Geen rijbewijs.

21-09-2018 16:34 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav een ander topic.

Ik ben 51 en heb geen rijbewijs.

Wat een gezeur en gezeik heb ik jaren aan moeten horen dat het achterhaald is om geen rijbewijs te hebben; je hebt vrijheid, je bent onafhankelijk. Dat zijn de twee belangrijkste redenen die ik heb gehoord om een rijbewijs te hebben.

In mijn leven heb ik 2 rijlessen gehad en ben er destijds achtergekomen dat autorijden niets voor mij is.

Vrijheid heb ik gewoon dmv tram/bus/metro/boot/trein/vliegtuig/mijn benen noem maar op.

Wie heeft er ook geen rijbewijs?

Ah, ik dacht de laatste vrouw zonder rijbewijs te zijn in Nederland.

Ik heb dus geen rijbewijs en die gaat er ook niet komen, heb altijd in grote plaatsen gewoond waar het openbaar vervoer prima was en de rest doe ik wel op de fiets.
Wel rijlessen gehad in het verleden maar dat was omdat ik een tijdje in het buitenland verbleef waar een rijbewijs wel handiger zou zijn.
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:40
1.09% gewijzigd
Ik heb wel een rijbewijs maar heb angst. Ik heb zelf op 1 keer na al 19 jaar niet meer op de snelweg gereden. Ik durf wel binnen de bebouwde kom te rijden en waar ik 80 mag rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen rijbewijs meer, omdat ik chronisch ziek ben en mn rijbewijs ieder jaar verlengd wordt, plus de kosten van een keuring bij een neuroloog. Werd me iets te gortig en daarbij mag ik alleen maar rijden in een aangepaste auto, wat ook veel geld kost om in te bouwen. Ik kan me hier gelukkig goed redden met de trein en de bus. Dus auto+rijbewijs compleet afgezworen.
Ik heb geen rijbewijs.

Ik heb ASS en er komen veel te veel prikkels op me af op de weg (fietsen gaat gelukkig wel; ik maak veel kilometers ermee per week) en vooral in de auto slaat het om in angst.
Wel geprobeerd, zelfs keer afgereden zonder succes, daarna opgegeven.

Ik ben toch niet onafhankelijk en zelfstandig door de beperkingen die ik heb, dus mis niks.

Vrijheid heb ik door de fiets en openbaar vervoer.
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:46
6.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij heeft ook een rijbewijs, en de shit die hij over zich heen krijgt.. echt belachelijk! Als je het niet mist, dan is het prima toch?😀
Ik heb zelf wel een rijbewijs maar geef heel vaak de voorkeur aan fietsen. Zelfs als het slecht weer is. Ik hou gewoon niet zo van auto rijden. Alleen als het echt handiger is, naar een andere stad 80km verderop ofzo. Want de trein is helaas nog steeds veel duurder dan de auto.
Mijn moeder had overigens geen rijbewijs, daarom ben ik opgegroeid met fiets, bus en trein. Ik haalde mijn rijbewijs pas op mijn 25e en had daarna nog 8 jaar geen auto.
Ik heb vrij laat mijn rijbewijs gehaald (wel op mijn 18e lessen gehad en ook een paar keer afgereden, toen een enorme faalangst ontwikkeld voor dat praktijkexamen)

Ik ben blij dat ik ondanks dat de stap steeds groter werd om toch weer te beginnen het toch gedaan heb!

Als je het niet mist prima toch maar na twee lessen kun je er natuurlijk nog niet zeggen dat het niets voor jou is.
Ik zou niet kunnen leven zonder Rijbewijs en auto.
Hetvrijewoord schreef:
21-09-2018 16:49
Ik heb vrij laat mijn rijbewijs gehaald (wel op mijn 18e lessen gehad en ook een paar keer afgereden, toen een enorme faalangst ontwikkeld voor dat praktijkexamen)

Ik ben blij dat ik ondanks dat de stap steeds groter werd om toch weer te beginnen het toch gedaan heb!

Als je het niet mist prima toch maar na twee lessen kun je er natuurlijk nog niet zeggen dat het niets voor jou is.

Voor mij is autorijden eigenlijk nog steeds niet ideaal. Zal niet zeggen "niks" want ik kan het wel. Maar alleen op routes die ik goed ken. Ben ik ergens onbekend dan ga ik ineens rijden als een beginneling. Kan niet tegelijkertijd zoeken waar ik heen moet en op het andere verkeer letten/aan de regels denken.
Best eng, want ik heb het idee dat ik ooit een keer een ongeluk ga veroorzaken op die manier. Op de fiets ben ik veel en veel zekerder.
Ook in het donker rijden vind ik geen pretje en maakt me onzeker.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:52
Ik zou niet kunnen leven zonder Rijbewijs en auto.
Dramaqueen. Ik leef al bijna 51 jaar zonder rijbewijs. Gaat prima hoor.
Ik heb ook geen rijbewijs. Volgende week de eerste les, ben begin 30.
Heb op mijn 18 veel lessen gehad maar na 3 keer afrijden was ik er helemaal klaar mee. En toen had ik ook geen geld meer Haha. Nu ga ik nog een poging wagen. Al vind t ik echt afschuwelijk.
Onze familie en vrienden wonen allemaal wat verder weg en de treinverbinding is niet echt jofel. Dus het zou mij wel veel mogelijkheden opleveren.
vivapimpelmees schreef:
21-09-2018 16:56
Dramaqueen. Ik leef al bijna 51 jaar zonder rijbewijs. Gaat prima hoor.
Niks dramaqueen aan. Als je het niet gewend bent, dan weet je ook niet wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik kreeg dat al te horen toen ik niet meteen.. toen ik 18 was mijn rijbewijs ging halen.. Heb mijn rijbewijs nu wel 1 jaar ong.. en ook nodig (ik ben 24 jaar nu)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen rijbewijs vanwege een oogafwijking.

Maar ik baal er vreselijk van dat ik geen rijbewijs heb.

Het beperkt je vrijheid behoorlijk.
Zo wilde ik op een marge dag met kind naar het militair museum in Arnhem. Daar is dus gewoon niet te komen met het openbaar vervoer.

Afgelopen zomer ging ik met kind naar een nabijgelegen recreatieplas op de fiets. Zaten we daar op ons handdoekje in de volle zon.

Dan kijk ik toch ietwat jaloers naar de mensen die met de auto komen en strandstoeltjes, een pop up tentje voor schaduw, een koelbox met wat te eten en te drinken en een groot opblaasbaar drijfding kunnen meenemen.

In het verleden ook wel eens banen misgelopen omdat ik geen rijbewijs has en dus niet bij een klant langs kon. Of omdat een bedrijf op een plek zat waar je met de auto in een jalf uurtje kon zijn. Prima te doen dusasr openbaar vervoer anderhalf uur enkele reis betekende en 3 uur reizen op een dag mij te gortig werd. En ook bedrijven waar ik überhaupt niet kon solliciteren omdat het op een industrie terrein. Lag waar geen openbaar vervoer is.
Als
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een rijbewijs, maar door gezondheid rij ik nu niet meer. En zelfs dan krijg je negatief commentaar. Ik heb mijn rijbewijs ook op iets latere leeftijd gehaald en toen ik nog geen rijbewijs had kreeg ik ook zo vaak commentaar van klasgenoten. Wat die klasgenoten alleen even vergaten was dat zij alles betaald kregen door hun ouders en dat ik het zelf moest betalen. En ik had er toen geen geld voor.
Waar ik woon is alles trouwens echt prima te doen met het ov.
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:52
Ik zou niet kunnen willen leven zonder Rijbewijs en auto.

Ook als je het gewend bent dagelijks te rijden, val je natuurlijk niet dood neer als je het zou moeten opgeven.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 17:05
4.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:58
Niks dramaqueen aan. Als je het niet gewend bent, dan weet je ook niet wat het is.
Je bent wel een dramawlqueen. Genoeg mensen die geen rijbewijs mogen halen. En ja dat is lastig maar je gaat er niet dood aan.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
21-09-2018 16:49
Ik heb vrij laat mijn rijbewijs gehaald (wel op mijn 18e lessen gehad en ook een paar keer afgereden, toen een enorme faalangst ontwikkeld voor dat praktijkexamen)

Ik ben blij dat ik ondanks dat de stap steeds groter werd om toch weer te beginnen het toch gedaan heb!

Als je het niet mist prima toch maar na twee lessen kun je er natuurlijk nog niet zeggen dat het niets voor jou is.
Nou, wel dus.
Fietsen in het verkeer is ook niets voor mij, op een rustig fietspad, oké.

ñuca schreef:
21-09-2018 16:56
Voor mij is autorijden eigenlijk nog steeds niet ideaal. Zal niet zeggen "niks" want ik kan het wel. Maar alleen op routes die ik goed ken. Ben ik ergens onbekend dan ga ik ineens rijden als een beginneling. Kan niet tegelijkertijd zoeken waar ik heen moet en op het andere verkeer letten/aan de regels denken.
Best eng, want ik heb het idee dat ik ooit een keer een ongeluk ga veroorzaken op die manier. Op de fiets ben ik veel en veel zekerder.
Ook in het donker rijden vind ik geen pretje en maakt me onzeker.

Klinkt alsof je niet regelmatig/vaak rijdt?
Ik heb ook geen rijbewijs, ik ben 30.

Twijfel erg of ik het wel ooit wil gaan halen. Ben erg angstig en ik vind het ook niets voor mij om auto te rijden. De enige reden dat ik wel een rijbewijs zou willen is voor in het buitenland, als ik een autovakantie of roadtrip met mijn partner zou doen. Ik zou het dan wel vervelend vinden dat ik hem niet kan aflossen.

Maar voor hier in Nederland... tja, het OV is irritant, maar zo heul vaak ga ik niet van huis, en mijn vriend kan rijden.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:52
Ik zou niet kunnen leven zonder Rijbewijs en auto.

Oh hemel, jij hebt geen leven zonder rijbewijs of auto?

Je bent nooit te oud om je rijbewijs te halen. Mijn vader stuurde m'n moeder op les toen ik 18 was en dus ook ging rijden. Ze was toen al half in de 40 en heeft er 5 keer over gedaan, maar wat ben ik blij dat ze op dat gebied zelfstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft op zijn 33e zijn rijbewijs gehaald.
Had het ook nooit nodig want wij woonden in een grote stad en hij werkte in diezelfde stad met een bushalte voor de deur.
Vorig jaar zijn we verhuisd en zat zijn werk ineens een uur verderop, toen dus toch maar een rijbewijs gehaald.

Ik zelf heb vanaf mijn 19e een rijbewijs en zou niet zonder auto willen. Al onze familieleden en vrienden wonen op bijna een uur auto afstand en ook naar mijn werk; het zou allemaal veel langer duren en veel duurder zijn als ik alles met de bus en trein moest doen. Ik vind het OV ook vaak irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 en heb geen rijbewijs. Nooit les gehad vroeger ook.
Ik heb wel een bromfietscertificaat (lekker woord voor galgje zeg) maar mis de vrijheid die je krijgt met een auto eigenlijk wel. Het heeft me in het verleden ook nog al eens belemmerd in mijn zoektocht naar een baan. Ik woon in de polder en dan is je actie radius toch behoorlijk beperkt want het OV rijd hier ook veel minder, en een treinstation ligt in de dichtstbijzijnde stad en niet om de hoek.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven