel ontspannend en heel leuk om mensen van over de hele wereld te leren kennen.


Ik wist niet dat het nog bestond!
Loopt het nog of dalen de aantallen actieve deelnemers?
iones schreef:
08-09-2018 22:47
Hebben jouw ouders jou vroeger dan nergens bij gedaan, een sport of muziekinstrument?

Ik ging op tennis, paardrijles en pianoles.
Paardrijden en tennissen doe ik nog en dat vind ik echt heel mooi om te doen. Heel soms vind ik het leuk om dingen op te pimpen. Is ook liefhebberij van mij.
Nee, helaas was daar bij mij thuis vroeger geen geld voor. Wij waren letterlijk al blij als we iedere dag brood met beleg mee naar school kregen i.p.v. brood met suiker omdat de rest op was en er geen geld meer was om nieuw beleg te kopen. Ik heb dat dus idd niet vanuit huis mee gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Schilderen, en dan meestal met Bob Ross. Ik word daar helemaal zen van, zelfs als het niet lukt.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
justlust schreef:
08-09-2018 22:54
Nee, helaas was daar bij mij thuis vroeger geen geld voor. Wij waren letterlijk al blij als we iedere dag brood met beleg mee naar school kregen i.p.v. brood met suiker omdat de rest op was en er geen geld meer was om nieuw beleg te kopen. Ik heb dat dus idd niet vanuit huis mee gekregen.
:hug:

Is er nu wel budget om iets te doen? Hoeft niet veel te zijn hoor, kleuren kan bijvoorbeeld ook met spullen van de Action, net als haken. Steken kun je leren via YouTube en ideetjes/patronen kun je van pinterest halen.
Haken, taarten bakken (meer werk dan hobby), koken, tekenen, kleuren voor volwassenen, diamond painting, bullet journaling en ben nu begonnen met kleding naaien. Kom altijd uren tekort voor al m'n creatieve buien ;-)
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 23:07
Reden: Toevoeging
4.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
justlust schreef:
08-09-2018 22:54
Nee, helaas was daar bij mij thuis vroeger geen geld voor. Wij waren letterlijk al blij als we iedere dag brood met beleg mee naar school kregen i.p.v. brood met suiker omdat de rest op was en er geen geld meer was om nieuw beleg te kopen. Ik heb dat dus idd niet vanuit huis mee gekregen.
Dus dan weet je ook niet of je er aanleg voor hebt en of je het leuk vindt. Is er niets dat jouw aandacht trekt? Een bepaald soort muziek(instrument) of zo? En was je wel of niet handig met gymen?

Je zou eens een cursus kunnen doen in een bepaalde sport. Iets van 10 lessen of zo. Het zou goed voor je zijn. Er ligt nog veel onontgonnen gebied voor je.

Kijk, ik kan ook wel zeggen dat ik veel van lezen hou en zo, maar dat tel ik niet mee. Dat is allemaal zo passief.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
08-09-2018 22:38
Ja het is enorm leuk.
Vooral op mutsengroepen zoals Huishouden op rolletjes.
Kinderachtig zeg. Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Zireael schreef:
08-09-2018 22:56
Schilderen, en dan meestal met Bob Ross. Ik word daar helemaal zen van, zelfs als het niet lukt.
Komt door de stem van Bob Ross. Ik word daar helemaal rustig van. Ik luister daar graag naar.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-09-2018 22:47
Hebben jouw ouders jou vroeger dan nergens bij gedaan, een sport of muziekinstrument?

Ik ging op tennis, paardrijles en pianoles.
Paardrijden en tennissen doe ik nog en dat vind ik echt heel mooi om te doen. Heel soms vind ik het leuk om dingen op te pimpen. Is ook liefhebberij van mij.
Niet iedereen heeft de middelen he.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hobbies zijn vooral koken en gamen (op de computer, nintendo switch of bordspellen). ik hou vooral van adventure/puzzle games met een goed verhaal en verder films en series kijken
mijn vriend en ik doen samen veel wandelen en fietsen

ik heb een creatief beroep dus in mijn hobbies zoek ik dat niet zo op, al kan ik soms wel plezier hebben in het breien van iets
Maar verder ben ik niet heel handig. Wel creatief maar het lukt me niet goed genoeg om ideeën ook in voorwerpen om te zetten.
Overige hobby's zijn koken (maar verwacht geen mooie taarten of kunstig opgemaakte gerechten), lezen en dansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven