Vriend dreigt het uit te maken in ruzies

07-10-2018 22:02 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik Zit met iets waarmee ik niet snel met iemand over praat en iets waarmee ik best wel erg zit. Mijn vriend heeft agressie problemen, hij krijgt snel woedeaanvallen etc. Maar nu is het probleem dat wanneer we ruzie hebben (wat de laatste tijd gelukkig niet veel meer is) dreigt hij het uit te maken. Ik twijfel Zelf nog vaak om het uit te maken omdat hij mij altijd uitscheld voor bvb: kk hoer etc. Ook heeft hij mij vaak geslagen eerder in de relatie, dat is nu al veel minder. Maar het grote probleem is dat hij heel weinig vertrouwen heeft in mij omdat ik in het begin van de relatie een paar keer heb gelogen over dingen, niet super erge dingen maar hij vat het dan groter op. Maar hij is heel jaloers, steeds als hij Mn laatst gezien ziet wanneer ik voor het laatst geappt heb met iemand, vraagt hij met wie, ik mag niet meer met een jongen samen fietsen, bijna niet meer praten etc. Maar hij zit wel soms gewoon in de pauzes met meisjes en praat er ook gewoon mee maar zodra ik daar iets over zeg, wordt hij boos op mij waardoor ik niet weet wat ik dan moet doen en maar altijd alle schuld op me moet nemen... Ik hou nog zoveel van hem en wil het ook niet uitmaken.. wat moet ik doen????
wat is kk
Alle reacties Link kopieren
Wat je moet doen?heel goed bedenken waarom, en of je echt van hem houdt.
Houd je van hem omdat hij je slaat, uitscheldt, jaloers is,? daar moeten toch wel heel goede eigenschappen tegenover staan. Als ik jou was, of je vriendin of je zus of je moeder zou ik zeggen: Hou de eer aan jezelf en maak het zelf uit. Niet wachten tot hij het doet.
Hij doet het niet want je streelt zijn ego teveel door alle schuld en oorzaken bij jezelf te zoeken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hij heeft je vaak geslagen, maar ‘gelukkig’ is dat al veel minder. Niet dat het opgehouden is, maarrr wel veel minder. Ook scheldt hij en is hij jaloers. Wat een parel. Dit is een no-brainer hoor. Ik zou zo snel mogelijk een liefdesbaby maken om hem voor altijd aan me te binden.
Alle reacties Link kopieren
Hou je echt van hem? denk het niet. Je houdt van het idee een vriendje te hebben en in jouw fantasie is hij vast volmaakt, of gaat hij dat worden want jij gaat hem volgens die zelfde fantasie helemaal hermaken tot een prachtfiguur.
Helaas kun je blijven fantaseren over hoe het zou kunnen zijn, hoe lief hij is, als jij maar niet met andere jongens praat, altijd vertelt waar je bent, niet tegenspreekt, geen eigen mening hebt, en als boksbal blijft fungeren.
Je moet er wat voor overhebben voor een toekomst met hem, maar of dat een leuke toekomst is? Zeg eens eerlijk, geloof je dat zelf?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een pareltje. ..

Ik zou de eer aan mezelf houden en het heel snel uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Je wil het niet uitmaken, want dan mis je zijn akelige gedrag?
Agressieprobleem, meerdere keren geslagen, jaloers...
En dan: ik hou zoveel van hem???

Meid, waar ben je mee bezig? Weten je ouders van al deze problemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof hier niks van
Lees je eigen OP eens door en beeld je in dat niet jij maar een andere vrouw dit geschreven had. Wat zou jij adviseren?
En inderdaad, weten je ouders hiervan?
Praat er in ieder geval eens over met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen ben je nog jong en zit je nog op school of studeer je. Waarom zou je bij iemand blijven die je: uitscheldt, slaat, niet vertrouwt, controleert, aggressieproblemen heeft etc? Echt waarom? Jij denkt waarschijnlijk steeds: als ik nu maar dit of dat doe of laat dan verandert hij wel, dan slaat hij mij niet, dan is het wel leuk.

Er zijn toch nog zoveel exemplaren op de jongensmarkt die wel lief voor je zijn, je nooit slaan, je waarderen, je niet onderdukken etc etc.

Jij denkt dat je van hem houdt maar je houdt van hem zoals je hoopt dat hij zal zijn.

Wat denk je dat er gebeurt als je bij hem blijft? Hoe ziet je leven er over 10 jaar uit? Dan ben je al meer dan 10 jaar geslagen, hebben jullie kinderen ook gezien hoe jij geslagen en behandeld wordt. Dat wordt voor hun normaal, grote kans dat ze later hun partner ook zo gaan behandelen. Misschien heeft hij in die 10 jaar jullie kinderen ook wel mishandeld, want ja, Jantje was wel heel erg vervelend.

Je hebt maar 1 leven en dat zal heus niet altijd rozengeur en manenschijn zijn maar met deze jongen moet je altijd op je tenen lopen en incasseren en bang zijn voor wat er nu weer gaat gebeuren. Zo zonde om bij iemand te blijven die je zo behandeld. Echt, hij gaat niet veranderen. Hij zegt het wel maar kan het niet of wil het niet of het valt best wel mee etc.

Als je zusje nu met zo’n exemplaar thuis kwam, zou je dan ook zeggen dat zij bij hem moet blijven want heeeeeeeeel misschien verandert hij wel???

Kies voor jezelf!!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof je ook niet, helaas. Maar misschien....hij spoort niet, jij blijkbaar ook niet. Op elk potje past een dekseltje, succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Wat je moet doen???

Meer van jezelf houden.
Mijn mening is gestippeld.
S-Meds schreef:
07-10-2018 22:24
wat is kk
kanker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n leuke avond gehad met mijn man. Ik kwam thuis van het werk en hij schonk meteen iets te drinken voor me in. Daarna zijn we lekker tv gaan kijken. De hondjes tussen ons in, samen genieten. Ik wil oud worden met hem. Hij is mijn ware, hij is er altijd voor mij. Hij zal mij altijd op nr 1 zetten en andersom ook, samen staan wij sterk.
En dan lees ik jouw post, en dan vraag ik me af wat jij zoekt in een relatie. Zie jij jezelf 80 worden met deze man? Mag jij bij hem zijn wie je bent? Houdt hij van je ondanks je onhebbelijkheden? Stel jezelf deze vragen eens.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een lieverd die vriend van je! Jullie kunnen lekker ruzie maken, hij scheld je verrot, heeft woede-aanvallen, hij kan je zo lekker slaan (mmm), hij controleert je, je mag niks, is erg jaloers.
En nu dreigt hij dat hij het wil uitmaken???
Oh, wat erg! Zo'n pareltje wil je toch niet kwijt?
Ik snap dat je radeloos bent.
Nou ja, mocht hij t toch uitmaken, mag ik m dan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rennen. Hard. Ver weg.
Alle reacties Link kopieren
niet uitmaken hoor!
want dan is hij weer op de markt en ik gun mijn vriendinnen een leukere vent dan dit!
Jij mag hem houden
Alle reacties Link kopieren
Oke bij schelden en slaan ben ik gestopt met lezen. Vrouw serieus wat is er nou zo leuk aan deze slapjanus ik bedoel hij slaat en scheld simpel je wordt mishandeld. Niet eens twijfelen om het uit te maken maar pak je spullen en ren zo ver als je kan van deze idioot. Je bent toch niet afhankelijk van hem je hebt hem niet nodig misschien een idee maar misschien iets met assertiviteit doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Ik denk dat jullie nog thuis wonen of wonen jullie al samen?

Hoe is zijn thuissituatie en hoe is de relatie met jouw ouders?
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan denkt hij kennelijk dat je hem heel erg belangrijk vindt zelfs als hij telkens dreigt de relatie te verbreken. Ik zou hem bijbrengen dat alleen aardige mannen tranen waard zijn en dat is hij niet. '
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Iemand die slaat en scheldt weet niet hoe hij zich kan laten gelden op een kalme assertieve manier. Het is een gebrek en geen kracht.

Omdat mensen helemaal geen zin hebben in zoveel lawaai terwijl er ook fijnere mensen zijn gaan ze hem uit de weg waardoor hij denkt dat ze bang voor hem zijn wat hem de kick geeft dat hij kennelijk belangrijk is, maar eigenlijk is hij een gemankeerd figuur, een loser.

En jij kan hem niet veranderen door hem te vertellen hoe hij het zou moeten doen. Je denkt dat omdat jij ook belangrijk wil zijn maar in werkelijkheid ben jij de laatste die hem kan beïnvloeden want hij kijkt op je neer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als hij je niet vertrouwt, waarom wil hij dan nog bij jou zijn.
Als hij jou pijn doet (slaan, uitscheiden), waarom wil je dan nog bij hem zijn.

Ik denk omdat je je dan gezien voelt, of dat je dan echt bij iemand hoort of zoiets. Je kunt beter alleen bij jezelf horen, dat doet minder pijn.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
07-10-2018 22:51
Agressieprobleem, meerdere keren geslagen, jaloers...
En dan: ik hou zoveel van hem???

Meid, waar ben je mee bezig? Weten je ouders van al deze problemen?
Nee die weten nog niets van dit, ze zijn er één keer achter gekomen doordat hij appjes zat te sturen en dat zagen Mn ouders toevallig
Alle reacties Link kopieren
Je verdient elkaar totdat je zelf beseft dat dit niet is wat je wilt. Als dit niet is wat je wilt, tenminste.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven