Bedrijfsnaam kiezen, help!!

18-09-2018 09:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een bedrijfje starten waarbij ik organisaties help met het schrijven van vacatureteksten. Ze kunnen ervoor kiezen dat ik de bestaande teksten herschrijf of dat ik nieuwe teksten maak. Nu ben ik dus op zoek naar een leuke, pakkende naam maar ik kom er niet uit! Ik heb al wat ideeën maar ben nog niet overtuigd. Wellicht komen hier leuke ideetjes voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Let op.. je krijg commentaar op vekleinwoorden zoals ideetjes en bedrijfje..
Alle reacties Link kopieren
Tekstbureau of contentbureau- achternaam?

Of liever iets creatiefs, zoals Het Pennenlikkertje?
Weet je dat mensen hun brood verdienen met die vraag... huur een professional in joh.
Alle reacties Link kopieren
'Neem mij!'
Oakes schreef:
18-09-2018 09:44
'Neem mij!'
Lijkt me eerder een naam voor een prostitué..
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
18-09-2018 09:46
Lijkt me eerder een naam voor een prostitué..
:rofl: Wat zegt dat over jou? :P
Je zou zeggen dat je daar bij zo’n tekstuele dienst zelf op zou kunnen komen.

Ben heel benieuwd naar dit business model! Wordt je dan ook beoordeeld op of de vacature ook echt meer en betere kandidaten aantrekt? Want recruiters doen dit natuurlijk ook al.

Misschien “Adverture”?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 10:03
8.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor iets duidelijks en gewoons gaan zoals: vacaturetekst of werktekst. Eventueel aangevuld met .nl of .com of wat dan ook, als je vooral via internet werkt. Een naam die goed aangeeft wat je doet, is sowieso goed te vinden via zoekmachines.
Het is een saaie naam, maar volgens mij werkt dat in dit geval het best.

Als je graag een leuke bedrijfsnaam hebt, kan dat alsnog wel als een soort koepel, maar ik zou een aparte naam hanteren voor je specifieke werkzaamheden.
Tekstualiteit, Textualities (als je ook Engelse vacatureteksten doet), Vaca Copy, Jobtext...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-09-2018 10:02
Je zou zeggen dat je daar bij zo’n tekstuele dienst zelf op zou kunnen komen.

Ben heel benieuwd naar dit business model! Wordt je dan ook beoordeeld op of de vacature ook echt meer en betere kandidaten aantrekt? Want recruiters doen dit natuurlijk ook al.

Misschien “Adverture”?
Daar heb je een punt maar ik ben echter zelf niet zo sterk om vanuit de lucht iets te bedenken. Bij het schrijven van een vacaturetekst heb je natuurlijk input vanuit de organisatie waarbij de functie en houvast is hiervoor. Recruiters doen dit inderdaad ook al, ik ben namelijk zelf een recruiter haha! Dus daar heb je gelijk in. En vanuit mijn functie zie ik hoeveel moeite organisaties hebben om teksten te schrijven. Ik doe dat al jaren dus vandaar het idee om dit aan te bieden :). Dankjewel voor jouw input
Oakes schreef:
18-09-2018 09:49
:rofl: Wat zegt dat over jou? :P
Dat ik goed namen kan geven aan prostituées.

Neem Mij
Anna Naal
Ik Rijd
de vacatuurbuur
Zakelijke oproep! Wat schuift het?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven