rare gespreksflarden

21-09-2018 15:51 30 berichten
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Dat je zomaar een stuk van een gesprek opvangt, maar net niet alles. En dat je er de hele dag over na blijft denken, omdat het ongelooflijk vreemd was, of juist heel grappig of misschien zelfs gewoon ongepast?
Deel het, want ik vind het fascinerend. (Tenzij ik hier alleen in ben, dat kan natuurlijk)
In Kruidvat, twee oudere dames (70+) met zwaar Veenkoloniaals accent, een van de dames ook met zo'n ouderwetse, zware shag-stem:
Dame 1, pakt verpakking Lactacyd: "Is dit wat dan, Jannie?"
Dame 2: "Nee wicht, dat is om schoon te maken, maar ik heb ja een schimmelinfectie aan de poes!"

Bij de kassa van de Coop: "Ze hebben ons Bennie ook gecremeerd, wist je dat? Ze hebben me niets verteld, ik mocht er niet eens bij zijn"

Ik kan me dan de hele dag afvragen wat er misgelopen is tussen Bennies nabestaanden en die vrouwe bij de kassa, maar misschien ben ik ook wat obsessief.
Misschien is Bennie de hond :P
Alle reacties Link kopieren
Zomer, terrasje aan het water. Komt in de verte een wat onverzorgde man aanwankelen en hij is duidelijk beschonken. Het kruis van zijn broek is drijfnat.
Hij landt aan bij een statafel en raakt aan de praat.
Ik kan niet het hele gesprek volgen maar ik hoor die andere man zeggen: "Dat kun je niet maken hoor, daar krijg je gezeik mee"
😎
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ja! Vanmorgen nog in de rij bij de kassa.
Ik ving op: de cardioloog wou niks meer doen.

Ehh....wou niet? Hoezo 'wou'?

Heeft een cardioloog iets om/over zijn patiënt te willen?

Ik had liever gehoord dat hij niets meer 'kon'.
Daar kan ik dan wel even mijn hersens over breken.
Weet nl niet hoe het met de patiënt is afgelopen.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:07
12.48% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Leuk topic :-)

Een concreet voorbeeld weet ik zo niet; maar ik vang ook regelmatig gespreksflarden op.
Tegenwoordig met alle mobiel-bellers op straat en in de trein helemaal.

Vervolgens heb ik dan de neiging er zelf een vervolg op te bedenken. :-)

Het zouden vaak ook wel mooie beginzinnen zijn voor bijvoorbeeld improvisatietheater.
Alle reacties Link kopieren
Haha jaaaaa geniaal topic!!.
Ik moet ook regelmatig grinniken door wat ik opvang uit gesprekken.. kan nu geen voorbeeld geven maar ik kom er nog op terug!
Dit topic ga ik volgen! :proud:

Ik maak dit vaak mee, maar vergeet het dan toch blijkbaar heel snel weer......
Ik kan er nu niet even snel opkomen.

Ik krijg sowieso heel veel mee van wat om me heen gebeurd. Gesprekken, bijna struikelende mensen, apart geklede mensen alleen krijgen degene met wie ik dan ben dat bijna nooit mee helaas :$
Alle reacties Link kopieren
Gesprek tussen de bakkersvrouw en een oude man:
'Hoe gaat het met uw vrouw?'
'Goed hoor. Maar ik plas al ruim een week bloed'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens in de trein een gesprek gehoord van een vrouw (jaar of 30) die iemand vertelde over de eerste keer seks met haar potentieeltje....
Blijkbaar had hij nogal een grote joker (niet mijn woorden) en was ze heel bang dat het niet zou passen maar uiteindelijk lukte het en was het helemaal geweldig. Inclusief details.
,
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 16:59
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TVP
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
soms hoor je inderdaad de raarste dingen. Ik ga volgen!
Op de camping tussen ouders en kinderen. Altijd zeer vermakelijk.
Een keer in de trein, was een meisje met haar vriendje aan het bellen en luidkeels een hele eisenlijst aan het doorgeven: “ja, ik wil dat je een nieuwe laptop voor me koopt! Een Apple! Nee ik wil geen Acer, ik wil een Apple en als ik die niet van je krijg, maak ik het uit! En ik wil ook nog nieuwe laarzen! Ik meen het hoor, ik meen het echt!”

Dit ging echt heel lang door, minstens een half uur en iedereen zat elkaar aan te kijken met mix van ergernis en verbazing, tot iemand riep: “mag ik dan ook een nieuwe laptop van hem?”. En daarna ging iedereen los met z’n eigen eisen, briljant :-D
Op de camping waar wij met waren aangekomen bij de buren:

Moeder: 'Jongens doe die Nintendo's nou effe weg en kom uit die caravan, mama heeft een glaasje fris in geschonken en een bakje chipjes gemaakt.'

Ik rolde haast van mijn stoel toen er uiteindelijk twee jong volwassen jongens uit die caravan stapten. Ik had twee kinderen verwacht van onder de tien.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 21:06
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
21-09-2018 17:32
Een keer in de trein, was een meisje met haar vriendje aan het bellen en luidkeels een hele eisenlijst aan het doorgeven: “ja, ik wil dat je een nieuwe laptop voor me koopt! Een Apple! Nee ik wil geen Acer, ik wil een Apple en als ik die niet van je krijg, maak ik het uit! En ik wil ook nog nieuwe laarzen! Ik meen het hoor, ik meen het echt!”

Dit ging echt heel lang door, minstens een half uur en iedereen zat elkaar aan te kijken met mix van ergernis en verbazing, tot iemand riep: “mag ik dan ook een nieuwe laptop van hem?”. En daarna ging iedereen los met z’n eigen eisen, briljant :-D
:HA: briljant!
Meisje kon daar zeker niet om lachen? ;-)
Alle reacties Link kopieren
In de tram zat een man te vertellen dat ie vreemd was gegaan tegen denk ik zn beste vriend. Tram zat muisstil mee te luisteren.
Totdat de man zei “maar je mag t aan niemand vertellen”
Toen moest de hele tram natuurlijk keihard lachen. En brak de man zn gesprek af :)
Een zebra is geen paard met strepen
In Rotterdam een man aan de telefoon (met Rotterdams accent) “en heb je al het alweer bijgelegen met je moeder?”.
Ik werd een keer gebeld door een onbekend nummer. Een jonge vrouw, boos: "Ja, getverdemme hoe komt die troep in mijn bed?" Ze verbrak de verbinding toen ik zei dat ze vast iemand anders had willen bellen. Ik zou graag weten wat er in dat bed lag.
Alle reacties Link kopieren
Bij Action voeren sommigen gesprekken in onverstaanbare vermoedelijk oosteuropese talen, zó hard dat je er bijna iets van zou zeggen maar dan denk ik: over vijf minuten sta ik toch weer buiten en dan heb ik er geen last meer van. Het gaat vermoedelijk over de spullen die ze zien staan maar mogelijk over iets heel anders. Maar wél super geëmotioneerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar van 2,50 euro zo'n mooi dienblad daar zou ik ook wel uit mijn plaat van gaan natuurlijk. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2018 18:14
Op de camping waar wij met waren aangekomen bij de buren:

Moeder: 'Jongens doe die Nintendo's nou effe weg en kom uit die caravan, mama heeft een glaasje fris in geschonken en een bakje chipjes gemaakt.'

Ik rolde haast van mijn stoel toen er uiteindelijk twee jong volwassen jongens uit die caravan stapten. Ik had twee kinderen verwacht van onder de tien.
:rofl:
Gewéldig!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gatekeeper* schreef:
21-09-2018 20:49
In Rotterdam een man aan de telefoon (met Rotterdams accent) “en heb je al het alweer bijgelegen met je moeder?”.
:rofl:
Mijn volwassen buurjongen (nette 20 plusser met ogenschijnlijk zeer nette ouders) die zijn huis uitloopt, zich omdraait, middelvinger opsteekt richting de gang en keihard "fuck you!" schreeuwt.

Ik was verbijsterd... Maken deze mensen ook ruzie? Wat was daar gebeurd????
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 08:55
1.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven