een goede camera?

21-09-2018 11:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede keuze maken vereist ervaring en vakkennis. Het is lastig om informatie te onderscheiden, is het voor marketing of zelf-promotie? Is het relevant of up-to-date? Is de informatie van goede kwaliteit?

Ik wil graag een aantal zelf-foto's nemen met statief. Van lifestyle tot zakelijk.

Welke voor camera ( < 400,-) zouden jullie hiervoor aanraden? Waar moet ik op letten?
anoniem_375453 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 12:32
0.52% gewijzigd
Waarom hier een camera voor kopen en niet een goede fotograaf inhuren? Ben je waarschijnlijk voor minder dan 400 euro klaar....
Wat Lily zegt dus.

Bovendien geef je geen enkele definitie van wat voor jou een goede camera is, dus daarmee ga je ook niet verder komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook door een fotograaf laten doen. Foto's van jezelf nemen is best moeilijk. Ik kan vrij goed fotograferen, maar een goed zelfportret is veel lastiger. Ik krijg de indruk dat je een soort portfolio wil maken, dan moet het toch echt wel professioneel ogen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
21-09-2018 11:44
Waarom hier een camera voor kopen en niet een goede fotograaf inhuren? Ben je waarschijnlijk voor minder dan 400 euro klaar....
Een camera kan je hergebruiken. Misschien wil ik meer foto's of andere mensen fotograferen, dan kunnen bedragen al snel oplopen. Daarbij vind ik het leuker om het zelf te doen.

Het inhuren van een goede fotograaf is wel een goede keuze, die hebben oog voor details en kunnen je sturen, maar doe het liever zelf.
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 11:54
Een camera kan je hergebruiken. Misschien wil ik meer foto's of andere mensen fotograferen, dan kunnen bedragen al snel oplopen. Daarbij vind ik het leuker om het zelf te doen.

Het inhuren van een goede fotograaf is wel een goede keuze, die hebben oog voor details en kunnen je sturen.
Maar dat zei je er niet bij.... Maar blijkbaar kun je dus nog niets of niet zoveel met een camera*, dus ik zou een portret (zeker een zakelijk portret) lekker overlaten aan iemand die er wél verstand van heeft.

* Foto's maken is namelijk veel meer dan een beetje inzoomen en op een knopje drukken. En of je een echt goede camera hebt voor beneden de 400 euro betwijfel ik ook. Ik heb als beginner een aantal jaar geleden een spiegelreflex aangekocht en was toch echt niet klaar onder de 800 euro en dan had ik nog niet zoveel bijzonders.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 12:01
22.10% gewijzigd
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 11:54
Een camera kan je hergebruiken. Misschien wil ik meer foto's of andere mensen fotograferen, dan kunnen bedragen al snel oplopen. Daarbij vind ik het leuker om het zelf te doen.

Het inhuren van een goede fotograaf is wel een goede keuze, die hebben oog voor details en kunnen je sturen, maar doe het liever zelf.
Verdiep je eerst maar eens in de fotografie, met name portretfotgrafie. Dan kom je er al vrij snel achter dat je beter een professionele fotograaf kunt inhuren en zelf lekker kiekjes kunt blijven maken met je smartphone.

Wat Lily ook al zegt, een beetje camera heb je niet voor een bedrag lager dan vierhonderd euro.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
21-09-2018 11:56
Maar dat zei je er niet bij.... Maar blijkbaar kun je dus nog niets of niet zoveel met een camera*, dus ik zou een portret (zeker een zakelijk portret) lekker overlaten aan iemand die er wél verstand van heeft.

* Foto's maken is namelijk veel meer dan een beetje inzoomen en op een knopje drukken. En of je een echt goede camera hebt voor beneden de 400 euro betwijfel ik ook. Ik heb als beginner een spiegelreflex aangekocht en was toch echt niet klaar onder de 800 euro en dan had ik nog niet zoveel bijzonders.
Hoeveel verschil is er in kwaliteit tussen een 400,- camera en een 800,- camera? En wat is het verschil precies?
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 12:02
Hoeveel verschil is er in kwaliteit tussen een 400,- camera en een 800,- camera? En wat is het verschil precies?
Begin eens met het antwoord op de vraag wat voor type camera je wil.
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 12:02
Hoeveel verschil is er in kwaliteit tussen een 400,- camera en een 800,- camera? En wat is het verschil precies?
Blijkbaar heb je werkelijk geen flauw idee wat een camera nou eigenlijk is en wat deze kan. En ik ga het verschil ook niet uitleggen. Laat ik het erop houden dat je er met de body (de camera zelf dus) niet bent. Je kunt natuurlijk altijd kiezen voor een compact camera, die zijn goedkoper....
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-09-2018 12:03
Begin eens met het antwoord op de vraag wat voor type camera je wil.
Ik denk dat ik een digitale spiegel reflex camera nodig heb. Maar dan zijn er allemaal verschillende soorten lenzen etc. en allemaal andere dingen waar ik geen verstand van heb. Ik kan nog grondiger onderzoek doen, maar ik mis gewoon de ervaring en vakkennis om de juiste uit te kiezen.
anoniem_375453 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 12:16
14.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je beter eens een cursus gaan volgen, waarbij je je laat informeren over hoe een camera werkt en wat past bij wat jij zoekt. Er is zoveel aanbod dat je wel een beetje verstand van zaken nodig hebt om hieruit te kunnen kiezen.
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 12:11
Ik denk dat ik een digitale spiegel reflex camera nodig heb. Maar dan zijn er allemaal verschillende soorten lenzen etc. en allemaal andere dingen waar ik geen verstand van heb. Ik kan nog grondiger onderzoek doen, maar ik mis gewoon de ervaring en vakkennis om de juiste uit te kiezen.
Dan is een beetje body al meer dan vierhonderd euro. En als je geen verstand hebt van fotografie, kun je het beter uitbesteden. Want zelfs al heb je goede apparatuur, dan nog heb je kennis nodig om een fatsoenlijke foto te maken.
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 12:11
Ik denk dat ik een digitale spiegel reflex camera nodig heb. Maar dan zijn er allemaal verschillende soorten lenzen etc. en allemaal andere dingen waar ik geen verstand van heb. Ik kan nog grondiger onderzoek doen, maar ik mis gewoon de ervaring en vakkennis om de juiste uit te kiezen.
Voor 400 euro een digitale spiegelreflex camera kopen, met een fatsoenlijke prime lens is een droom. Daarvoor kun je echt geen redelijke kwaliteit kopen.
Als je goede informatie en voorlichting wil kun je altijd een fotospeciaalzaak binnenlopen en daar je vragen stellen. Zij kunnen je wellicht ook compactcamera's laten zien die je zou kunnen gebruiken om selfies te maken.
Head* schreef:
21-09-2018 13:12
Voor 400 euro een digitale spiegelreflex camera kopen, met een fatsoenlijke prime lens is een droom. Daarvoor kun je echt geen redelijke kwaliteit kopen.
Als je goede informatie en voorlichting wil kun je altijd een fotospeciaalzaak binnenlopen en daar je vragen stellen. Zij kunnen je wellicht ook compactcamera's laten zien die je zou kunnen gebruiken om selfies te maken.
TO hoeft dan weer niet per sé een prime lens. Een zoom objectief is in haar geval misschien nog wel beter. Maar goede apparatuur is geen garantie voor een goede foto.
Oh, en als je meer wil weten over de technische kant van camera's, kijk dan eens op https://www.dpreview.com/. Zij hebben veel informatie en objectieve reviews.
lise1985 schreef:
21-09-2018 13:14
TO hoeft dan weer niet per sé een prime lens. Een zoom objectief is in haar geval misschien nog wel beter. Maar goede apparatuur is geen garantie voor een goede foto.
To kan helemaal geen goede apparatuur betalen. En dat laatste spreekt natuurlijk voor zich.
Alle reacties Link kopieren
En dit dan? Voldoende om er redelijk goede foto's mee te maken?

https://www.coolblue.nl/product/785665/ ... zwart.html
+
https://www.coolblue.nl/product/23572/c ... 6-iii.html
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 20:03
En dit dan? Voldoende om er redelijk goede foto's mee te maken?

https://www.coolblue.nl/product/785665/ ... zwart.html
+
https://www.coolblue.nl/product/23572/c ... 6-iii.html
Heb je voldoende kennis van fotografie?
Ik zou gewoon eens naar een fotozaak gaan en je wensen duidelijk kenbaar maken (misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp weinig van je camerawensen), dan goed advies vragen en verschillende camera's in de hand houden en testen in de winkel. En vergeet het volgen van een fotocursus niet.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 20:25
4.32% gewijzigd
anoniemwayway100 schreef:
21-09-2018 12:11
Ik denk dat ik een digitale spiegel reflex camera nodig heb. Maar dan zijn er allemaal verschillende soorten lenzen etc. en allemaal andere dingen waar ik geen verstand van heb. Ik kan nog grondiger onderzoek doen, maar ik mis gewoon de ervaring en vakkennis om de juiste uit te kiezen.
En waarom denk je dat?
Gezien je beperkte kennis heb ik het idee dat je dat ergens gelezen hebt, maar geen idee hebt waarom en waarom niet iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven