Generatiekloof ??

17-09-2018 22:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Als 24-jarige vandaag eerste cursusavond van een schildercursus gehad. Wat blijkt: de andere cursisten zijn allemaal 60+. Ik had wel zoiets verwacht natuurlijk maar twijfel toch of ik hiermee door wil. De mensen zijn super aardig maar voel me toch niet zo op mijn plek. In het kleine stadje waar ik woon is alleen niet veel anders creatiefs te doen voor jongvolwassenen... Ik moet nu na 1 proefles beslissen of ik door wil.

Zijn er mensen in een soortgelijke situatie? Wat zijn jullie ideeën hierover?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben toch allemaal dezelfde hobby, schilderen!

Ik zou eerder naar de kwaliteit van de docent kijken en wat je gaat leren, dan naar de leeftijd van de cursisten.

Er zijn genoeg hele fitte, vitale leuke 60+-ers, Is het echt een bejaardensoos met dementen dan zou ik denk ik afhaken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je komt toch om te schilderen? Wat maakt de leeftijd van je medecursisten dan uit?
Ja en?
Doe je die cursus om nieuwe sociale contacten op te doen of om echt te leren schilderen?
Alle reacties Link kopieren
Of je door wil hangt toch af van wat je doel is.
Wil je lekker creatief bezig zijn en nieuwe technieken leren, dan maakt de groep toch niet veel uit
kom je vooral voor gezelligheid, mensen leren kennen, dan is de genratiekloof wel een reden om te stoppen lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-09-2018 22:53
Jullie hebben toch allemaal dezelfde hobby, schilderen!

Ik zou eerder naar de kwaliteit van de docent kijken en wat je gaat leren, dan naar de leeftijd van de cursisten.

Er zijn genoeg hele fitte, vitale leuke 60+-ers, Is het echt een bejaardensoos met dementen dan zou ik denk ik afhaken.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik ben lid van de damclub, daar ligt de gemiddelde leeftijd nog hoger. Maar ja, ze kunnen lekker dammen :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ook mensen van 60+ kunnen prima gezelschap zijn.

Mindset: het zijn (net echte) mensen die dus een andere leeftijd hebben dan ik. Leuk, misschien leer ik leuke mensen kennen.
mindset: ze zijn ouder en dús past het niet.

Over het algemeen blijven mensen toch echt mensen ondanks leeftijd en dat geldt voor jou en ook voor hen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger als puber regelmatig creatieve workshops ( denk aan kleien, keramiek) gevolgd, waarbij er alleen maar 60 plussers meededen. Ik vond dat helemaal niet erg, ik deed mijn ding gewoon en vond het eigenlijk wel gezellig.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Maar belangrijker: hoe vond je het schilderen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou het niet erg vinden, maar ik trek sowieso nogal naar de oudere generatie toe. Ook wat collega's betreft. Mijn ouders zijn ook 60+ maar hebben een leuker en ondernemender leven dan de meeste mensen van mijn leeftijd (30).
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn begin 30 en 1 van onze vrienden is 68. Nog nooit zo een leuke ondernemende vrij van geest persoon, gezellig man ontmoet. Kunnen de andere vrienden nog wat van leren.

Dus ik zou er niet mee zitten als er op een hobby club alleen maar ouderen zaten. Of nou je intentie is om te hobbyen of om mensen te ontmoeten beide kan op de hobby club
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij een fotoclub met allemaal 60+ ers. Merk dat mijn smaak sterk anders is dan dat zij mooi vinden (houden vooral van traditionele dingen, niet te gek). Discussies duren langer omdat over iedere poep en scheet iets moet worden gezegd. En we zijn altijd laat klaar (zij hoeven de volgende dag niet vroeg op). Voorlopig vind ik het nog leuk omdat ik mijn ei in fotograferen kwijt kan, maar dat geouwehoer met de andere clubleden is wel een van de mindere dingen. Clubuitjes ga ik bijv. nooit mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een hobbyclubje gezeten als twintiger. Geen cursus, maar gewoon als hobby en je kon maken wat je wilde. De andere vrouwen waren allemaal minstens 50+. Ik vond ze niet vervelend, maar voelde ook geen klik verder. Gewoon niet interessant. Op het werk kan ik wel beter overweg met oudere collega's dan met jongere. Mijn favoriete collega was ook 60+.
In een volgend dorp is er niets te doen?

Ik weet niet of ik er zin in zou hebben. Zou mij waarschijnlijk een heel jaar "de vreemde eend in de bijt" voelen.

Je kan natuurlijk ook één of een paar vriendinnen proberen te overtuigen om mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben samen met de schoonmoeder van een vriendin op een cursus geweest, Geen idee meer hoe oud de andere cursisten waren, maar met schoonmoeder was het heel gezellig.
Ik zit op een spellenclub waar ik ruim 20 jaar ouder ben als de volgende in leeftijd en de rest is dus nog jonger. Allemaal heel gezellig.
Ofwel, als je dezelfde interesse hebt hoeft leeftijd geen probleem te zijn.
Als ik iets heel graag zou leren zou het me niet interesseren hoe oud de anderen zijn, maar ben bang dat je aan dit antwoord niks hebt, misschien denk ik alleen zo omdat ik dus bij die ouderen hoor, en zou ik er als 24 jarige toch heel anders tegen aan kijken, Als 65 jarige vergeet je in een jongere groep dat je veel ouder bent, (ik voel me heel vaak echt niet de oudste in mijn club, mat ik denk dat de jongste in de club zich vooral in het begin dat hij er was, echt ook wel gedacht heeft: Moet ik echt met dat oude mens spelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je zelf 60 of 60+ zult zijn, dan ga je d' er nog eens aan denken! Ik vond die mensen toen oud, en nu ben ik het zelf. Ik ben al enkele jaartjes voorbij de 60 maar moet niet onderdoen voor mensen die minstens 20 jaar jonger zijn dan ik: niet op gebied van werken en niet op gebied van mijn geest. Natuurlijk, als ik ga hardlopen (wat ik doe) dan steek ik ze niet voorbij, maar gelukkig is schilderen niet iets met de chrono.

Succes en wie weet hoeveel van schilderen (en van het leven!) leer je nog van hen.
was niet de bedoeling, computer niet snel genoeg voor mijn snelle mentaliteit!
:cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven