Kiezen, ik kan het niet

18-09-2018 14:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mopperen hoor, en wellicht kunnen er meer hier hun ei kwijt :P

Ik kan niet kiezen.

Of nou ja, uiteindelijk wel, maar daar doe ik heel lang over. Heb ik ein-de-lijk een bank uitgezocht, ben ik alweer dagen aan het googelen om te kijken welke sierkussens erbij moeten komen :facepalm: Volgende ramp: als die bank er eenmaal staat en er zijn kussens, dan past de raambedekking niet meer. En moet er een nieuw tafelkleed komen. Gelukkig heb ik wel een beetje in mijn hoofd wat ik wil (dan valt er al een hoop af), maar zelfs dán is de keuze nog reuze. Zwaar irritant!
En 'kijken wat leuk is' vind ik heus wel leuk, maar dan ook nog de knoop doorhakken... Welke kleur / formaat / stof / prijs?

Wie krijgt hier nog meer de balen van? Spui het hier!
Alle reacties Link kopieren
Ja! hier ook iemand die nooit een keuze kan maken. Tenminste niet op een normale manier. Mijn hoofd zit altijd vol met keuzes die ik niet kan maken haha! En heb ik eenmaal een knoop doorgehakt, ga ik zelfs daar nog over twijfelen. Heb het met meubels, dates, studie, werk, maar zelfs kleine dingen zoals wat ik die avond ga eten, of welke serie/film ik uitkies. Heel vervelend!

Ik ben wel een weegschaal.. misschien heeft het daarmee te maken, jij toevallig ook? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar. Ik kan dagen, weken, maanden zoeken naar de perfecte stoel/kussen/telefoon/badmeubel/sneakers etc. Mijn man wordt er ook helemaal gestoord van, die zegt bij alles wat ik laat zien “leuk, maar je koopt het toch niet”. Uiteindelijk kies ik wel iets uit maar de weg ernaar toe.. ik lig er vaak zelfs wakker van O_o
Moet je nu een keuze maken of kun je ook wachten tot de bank binnen is. Van daaruit steeds wat nieuws aanschaffen tot dat alles naar je zin is?

Ik woon nu een jaar of 10 in dit huis en pas nog steeds van alles aan en het wordt steeds meer een geheel. Compleet of af zal het bij mij nooit zijn.
Er is ook zo enorm veel keuze tegenwoordig. Alleen in de supermarkt al: tien soorten hagelslag, dertig soorten vla. Vroeger kon je kiezen uit twee smaken vla, en als je avontuurlijk was maakte je een keer een vlaflip. :-D
Hier nog eentje! Voor mij is de keuzestress soms zelfs zo hoog, dat ik maar besluit om met lege handen de winkel uit te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het omgekeerde probleem. Ik weet veel te goed en te precies wat ik wil. Het vinden is een ander dingetje. En daardoor doe ik soms jaren over een aanschaf: want net niet de goede kleur, vorm, materiaal, binnenkant .... Noem maar op! Na 12 jaar!!!! heb ik sinds vorige week eindelijk DE lamp voor de slaapkamer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
18-09-2018 15:09
Ik heb het omgekeerde probleem. Ik weet veel te goed en te precies wat ik wil. Het vinden is een ander dingetje. En daardoor doe ik soms jaren over een aanschaf: want net niet de goede kleur, vorm, materiaal, binnenkant .... Noem maar op! Na 12 jaar!!!! heb ik sinds vorige week eindelijk DE lamp voor de slaapkamer.
Dat heb ik ook! Wij hebben ook jaren gedaan over de lampen in de woonkamer. Een kast voor onder de tv konden we niet vinden naar onze smaak dus die hebben we laten maken door een meubelmaker.
Maar ook met schoenen, en dan koop ik iets anders omdat ik datgene niet kan vinden en dan zitten ze voor geen meter dus dan kunnen ze weer terug of ze belanden na 5x dragen onderin de kast op de stapel. Van het voorjaar 3 paar schoenen weggegooid die oud waren of die niet lekker zaten en inmiddels liggen er weer 2 paar bij..
Nope. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd en geld. Ik weet precies wat ik wil.

Kan ik iets niet vinden kijk ik over een tijdje wel weer. Of niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar Dolfje! Alleen heb ik het wel afgeleerd om iets te kopen dat het net niet is. Ander probleempje: In eender welke winkel waar ik iets leuk vind, blijkt dat altijd weer zowat het duurste item te zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zó herkenbaar. 6 jaar over gedaan om een bank te kiezen :facepalm: Gék word ik af en toe van mijzelf.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-09-2018 15:30
Zó herkenbaar. 6 jaar over gedaan om een bank te kiezen :facepalm: Gék word ik af en toe van mijzelf.
Dat had ik van jou nooit verwacht!
oudblond wijzigde dit bericht op 18-09-2018 15:42
Reden: foute woordkeuze
1.17% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nog een weegschaal hier die niet kan kiezen !
In zo'n buitenlandse megasupermarkt word ik gek, daar staan wel 50 soorten pasta en kan ik niet kiezen welke ik moet nemen.
Of zolang twijfelen over bijvoorbeeld een paar schoenen, welles/nietes en dan na 2 weken beslissen ze toch te kopen en dan zijn ze uitverkocht, zucht :facepalm:

We zijn bezig met de badkamer en ik ben al weken aan het tobben welke kleur douchematjes en handdoeken ik wil. Het heeft ook een tijd geduurd voordat ik uberhaupt wist wat ik wilde, man is daar handig in die zet mij voor het blok van je moet volgende week tegels uitgezocht hebben want dan zit je twijfeltijd erop.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
18-09-2018 15:40
Dat had ik van jou nooit verwacht!
Ik doe al 10 minuten over een komkommer, echt waar :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
oudblond wijzigde dit bericht op 18-09-2018 15:55
95.95% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
18-09-2018 15:46
:rofl:
Je steeds zo korte gevatheid hier zegt dus helemaal niets over je aankoopgedrag :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Dure smaak, daar heb ik helaas ook een patent op. Blind iets uitkiezen op wat 'leuk' is, is vaak niet het goedkoopste item.
Gelukkig wél mazzel met mijn bank gehad, die bleek in de aanbieding :D

Nu dus op zoek naar kussens...internet al tig keer rond gespeurd en bij drie winkels pro forma een winkelmandje gevuld. En dan nog eens nadenken... zijn 12 kussens niet een beetje veel (ja, zes is namelijk al op het randje, maar ja, ze zijn allemaal leuk), en bij welke winkel dan? Even afgezien van de fysieke winkels waarvoor ik met mijn zus al afgesproken heb om te gaan kijken :facepalm:

Ik kan inderdaad ook wachten tot de bank er staat maar ja, er komt zoveel leuks voorbij...

Gelukkig heb ik blijkbaar niks beters te doen met mijn tijd :$ Nou ja, dagbesteding is ook wat waar ;-D

Weegschaal, nee, een Waterman hier, maar Weegschalen en Watermannen (en Tweelingen) horen wel bij elkaar (luchttekens) :P
Alle reacties Link kopieren
Ja...eindelijk je knoop doorhakken en dan erachter komen dat die schoenen of dat jurkje uitverkocht zijn...

Mijn ex had er een hekel aan om met mij een supermarkt binnen te lopen, voordat ik het mandje eindelijk gevuld had...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Mijn vriend ziet het al aan de blik in m'n ogen als we door een winkel lopen: te veel keus hebben betekent uiteindelijk weg lopen omdat ik het niet kan overzien. En dan zeg ik dat ik er even over wil nadenken... want ik kan domweg niet nadenken op het moment zelf.

Ik ben ook zo'n (voor veel mensen vreselijk type) dat zegt: 'Mij maakt het niet uit'. Vaak is het prettiger om anderen keuzes te laten maken. Zeker als er wat vanaf hangt, maar dat kan al de keuze voor een restaurantje zijn... want daar hangt dan het welslagen van het etentje vanaf.

En soms kies ik dan iets, na veel afwegen... en dan blijkt het nog niet goed. Ja, of het is uitverkocht idd. En dan voel ik me echt een loser!
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
18-09-2018 15:52
Ja...eindelijk je knoop doorhakken en dan erachter komen dat die schoenen of dat jurkje uitverkocht zijn...

Dat hand ik ( tweeling overigens) vroeger heel vaak. Nu koop ik iets als ik het leuk vind maar vandaar dus ook veel miskopen.
Alle reacties Link kopieren
Voor kussenhoesjes is Loods 5 wel een goeie trouwens, ze hebben een overweldigende keuze, als ze het daar niet hebben dan hebben ze het nergens. Teveel keuze voor mij overigens, ik koop er nooit iets omdat ik niet kan kiezen, teveel te zien, ik ging laatst kijken voor een tafeltje en raakte bij binnenkomst alweer ontmoedigd.

Ik koop overigens heel vaak dingen om 23:59 online, omdat ik dan voor mezelf een deadline heb :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven