Me-time? Wat is dat?

11-10-2018 20:29 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moeder van twee jonge kinderen en ik worstel al enige tijd met een probleem. Het is druk momenteel, met het werk, de kinderen, huishouden etc. Ik kom bijna niet aan mezelf toe en als ik al een uur 'over' heb gaan er 10 dingen door mijn hoofd die ik zou kunnen/moeten doen of die nog moeten gebeuren. Conclusie: ik kan niet ontspannen. Een hobby vind ik lastig omdat ik niet echt meer weet wat ik nou leuk vind en wat je kunt doen als je weinig tijd hebt.
Iemand tips/ideeen? Ik hoor het graag.
Sporten, wandelen in de natuur (alleen en in stilte en stevig doorlopen), mediteren. En zorgen dat je hier tijd voor krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn altijd dingen die ik kan of moet doen.
En toch kijk ik met grote regelmaat met de voetjes omhoog Netflix.
Prima dat er van alles kan en moet. Maar ik wil ook graag even ontspannen.

Al die dingen die ‘moeten’? Wat zijn dat voor dingen?
Alle reacties Link kopieren
Wat vond je vroeger leuk om te doen?
Heeft je man daar ook last van?
Cateautje schreef:
11-10-2018 20:59
Heeft je man daar ook last van?
Wat doet dat er nu toe? Als hij er last van heeft/tips nodig heeft opent hij wel een topic.
Alle reacties Link kopieren
Een vaste dag(deel) per dag de kinderen wegdoen en dan niks huishoudelijk of zo doen. Maar gewoon beginnen met een warm bad en een dutje of zo. Daarna zie je wel verder.

Nagels lakken, tutten, sporten, niksen, soaps kijken, lezen, kleuren, alles kan. Maar niet het huishouden of kindgerelateerde zaken.

Je gaat na een tijdje vanzelf weten wat je wil, maar begin maart eerst met rusten.
Alle reacties Link kopieren
Viva-forum is toch me-time?
Winkelen, afspreken met vriendinnen, avondje Netflix, sporten, muziek luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een planning?
Lacuba schreef:
11-10-2018 21:01
Wat doet dat er nu toe? Als hij er last van heeft/tips nodig heeft opent hij wel een topic.
Dat doet er heel veel toe. Zorgen doe je samen hè.

Komt maar al teveel voor dat ma zich een ongeluk rent terwijl pa met de voetjes omhoog op de bank hangt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn me-time is savonds op de bank gtst kijken terwijl ik de was opvouw. Als ik het geluk heb dat de kinderen dan doorslapen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ultieme me-time: dagje sauna, boek mee, lekker eten en drinken. Ook geen afleiding van je telefoon, heerlijk.
Cateautje schreef:
11-10-2018 21:04
Dat doet er heel veel toe. Zorgen doe je samen hè.

Komt maar al teveel voor dat ma zich een ongeluk rent terwijl pa met de voetjes omhoog op de bank hangt.
Heb je gelijk in maar daar gaat dit topic niet over.
watdachtjehiervan schreef:
11-10-2018 21:08
Heb je gelijk in maar daar gaat dit topic niet over.
Als haar man daar geen enkele last van heeft, dan kan hij wat moetjes van haar overnemen hè en dan kan zij me-time inplannen.

Daar gaat dit topic dan wel over.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ze allebei op school zittends 1 middag tussen 1 en 3 van mij.
Kan zijn Netflix, lezen, wandelen, niksen, wat ik wil. Heerlijk
Ben het wel eens met Cateautje hoor.

Sporten,wandelen,netflixen,een keer shoppen of gaan zwemmen.
Gewoon niksen, beetje aanrommelen, voor je uit staren. Dat gaat het beste als iedereen even een paar uur is opgehoepeld.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
11-10-2018 21:29
Gewoon niksen, beetje aanrommelen, voor je uit staren. Dat gaat het beste als iedereen even een paar uur is opgehoepeld.
:biggrin: of als iedereen vredig in z’n bed ligt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 2x per week sporten, dat is echt wel me time. Er moet wel iets heel geks gebeuren wil ik niet gaan sporten. Ik spreek eens in de zoveel tijd met een vriendin af om ergens een dag te gaan wandelen etc. En soms doe ik overdag even helemaal niets. Ik werk, mijn man werkt en ik heb kinderen, maar die zitten op school en hebben een continue rooster, dus op de dagen dat ik niet werk, neem ik die tijd voor mezelf.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Sporten is voor mij ook me-time,minimaal 3 keer per week als het niet meer is en ik vind het heerlijk.
Belle73 schreef:
11-10-2018 21:35
Ik ga 2x per week sporten, dat is echt wel me time. Er moet wel iets heel geks gebeuren wil ik niet gaan sporten. Ik spreek eens in de zoveel tijd met een vriendin af om ergens een dag te gaan wandelen etc. En soms doe ik overdag even helemaal niets. Ik werk, mijn man werkt en ik heb kinderen, maar die zitten op school en hebben een continue rooster, dus op de dagen dat ik niet werk, neem ik die tijd voor mezelf.
Hier mankeert het bij de TO ook aan, denk ik.
-Nienke- schreef:
11-10-2018 21:33
:biggrin: of als iedereen vredig in z’n bed ligt!
Klopt! Mijn vriend gaat altijd veel vroeger dan ik. Dan pak nog even een borrel en nootjes en zap naar ID of TLC. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Als ik niets hoef, en niemand iets van me gaat vragen, voor een paar uur.
Bij voorkeur alleen thuis, toen kinderen klein waren, als man met kinderen naar zwembad ging.
En dat je dan denkt over dingen, geeft niks. Schrijf ze op, en doe ze een andere keer.
Nu hoef je even niks
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
11-10-2018 21:35
Ik ga 2x per week sporten, dat is echt wel me time. Er moet wel iets heel geks gebeuren wil ik niet gaan sporten. Ik spreek eens in de zoveel tijd met een vriendin af om ergens een dag te gaan wandelen etc. En soms doe ik overdag even helemaal niets. Ik werk, mijn man werkt en ik heb kinderen, maar die zitten op school en hebben een continue rooster, dus op de dagen dat ik niet werk, neem ik die tijd voor mezelf.
Als hij je man is zijn die kinderen toch ook van hem? Hij heeft in ieder geval wel plichten als stiefouder.
Annelleke schreef:
11-10-2018 21:49
Als hij je man is zijn die kinderen toch ook van hem? Hij heeft in ieder geval wel plichten als stiefouder.
Je bent blijkbaar de enige die het ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven