Hoe doen jullie dat?

17-09-2018 11:41 17 berichten
Ik zou meer overzicht willen hebben in mijn warboel van kettinkjes, oorbellen, broches, armbanden.

Ik heb blijkbaar een verslaving aan het kopen van dergelijke prullaria. Kringloop, rommelmarkt, winkel, ... het ene al wat goedkoper dan het andere. Dat resulteert natuurlijk in het feit dat ik het overzicht helemaal kwijt ben. Warhopen van kettingen die als een kluwen electriciteitsdraden door mekaar gestrengeld zijn. En owee als daar dan nog een oorbel tussen zit waarin een magneetje is verwerkt, dan komt de boel helemaal niet meer los.

Ik heb al zelf geprobeerd om een logische ordening te maken: diverse (soms doorzichtige) doosjes. Maar dan zijn er doosjes waar bijna niks inzit en doosjes die te klein zijn. Ik kan ook moeilijk schoendozen gebruiken want dan heb ik stapel als in een echte schoenwinkel. Voor de armbanden zou ik misschien een hand als in een juwelenwinkel kunnen gebruiken. (Of enkele handen! ;) ) Maar waar zet je dan zoiets? Mijn kasten zijn niet zodanig hoog dat ik al die handen daarin kan zetten zodat ik makkelijk een overzicht heb. In juwelenwinkels heeft men voor oorbellen staandertjes maar zijn die ook te koop? Dat kan ik bij hen vragen. Maar ik vraag me af of ik voor mijn collectie dan een goed overzicht heb.

En dan spreek ik nog niet van halskettingen want daar weet ik al helemaal niet hoe ik dat moet oplossen.

Ik vat het nog eens bondig samen: ik zoek een compact opbergsysteem voor mijn (meestal nep-)juwelen waarbij ik snel zie welk stuk ik op dat moment (afhankelijk van mijn kleding en stemming) ga nemen zonder dat het lijkt dat ik een juwelenwinkel op mezelf ben.

Nieuwsgierig hoe jullie dat oplossen en met dank voor het meedenken!

Mammezel
Alle reacties Link kopieren
Een houten lat beschilderen, daar tig spijkers in slaan en daar je armbanden en kettingen aanhangen?
Heb je een kapstok voor je sieraden.
Afbeelding
Of een speciale spiegel kopen waar je ook je oorbellen ed in kwijt kunt:

Afbeelding
Ik heb trouwens wel van die oorbellen staandertjes in mijn open kast.

2 van plexiglas (van Aliexpress) voor stekertjes en nog een geval waar ook een bakje onder zit, die heeft gaatjes en haakjes.

Van Xenos of Action ofzo.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb een deel van een wasrek tegen de muur van mijn slaapkamer die vol hangt met oorbellen.
Bij de Ikea heb je handige bakjes om in je kledingkast te schuiven
Dames, I lov'you!

Bedankt al voor de reacties, er zit zeker wat bruikbaars tussen.

Mooie dag verder!
*
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 14:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-09-2018 12:50
.
Die link klopt niet ;-D
sombraonline wijzigde dit bericht op 17-09-2018 14:38
77.53% gewijzigd
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
17-09-2018 14:21
Die link klopt niet ;-D
Haal hem dan maar weg als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn sieraden in een glazen theedoos zitten. Maar ik heb dan ook niet zoveel :biggrin:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Bij de opbergattibuten van Nouschi krijg je inderdaad veel opgeborgen, alleen de oorbellen met stekertjes (dus geen gebogen haakje) die kan je daar niet op kwijt. Misschien een stevig karton, gaatjes maken en daar de stekertjes door?

Waar koop je deze dingen, Nouschi?

Ik denk dat ik misschien wel verder kan, tenzij er nog onverwachte ideeën komen.

Saluuuuu!!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
18-09-2018 09:11
Bij de opbergattibuten van Nouschi krijg je inderdaad veel opgeborgen, alleen de oorbellen met stekertjes (dus geen gebogen haakje) die kan je daar niet op kwijt. Misschien een stevig karton, gaatjes maken en daar de stekertjes door?

Waar koop je deze dingen, Nouschi?

Ik denk dat ik misschien wel verder kan, tenzij er nog onverwachte ideeën komen.

Saluuuuu!!
Geen idee waar je het koopt. Gejat van Pinterest :mrgreen:

Bovenste is een letterbak, zou je bij de kringloop kunnen proberen. Onderste soort ouderwets mokken/kruiden rekje lijkt het.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
[quote=Nouschi post_id=29027197 time=1537187762 user_id=50111]

Oh ik mag geen plaatjes quoten. Ik schreef dus:

Oh een letterbak!!! :flirting:
anoniem_370268 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 21:53
Reden: Mocht geen plaatje quoten
39.42% gewijzigd
Bij de Xenos kun je handige sieradenrekjes kopen, ik heb ook een variant waar je armbanden aan kunt hangen. Daarnaast heb ik een soort kledinghangers die volgens mij eigenlijk voor stropdassen of riemen bedoeld zijn, waar mijn sjaaltjes en langere halskettingen aan hangen. Dan ook nog bakjes met kleine vakjes voor oorknopjes of stekers en ringen. Dit staat in de brede vensterbank in de kamer waar ook mijn kledingkast staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven