Bijna jarig maar....

21-09-2018 09:59 14 berichten
Volgende week ben ik jarig. Ik heb best een 'koelere-jaar' achter de rug met als uitkomst dat ik wat duidelijke keuzes heb gemaakt over wat ik wil voor mijn toekomst. Ookal ben ik al 'op leeftijd' ;-); ik ben weer aan een Master begonnen in een totaal andere richting bijvoorbeeld. Ik ga niet met tegenzin naar mijn werk maar bevrediging haal ik er niet meer uit. Met pensioen wil ik nooit dus wilde ik graag iets gaan doen als ik 'later groot ben' wat ik heel lang kan volhouden. Ook heb ik afscheid van bepaalde 'mensen' genomen. Maar ik ben ook ziek geweest etc. etc. En nu ben ik dus bijna jarig. Man mailde me gisteren wat ik wilde gaan doen op mijn verjaardag. Antwoord 'he-le-maal NIETS!' Ook echt op die manier. Zijn antwoord: "Lekker uit eten dan met alleen ons dus...". Nee, echt 'he-le-maal NIETS!'. Geen cadeautjes geen visite ook niet in het weekend ook niet voor koffie.

De dag van mijn verjaardag zelf heb ik college en ALS ik al wat wil is het in de avond mijn favoriete series bingewatchen op de bank met mijn haar prut en in een joggingbroek een stuk brie wegwerken oid want mijn series starten volgende week weer.

Gewoon een dag zoals een andere dag zou verlopen, dus mijn 'verjaardag' eigenlijk laten verlopen. Ik wil niet 'ontsnappen' aan visite door uit eten te gaan of excuses te verzinnen. Ik wil gewoon niet. Mijn leukste verjaardag lijkt me nu met man op de bank dus lui series kijken. Meer niet. Ik zie zelfs al op tegen de 'hoera gefeliciteerd' appjes te moeten beantwoorden, en ben al lang blij dat ik facebook 8 maanden terug verwijdert heb ;-). Die laatste is dus al getackeld.

Enfin, de aankomende dagen zullen de vragen komen van jan en allemaal over het hoe en wanneer. Kan ik gewoon zeggen; "ik vier het niet want ik heb er gewoon echt geen zin in?" Of moet ik me uit beleefdheid putten in excuses (druk wegens werk, studie, huiswerk etc. etc. wat feitelijk niet waar is want ik kan in het weekend best tijd vrij 'maken' voor koffie mensen en taart, maar ik wil het gewoon niet. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon zo doen als jij wilt, niet dus. En dat ook zeggen tegen mensen. Ik vier het niet (punt, geen uitleg dus en als daar naar wordt gevraagd zeg je dat je er dit jaar even geen zin in hebt). Zet je telefoon lekker uit en beantwoord een dag later de appjes (of wanneer jij daar zin in hebt).
Alle reacties Link kopieren
Jouw verjaardag, jouw feestje.

'Ik vier het niet want ik heb er gewoon geen zin in' lijkt me dan ook een prima antwoord. Alvast een relaxte avond gewenst!
Alle reacties Link kopieren
ik vier het niet want ik heb er gewoon echt geen zin in

Dit kan prima! Jouw leven, jouw verjaardag dus lekker doen waar je zin in hebt en vooral NIET doen waar je geen zin in hebt!
Alle reacties Link kopieren
'Dit jaar geen zin om het te vieren', klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Jan en alleman zullen wel ten diepste teleurgesteld zijn, wat moeten zij nou met die dag aanvangen? Ik zou het voorzichtig brengen, maar wel eerlijk zijn.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Kan prima, je bent echt niet verplicht om je verjaardag te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt.

Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
Dus goed duidelijk maken dat je het niet viert.
Maar er zullen ongetwijfeld mensen appen, emailen of zelfs opbellen om je te feliciteren.
Tijd geleden wilde ik mijn verjaardag ook absoluut niet vieren, maar mijn moeder had toch wel een cadeautje gekocht (die ik kreeg toen ik een week later bij haar was) en ze had toen ook taart gekocht: "ja, maar we vieren het wel een beeeeeetje..."
Bereid je daar op voor.

Veel relax-plezier op de bank!
inkepinkje schreef:
21-09-2018 10:07
Jan en alleman zullen wel ten diepste teleurgesteld zijn, wat moeten zij nou met die dag aanvangen? Ik zou het voorzichtig brengen, maar wel eerlijk zijn.
hahaha, ik begrijp wat je bedoelt ;-). Nou, er zijn er die dat wel zullen zijn. Normaal pak ik altijd best grootst uit en maak ik er een authentiek Caraïbisch feest van incluis overload aan eten waarvoor ik dagen in de keuken sta, muziek ende gezelligheid enzo. Daarom is dit wat ik nu wil echt wel het compleet tegenovergestelde van hoe ik het normaal vier. Daarbij is het ook nog eens een echt jubileum jaar...'. Zo eentje die je knallend viert (je weet wel, die met een pop in de tuin in Nederland ed) als je het normaal al groots aanpakt. Ik zie dus denk ik vooral op tegen de vragen 'waarom dan niet joh' en 'gaat het wel goed met je?'. Want ja, momenteel gaat het echt heel erg goed, maar afgelopen jaar niet, maar ik heb niet zo'n zin om dat gesprek met iedereen aan te moeten gaan.

Ook ben ik nogal bang dat onze buren uit de straat TOCH met die kutpop aankomen waardoor ik TOCH weer echt jarig ben want iedereen kan het zien. Ik moet dat dus echt voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je goed recht. Deden meer mensen dat maar, dan hoef je zelf die feestjes ook niet af.
Je staat er overigens versteld van hoe weinig mensen je verjaardag onthouden. Ik heb het een paar jaar niet gevierd en op FB de meldingen uitgezet. Dan feliciteert echt helemaal niemand je. Het gekke is... dat is ook best pijnlijk, ergens, zoveel oppervlakkigheid. Maar zo werkt het. Dus ja, waarom zou je dan niet in je huisbroek Netflix-series kijken?
Man is een maand later jarig overigens. Die viert het sowieso niet. N.a.v. een aantal topics hier op de reispijler hebben we besloten in januari op zijn allerkoudst naar Fins Lapland te gaan om te gaan sneeuwscooteren/elanden kijken/hondentocht/noorderlicht/glazen iglo/sneeuwschoenwandelen/noorderlicht en ijsvisdingen te gaan doen. Ik kan natuurlijk zeggen dat dat onze manier is om dit jaar samen onze verjaardag te vieren. Maar dat is ook een kutexcuus want daar is geen woord van waar. Dat hadden we toch wel gedaan omdat ik me hier heb lopen verlekkeren aan die reisverhalen over Lapland.
Alle reacties Link kopieren
Zou de reis (super gaaf, staat ook nog op ons lijstje!) ook niet als excuus gebruiken. Geen zin om te vieren is reden genoeg!

Weet niet waar je woont, maar hier in de regio (Achterhoek) zou je het wel heel duidelijk tegen je buren moeten zeggen, anders staat er alsnog een pop in je tuin.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
21-09-2018 10:30
Zou de reis (super gaaf, staat ook nog op ons lijstje!) ook niet als excuus gebruiken. Geen zin om te vieren is reden genoeg!

Weet niet waar je woont, maar hier in de regio (Achterhoek) zou je het wel heel duidelijk tegen je buren moeten zeggen, anders staat er alsnog een pop in je tuin.
Dit! Gewoon zeggen dat je geen verjaardag viert. Je dit absoluut niet wilt en je dat ding desnoods in de hens zet als ze het wel flikken.
Ze willen je zogenaamd een fijne dag bezorgen, dat kunnen ze door dat absoluut niet te doen!
Laat desnoods je man het nogmaals benadrukken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven